Dziesięć autobusów wodorowych Solaris dla Ettenhuber & Geldhauser – aktualności z firmy, biznesu i przemysłu (pozostałe), ogniwa paliwowe | Aktualności | planista autobusowy – technologia – transport publiczny

Dwie bawarskie firmy autobusowe Ettenhuber i Geldhauser zamówiły po pięć Solarisów Urbino 12 hydrogen. Autobusy H2 polskiej firmy autobusowej mają wzmocnić lokalny transport publiczny w regionie Glonn i Hofolding w Górnej Bawarii – autobusy mają być na miejscu najpóźniej w marcu przyszłego roku.

„Nasze wieloletnie relacje biznesowe z prywatnymi firmami autobusowymi Busreisen Ettenhuber GmbH i Martin Geldhauser GmbH & Co. KG są doskonałym przykładem długoterminowej i stale rozwijającej się współpracy. Obecnie osiągamy ich nowy poziom, przechodząc na technologię wodorową, która jest najbardziej zaawansowaną obecnie dostępną technologią – powiedział Petros Spinaris, członek zarządu Solaris ds. sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażowej.

Detale

Autobusy wodorowe Solaris są napędzane osią z wbudowanymi silnikami elektrycznymi. Zainstalowane moduły ogniw paliwowych oferują moc 70 kW. Wodór magazynowany jest w pięciu zbiornikach o łącznej pojemności 1560 l, które według Solarisa spełniają najwyższe na rynku wymogi bezpieczeństwa. Jak podaje polski producent autobusów, zasięg jednego baku paliwa to co najmniej 350 km. Na pokładzie znajduje się również stosunkowo niewielka bateria trakcyjna Solaris High Power, która ma wspierać ogniwo paliwowe podczas szczytowego zapotrzebowania na moc.

Chroń systemy wsparcia

Każdy autobus H2 ma 50 miejsc i jest wyposażony w asystenta bezpieczeństwa MobileEye Shield+. System monitoruje martwe pole i ostrzega kierowców za pomocą sygnałów wizualnych i dźwiękowych.

Dodatkowe funkcje systemu MobilEye Shield+, takie jak rozpoznawanie znaków drogowych, ostrzeganie o opuszczeniu pasa ruchu i pasywny asystent hamowania, zapewniają maksymalne bezpieczeństwo na drodze.

System zdalnej diagnostyki eSConnect

Na pokładzie znajduje się również system zdalnej diagnostyki eSConnect opracowany przez Solaris. System gromadzi dane, takie jak informacje o pozycji autobusu (lokalizacja i czas), stan ładowania i zużycie energii. System diagnostyczny umożliwia również zdalną identyfikację wszelkich błędów wyświetlanych przez pojazd na tablicy wskaźników kierowcy. Dzięki temu dodatkowemu narzędziu operatorzy mogą zoptymalizować operacje floty autobusowej, zwiększyć zdolność operacyjną swoich pojazdów, skrócić przestoje i uniknąć niepotrzebnych powrotów do zajezdni autobusowej.

Długoterminowa współpraca

Polski producent autobusów i bawarska firma autobusowa współpracują ze sobą od 2004 roku. Do tej pory Solaris dostarczył 112 autobusów do Ettenhuber i 55 pojazdów do Geldhauser.

Firmy otwierają teraz nowy rozdział z wykorzystaniem technologii wodorowych. Według Solarisa w Europie wciąż rośnie zainteresowanie tym bezemisyjnym rozwiązaniem napędowym. Znajduje to również odzwierciedlenie w księdze zamówień polskiego producenta autobusów – ostatnio pięć autobusów wodorowych Palma de Mallorca zamówiłem, jeszcze pięć autobusów Postbus ÖBB a czeskie miasto ma do 20 pojazdów wodorowych Ustí nad Labem zamówienie.

Howell Nelson

„Typowy komunikator. Irytująco skromny fan Twittera. Miłośnik zombie. Subtelnie czarujący fanatyk sieci. Gracz. Profesjonalny entuzjasta piwa”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.