Justina Rokita nową dyrektorką ds. turystyki w Kleinwalsertal – wieści z Immenstadt

Nowa dyrektor ds. turystyki w Walser, Justina Rokita, opowiada o pięknie doliny, o tym, dlaczego chce się tam przeprowadzić i o kierunku swojej pracy.

Pod koniec listopada nowy menadżer ds. turystyki Dolina Kleinwalsertal, Justina Rokita (47 l.) objęła urząd. Obecnie wraz z Sandrą Brutscher prowadzi organizację turystyczną. Rokita studiował administrację biznesową i zdobył szerokie doświadczenie w obszarach zarządzania marką, rozwoju produktów i e-commerce. Jego pracodawcami byli Kunert w Immenstadt, Falke, Hugo Boss i Moia (serwis kierowców VW). Rokita urodziła się w Polsce, wychowała się w Niemczech i jest singielką. W wywiadzie opowiada o swojej nowej pracy.

Co Cię fascynuje w turystyce?

Justyna Rokita: Turystyka to przede wszystkim „biznes ludzi” – ludzi (gości) z ludźmi (operatorami), dlatego jest branżą niezwykle ważną i atrakcyjną. Często miałam okazję zwiedzać wiele krajów i pięknych miejsc, zarówno zawodowo, jak i prywatnie, i fascynuje mnie niesamowita różnorodność branży turystycznej, poparta jej bogactwem społecznym i kulturowym.

Turystyka jest istotna dla Kleinwalsertal

Na czym polega to wzbogacenie?

Rokita: Turystyka wzbogaca życie turystów i społeczności przyjmującej, promując wymianę kulturalną, interakcje społeczne i wzajemne zrozumienie. Szeroka gama możliwości edukacyjnych i doświadczeń dostępnych dla podróżnych daje ludziom szansę poznania historii, przyrody i różnych kultur. Moim zdaniem jest to nie tylko dowcipne, ale i poszerzające własne horyzonty.

Co skłoniło Cię do aplikowania do Kleinwalsertal?

Rokita: Miłość do natury i pasja do produktu. Zapierające dech w piersiach naturalne piękno doliny, otoczonej wspaniałym alpejskim krajobrazem z wysokimi górami, bujnymi łąkami i dziewiczymi jeziorami, magicznie mnie przyciąga. Dolina oferuje miłośnikom wypoczynku na świeżym powietrzu wiele możliwości uprawiania turystyki pieszej, jazdy na nartach, kolarstwa górskiego i innych aktywności w malowniczym otoczeniu, co sprawia, że ​​Kleinwalsertal jest dla mnie nie tylko poszukiwanym celem podróży, ale także przyszłym środowiskiem atrakcyjnym do pracy.

Czy dobrze znasz dolinę?

Rokita: Miałem okazję odwiedzić Kleinwalsertal kilka razy w celach prywatnych i biznesowych. Nauczyłem się tu nawet jeździć na nartach. Dzięki licznym wędrówkom, wyjazdom na narty i wizytom w oazach wellness dolina stała się mi bliska i bliska – ale wciąż jest wiele do odkrycia i już nie mogę się doczekać.

Są zaangażowani w „zrównoważony rozwój”. Jak to wygląda dla Ciebie?

Rokita: Cóż, w kontekście branży turystycznej zrównoważony rozwój jest niezbędny, aby zapewnić długoterminową atrakcyjność destynacji, jednocześnie chroniąc środowisko, wspierając lokalne społeczności i spełniając zmieniające się oczekiwania odpowiedzialnych podróżników. Konkretnie, jako kierunek podróży musimy w dalszym ciągu zwracać większą uwagę na kwestię zrównoważonego rozwoju, aby zapewnić odpowiedzi, a przede wszystkim rozwiązania ważnych zmian naszych czasów, takich jak zmiana klimatu, turystyka etyczna i odpowiedzialna.

Zawsze chcesz mieć najświeższe informacje z Oberallgäu być poinformowanym? Zapisz się tutaj, aby otrzymywać nasz bezpłatny codzienny biuletyn „Der Tag im Oberallgäu”.

Zdobyłeś już duże doświadczenie w życiu zawodowym. Które z nich przydadzą Ci się w nowej roli?

Rokita: Dzięki ponad 18-letniemu doświadczeniu zawodowemu w różnych międzynarodowych sektorach moje udokumentowane doświadczenie niewątpliwie polega na strategicznym zarządzaniu marką, holistycznym wdrażaniu rozbudowanych koncepcji marketingowych w połączeniu z silnym cyfrowym nastawieniem. Moje serce bije dla zrównoważonego rozwoju i tutaj także udało mi się bardzo wcześnie pozostawić pierwsze „zielone” ślady w mojej karierze zawodowej, na przykład poprzez marketing koncepcji zrównoważonej mobilności w ramach carpoolingu Moia. Ogólnie rzecz biorąc, lubię „pozwolić, aby wszystko działo się”. Jestem znany z szybkich zmian i zrównoważonej transformacji marek, zarówno start-upów, jak i tradycyjnych przedsiębiorstw. Jestem pewien, że Kleinwalsertal może skorzystać z mojego wieloletniego doświadczenia i know-how. Nadal widzę duży potencjał w sektorze turystyki, zwłaszcza jeśli chodzi o takie tematy, jak mobilność, zrównoważony rozwój i cyfryzacja w kontekście orientacji na klienta, i nie mogę się doczekać, aby było to ekscytujące i atrakcyjne.

Rozważasz przeprowadzkę do doliny?

Rokita: Oczywiście. Nie mogę się doczekać życia w dolinie i codziennego oddychania DNA Kleinwalsertal. Bardzo ważne jest dla mnie zaangażowanie się nie tylko w otoczenie, ale przede wszystkim w mieszkańców doliny. Zwłaszcza na początku networking i wzajemne poznawanie się będą dla mnie najwyższym priorytetem.

Przeczytaj także: 20 lat karty Allgäu-Walser: projekt, który zmienił turystykę

Pierce Caldwell

„Guru kulinarny. Typowy ewangelista alkoholu. Ekspert muzyki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *