W ramach rozbudowy zwiększono powierzchnię użytkową z 15 000 do 55 000 metrów kwadratowych. Łącznie dostępnych jest obecnie 75 000 metrów kwadratowych powierzchni magazynowej. Rozciąga się na dwóch poziomach. Magazyn wysokiego składowania w nowej hali oferuje miejsce na 240 000 skrzynek, a łączna pojemność składowania wynosi obecnie około 420 000 skrzynek. Do kompletacji pudeł z półek o wysokości do 8,7 metra służą wózki samojezdne wysokiego składowania. Poruszają się po ścieżce wprowadzającej o długości 4400 metrów przez magazyn wysokiego składowania.
Nowa hala wyposażona jest w przenośnik taśmowy o długości 123 metrów. Transportuje pudła do najstarszej części hali w celu dalszej obróbki i jest bezpośrednio połączona z istniejącym systemem przenośników. Łącznie trasa przenośnika ma długość około 3,5 km. Kolejnymi ważnymi elementami automatyzacji są specjalne systemy sortowania, dynamiczne uzupełnianie magazynu oraz wdrożenie systemu SAP S4/HANA ERP.
Dzięki rozbudowie centrum dystrybucyjnego wolumen przerobu wzrasta o około 30 procent.
„Dzięki rozbudowie centrum dystrybucyjnego i współpracy z Arvato Supply Chain Solutions jako partnerem strategicznym, która została przedłużona pod koniec ubiegłego roku, stworzono logistyczne podstawy pod przyszłe wsparcie” – powiedział Michael Schulz, regionalny dyrektor ds. logistyki na wschód . Europa grupy H&M, kiedy zostaną oddane do użytku dodatkowe strefy.
Ze Strykowa zaopatrywani są klienci marki modowej w Polsce, Czechach, Węgrzech, Bułgarii i Słowacji.
Polska jest rynkiem silnego wzrostu dla rozwiązań Arvato Supply Chain Solutions.
„Od 2015 roku co roku otwieramy tam nowe centrum logistyczne dla określonej liczby klientów, głównie dzięki handlowi internetowemu.– powiedział Ratajczak-Kluck. „Polska jest centralnym węzłem logistycznym z krótkimi terminami dostaw dla dystrybucji krajowej, ale także dla całego regionu Europy Środkowo-Wschodniej oraz rynków sprzedaży o dużym wolumenie w Europie Zachodniej. ważna lokalizacja wzmacniająca naszą międzynarodową obecność i obecność naszych klientów.
„Komunikator. Profesjonalny badacz kawy. Irytująco skromny fanatyk popkultury. Oddany student. Przyjazny ćpun mediów społecznościowych”.