Nowy sezon kartingowy będzie jeszcze bardziej intensywny – Respublika.lt

Dla wyjaśnienia punktów startowych nowego sezonu przypomnijmy rok 2021. W ubiegłym roku Litewska Federacja Kartingowa wydała łącznie ponad sto licencji. Około połowa wszystkich licencjonowanych sportowców to młodzież w każdym wieku, od sześciolatków, przez chłopców, po chłopców i dziewczynki. Nawiasem mówiąc, w zeszłym roku licencje otrzymało łącznie 7 przedstawicieli płci pięknej. Aby jednak nie myśleć, że karting to praca wschodzącego pokolenia, powiedzmy, że w zeszłym roku w zawodach wzięło udział 20 kierowców powyżej 40 roku życia. A w grupie wiekowej 25-40 lat – nazwiska 34 sportowców.

Oczywiście jednym z głównych celów na ten rok jest zobaczenie na scenie jeszcze większej liczby osób z pasją do szybkości.

„Tendencje ostatnich lat sugerują, że masowy wzrost nie zatrzyma się również w tym roku. Oczywiście sytuacja w Europie przyczyniła się do dodatkowej niepewności: wiele firm stoi przed wyzwaniami, a podstawą tego sportu jest kapitał prywatny. Mamy jednak nadzieję, że wojna na Ukrainie wkrótce się skończy i że jej zakończenie będzie oznaczało rozpoczęcie nowych projektów.Nasza federacja zdecydowanie potępiła otwartą i powszechną agresję Rosji na niezależną, pokojową i demokratyczną Ukrainę.Zakazaliśmy litewskim sportowcom od startów w Rosji i na Białorusi i nie dopuszczamy sportowców, trenerów i sędziów z tych krajów do udziału w zawodach kartingowych na Litwie. Zapraszamy także litewskie środowisko sportowe do wspierania ukraińskich sportowców poprzez zapewnienie im wszelkiej niezbędnej pomocy”, komentuje Karolisa Šikšnelisa, Prezes Litewskiej Federacji Kartingowej w przeddzień sezonu.

Nowe strony konkursowe

W kalendarzu mistrzostw 2022 jest 6 etapów

Krok 1: 23 kwietnia – Wilno

Etap 2: 28 maja – Bačiūnai, Šiauliai

Etap 3: 25 czerwca – Aukstadvaris

Etap 4: 6 sierpnia – Smalininkai

Krok 5: 10 września. – ŠDRMC, Šiauliai

Etap 6: 8 października – Anykščiai

Format jest znany, zawodnicy wezmą udział w sześciu etapach klasyfikacji Mistrzostw Litwy i Pucharu Litewskiej Federacji Kartingowej, ale nie zabraknie też nowości. Od tego roku zawodnicy będą musieli rywalizować w dwóch wyścigach w półfinałach na każdym etapie rywalizacji LKF i dopiero wtedy wystartują w finale. To nowość w tym roku – wcześniej odbył się tylko jeden półfinał.

Na wszystkich etapach mistrzostw zobaczymy także uczestników ARTkart Cup: do tej serii wyścigowej tradycyjnie już od 20 lat z rzędu zaprosiło kilkudziesięciu zawodników, więc można spodziewać się ich zaciętych walk we wszystkich gokartach.

Uczestnicy ROTAX MAX Lithuania Challenge nie ograniczą się do sześciu etapów zawodów Baltic ROTAX Cup.

Starsi miłośnicy kartingu wciąż pamiętają zawody w Szawlach, ale w ostatnich latach tor kartingowy w miejscowości Saulės został zapomniany. Wydaje się, że tej wiosny może stać się nowym centrum atrakcji: tutaj tor zostanie pokryty nową nawierzchnią, a na uwagę organizatorów czekają również właściciele toru z poważnymi zamiarami rozbudowy tego obiektu .

4 czerwca na torze gokartowym Bačiūnai podczas drugiego etapu ROTAX MAX Lithuania Challenge pojawią się sportowcy z tzw. .

Puchar Bałtyckiej Akademii Kartingowej koordynuje również swoje zawody z Litewską Federacją Kartingową, dzięki czemu w Akademii Kartingowej nie zabraknie jaskrawych, pomarańczowych kolorów Innowacyjny projekt edukacyjny uruchomiony trzy lata temu w celu promowania kartingu i sportów motorowych na Litwie Identyczna technologia i techniki regulacja podwozia CRG i czterosuwowego silnika Briggs and Stratton gwarantuje identyczne wyniki, więc o zwycięstwach decyduje profesjonalizm rowerzysty i milisekundy zrobione na torze. Sportowiec początkujący i wagi ciężkiej znajdzie tutaj rywalizacyjną walkę w różnych kategoriach.

Zapraszamy do konkursu zarówno młodych, jak i starszych.

Od kilku lat najmłodsi zawodnicy testują swoje siły na etapach Mistrzostw Litewskiego Związku Kartingowego. Szczeniaki startowały w kategorii Baby, dla której nawet sprzęt w kategorii Micro był świetny. Najmłodsi uczestnicy wraz z rodzicami starali się jednak, aby najmniejsi uczestnicy nie kręcili kołami na torach gokartowych podczas mniej lub bardziej długiej przerwy w zależności od regulaminu zawodów. Od tego roku uczestnicy kategorii Baby (a w zeszłym roku było ich około dwudziestu) walczą już o Puchar Litewskiej Federacji Kartingowej.

W ostatnich latach obserwuje się inny trend: sportowcy, którzy kilka, a nawet dekady temu uprawiali sport, wracają do zawodów kartingowych. Ci sportowcy mają naprawdę niezwykły sprzęt w swoich garażach lub warsztatach, które mają nawet 30 lub 40 lat. Sami sportowcy nie pozostają w tyle pod względem różnorodności wiekowej – od młodych ludzi po 66 weteranów sportowych, którzy świętowali swoje urodziny, łącznie około 15 sportowców obiecuje rywalizować. Postanowiono nazwać cały taki sprzęt „Retro” – nowa kategoria sprzętu, którego kierowcy rozpoczną walkę o Puchar Litewskiej Federacji Kartingowej.

Zapraszamy gości z zagranicy

Jest bardzo prawdopodobne, że na imprezach Litewskiej Federacji Kartingowej w tym roku nie będzie zawodników z Rosji i Białorusi. Możemy się jednak spodziewać wśród uczestników ukraińskich biegaczy, a rok 2022 może stać się rokiem zbliżenia z innymi krajami. Federacja rozszerza współpracę z najbliższymi sąsiadami: zdecydowanie powinniśmy zobaczyć łotewskich, estońskich czy polskich sportowców.

Najsilniejsi reprezentanci naszego kraju będą też bronić honoru Litwy w najsilniejszych zawodach zagranicznych.

Bezpieczeństwo jest najwyższym priorytetem

We wszystkich zawodach organizowanych przez LKF w naszym kraju zawodnicy rywalizują wyłącznie ze sprzętem wyścigowym zgodnym ze standardami FIA. Zderzaki kartingowe posiadają homologację FIA, a przód posiada zdyskwalifikowany „składany” mechanizm mocowania – w ten sposób FIA chce, aby karting był jak najbardziej bezpieczny.

Dodatkowo noszenie ochraniacza karku jest obowiązkowe dla dzieci poniżej 12 roku życia (klasy MINI i MICRO). Innym uczestnikom polecamy ochraniacze na szyję.

Wszystkie tory, na których odbędą się etapy Kartingowych Mistrzostw Litwy są licencjonowane, wszystkie tory będą oceniane wyłącznie przez licencjonowanych sędziów, więc oczekuje się uczciwej i przede wszystkim bezpiecznej walki.

Litewskie kategorie zawodów kartingowych w 2022 r.

Litewskie Mistrzostwa Kartingowe Kategorie

MICRO – zawodnicy w wieku 6-9 lat, silniki 60cc

MINI – zawodnicy w wieku 9-12 lat, silniki 60cc

OK Junior – zawodnicy w wieku 12-14 lat, silniki 125 cm3

OK – zawodnicy 14+, silniki 125cc

KZ2 – Riders 15+, 125 cm3 chłodzone cieczą, pilotowane silniki

KZ2 MASTERS – riderzy 32+, silniki 125cc chłodzone płynem

Litwa Karting Cup Kategorie

DZIECKO – zawodnicy w wieku 3-7 lat, silniki o pojemności 35,8 cm3

RETRO – zawodnicy w wieku 12+, silniki 125cc

ARTkart Puchar Litwy Kategorie

ART 120 – zawodnicy w wieku 11+, silniki 120cc

Kategorie zawodów Pucharu Bałtyckiej Akademii Kartingowej

BRIGGS MINI – zawodnicy w wieku 6-12 lat, czterosuwowe silniki o mocy 9 KM, masa całkowita minimum 105 kg

BRIGGS JUNIOR – zawodnicy w wieku 10-16 lat, silniki czterosuwowe 9 KM, masa całkowita co najmniej 130 kg

BRIGGS SENIOR – piloci od 14 lat, silniki czterosuwowe 9 KM, masa brutto min 150 kg

BRIGGS MASTER – zawodnicy w wieku 14 lat i starsi, czterosuwowe silniki o mocy 9 KM, masa całkowita co najmniej 170 kg

ROTAX MAX Litwa Challenge Konkurs Kategorie

ROTAX MICRO – zawodnicy w wieku 6-11 lat, silnik 125 cm3, 9,5 KM, masa całkowita minimum 105 kg

ROTAX MINI – zawodnicy w wieku 10-13 lat, silniki 125 cm3, 13 KM, masa całkowita min 115 kg

ROTAX JUNIOR – piloci w wieku od 12 do 14 lat, silniki 125 cm3, 23 KM, masa całkowita co najmniej 145 kg

ROTAX SENIOR – zawodnicy w wieku od 14 lat, silniki 125 cm3, 30 KM, masa całkowita nie mniejsza niż 162 kg

ROTAX DD2 – zawodnicy w wieku od 15 lat, silniki 125 cm3, 34 KM, masa całkowita powyżej 170 kg

ROTAX DD2 MASTERS – zawodnicy w wieku od 32, 125 cm3, 34 KM, masa całkowita powyżej 180 kg

Oficjalnym autem Litewskich Kartingowych Mistrzostw jest BMW, zawodnicy wysyłają paczki tylko przez „Wyślij taniej”, karting uczestników mistrzostw używa smarów „Pakelo”, są pokryte oponami „Vega”.

Howell Nelson

„Typowy komunikator. Irytująco skromny fan Twittera. Miłośnik zombie. Subtelnie czarujący fanatyk sieci. Gracz. Profesjonalny entuzjasta piwa”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.