LTG wynajmuje lokomotywy do działalności w Polsce i kupuje nowe na Litwie

W Polsce LTG Cargo Polska dzierżawi lokomotywę Gama Marathon. Zdjęcie firmy

Lietuvos Geležinkeliai (LTG) będzie działać w Europie Zachodniej z dwiema lokomotywami, a umowy z wybranymi dostawcami pociągów pasażerskich mają zostać podpisane latem tego roku.

LTG Cargo Polska, spółka zależna LTG Cargo, wydzierżawiła dwie lokomotywy do swoich operacji międzynarodowych, które posłużą do zwiększenia wolumenu przewozów intermodalnych na terminalu w Kownie w Holandii.

Podobno już pod koniec stycznia LTG Cargo Polska planuje rozpocząć przewozy towarów dwoma nowymi lokomotywami i dwoma dodatkowymi składami wagonowymi do przewozu towarów intermodalnych naczepami i kontenerami.

W 2022 r. planowane jest świadczenie tej usługi do 2 mln litów. Inwestycje w euro. W najbliższych latach firma zapowiada dalszą rozbudowę projektów dotyczących nowego taboru oraz rozpoczęcie transportu wozów bojowych w nowych kierunkach z Kowna do Europy Zachodniej.

Cytowana w raporcie spółki Eglė Šimė, szefowa LTG Cargo, tłumaczy, że po raz pierwszy dzierżawione lokomotywy umożliwią samodzielne świadczenie usług przewozu ładunków za granicą. A ta działalność jest uważana za jedno z rozwiązań dla dywersyfikacji działalności LTG, co pomaga złagodzić skutki utraty ładunku na Białorusi.

„Spodziewamy się, że ta rozbudowa taboru kolejowego zwiększy liczbę kursów na linii Kowno-Tilburg do 5 tygodniowych kursów w każdą stronę” – mówi szef LTG Cargo.

Jedną z lokomotyw jest czteroosiowy elektryczny-diesel Gama Marathon wyprodukowany przez PESA Bydgoszcz, Rail Capital Partners. Druga, lokomotywa Siemens Eurosprinter, jest wydzierżawiona międzynarodowej firmie MRCE. Będzie wykorzystywany do transportu towarowego w krajach Europy Zachodniej z różnymi systemami elektryfikacji.

„Ze względu na rozdrobnienie europejskiego systemu kolejowego, obsługiwane przez nas pociągi przez długi czas mogły jechać tylko do pierwszej stacji granicznej. odcinki trasy w Niemczech i Holandii przez lokomotywę Eurosprinter – wyjaśnia E. Šimė.

Planowane jest dalsze świadczenie usług transportu intermodalnego dla klientów litewskich i holenderskich, ale w przyszłości powinno oferować te usługi również klientom polskim. Dotychczasowe wyjazdy będą nadal organizowane we współpracy z PKP Cargo, największym w Polsce przewoźnikiem kolejowym.

Otrzymane oferty od dostawców

Inna firma LTG, LTG Link, poinformowała, że ​​w czwartek otrzymała oferty od producentów pociągów. Firma, która rozpoczęła zakup nowych pociągów elektrycznych, zapowiada podpisanie umowy na zakup nowych pociągów elektrycznych ze zwycięzcą ogłoszonego przetargu w trzecim kwartale br. Wartość tego rynku szacowana jest na ponad 200 milionów dolarów. EUR.

Wraz z dodawaniem do floty nowych pociągów elektrycznych, niektóre z bardziej komfortowych obecnie eksploatowanych pociągów zostaną przeniesione na trasy obsługiwane przez starsze pociągi. Przewiduje się, że w przetargu publicznym zostaną zakupione pociągi elektryczne z jednym peronem o prędkości do 160 km/h. prędkość. Pozostałe przejazdy odbywać się będą pociągami elektrycznymi, a nowe pociągi elektryczne z bateriami będą wykorzystywane do przejazdów krótszych lub niezelektryfikowanych. Ten ostatni rodzaj pociągów będzie ładowany na stacjach wyposażonych w specjalne stacje ładowania pociągów.

VŽ napisał, że czeskie firmy Škoda Transportation i Škoda Vagonka, które brały udział w procedurach przetargowych, złożyły pozew i zakwestionowały wymagania specyfikacji technicznej. Zatrzymało to na pięć miesięcy proces zakupu pociągów elektrycznych. Po oddaleniu powództwa przez sąd I instancji dostawca wniósł apelację od wyroku. Litewski Sąd Apelacyjny oddalił odwołanie dostawcy i utrzymał w mocy decyzję sądu niższej instancji, zgodnie z którą wszelkie roszczenia LTG Link były zasadne i zgodne z prawem, a procedury nabycia pociągów zostały wznowione.

Wybierz firmy i tematy, które Cię interesują – poinformujemy Cię osobistym biuletynem, gdy tylko zostaną wymienione w „Verslo žinios”, „Sodra”, Centrum Rejestracji itp. źródła.