Badanie BALM pokazuje: spadek żeglugi morskiej bliskiego zasięgu w 2022 r. – Fracht morski | Wiadomości | TRANSPORT

W rezultacie wolumen towarów obsługiwanych przez niemieckie porty w żegludze bliskiego zasięgu spadł o około 8,3 proc. z około 180,3 mln ton w 2021 r. Przy około 165,5 mln ton w 2022 r. wolumen osiągnął najniższą wartość od dziesięciu lat – bez masy nośniki ładunku. Udział żeglugi bliskiego zasięgu w całkowitym ruchu morskim w niemieckich portach morskich wzrósł w tym samym okresie z około 62,5% do około 59,3%.

Na obsługę ładunków w żegludze bliskiego zasięgu duży wpływ miała agresywna wojna Rosji przeciwko Ukrainie. Sankcje nałożone na Federację Rosyjską, a także inne działania mające na celu ograniczenie handlu i niesankcjonowanych zachowań uczestników rynku, doprowadziły do ​​znacznego spadku przepustowości transportu morskiego z Federacją Rosyjską. Ciągłe tarcia w globalnych łańcuchach dostaw i spadająca produkcja w energochłonnych gałęziach przemysłu również zmniejszyły przepustowość transportu morskiego. Krajami partnerskimi z największą liczbą niemieckich portów morskich w żegludze bliskiego zasięgu w 2022 r. były Szwecja, Norwegia, Finlandia i Dania.

Przeładunek kontenerów w niemieckich portach morskich w żegludze bliskiego zasięgu spadł w 2022 r. o około 11,5% w porównaniu do roku poprzedniego do około 5,15 mln TEU (kontenery standardowe 20-stopowe). Jest to jednocześnie najniższa wartość od dziesięciu lat. Krajami partnerskimi z największą liczbą niemieckich portów kontenerowych dla żeglugi bliskiego zasięgu w 2022 r. były Polska, Szwecja, Finlandia i Wielka Brytania. W porównywalnym okresie ruch kontenerowy z Federacją Rosyjską spadł o około 74,0 proc., do około 0,17 mln TEU. Przepustowość pojazdów niemieckich portów morskich w ruchu RoRo spadła w 2022 r. o ok. 1,3% w porównaniu do 2021 r. do ok. 2,27 mln sztuk. Większość ruchu pojazdów odbywała się w niemieckich portach Morza Bałtyckiego.

Pierce Caldwell

„Guru kulinarny. Typowy ewangelista alkoholu. Ekspert muzyki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *