Przewoźnicy dotrzymują obietnic przeprowadzki do Polski: Girteka utworzy tam swoją największą bazę transportową

Mindaugas Paulauskas, dyrektor Girteka Transport, ogłosił to na swoim koncie Linkedin.

Girteka wydzierżawiła dawną fabrykę autobusów MAN, która jest nieczynna od 2016 roku. Według polskich mediów łączna powierzchnia działki pod fabrykę to 15 hektarów, a obecnie w okolicy znajdują się budynki biurowe i magazynowe, a także „gaz A”. stacja.
„Wkrótce otworzymy najnowszą i największą bazę transportową w historii naszej firmy. Dziękuję wszystkim moim kolegom, którzy ciężko pracowali, aby tak się stało” – napisał Paulauskas na portalu społecznościowym.

Jednocześnie zapowiedział, że firma poszukuje pracowników na przyszłą bazę – kierowców, techników utrzymania ruchu samochodów ciężarowych, specjalistów ds. finansów i doboru kadr.

Dawna fabryka autobusów MAN znajduje się pod Poznaniem, blisko granicy z Niemcami. Oddział firmy w tym mieście został otwarty przez Girteka Logistics w 2019 roku. Firma eksploatuje już prawie 1500 samochodów ciężarowych w Polsce. Łącznie w parku Girteka znajduje się około 9000 pojazdów.

Girteka posiada również bazy transportowe w Szawlach, Wilnie i Smoleńsku w Rosji.

„Nowa baza w Polsce to rozwój firmy, który pomoże zbliżyć się do klientów. Grupa Girteka będzie nadal działać w swoich bazach w Szawlach, Wilnie, Smoleńsku, a ciężarówki będą rejestrowane w różnych krajach – na Litwie , Polska, Norwegia, Niemcy i inne kraje.Poszukujemy pracowników do pracy we wszystkich naszych bazach – mówi Simonas Bartkus, Communications Manager Girteka Logistics.

Skala ruchów rośnie

Jeden z głównych konkurentów Girteki w Europie, niemiecka stolica Hegelmann Transporte, do której należy również firma o tej samej nazwie na Litwie, która jest drugą co do wielkości firmą transportową w naszym kraju, latem tego roku rozpoczęła budowę zintegrowanego centrum działalności w Polsce.

W lipcu ogłoszono, że ponad 22 mln. Inwestycja opiewa na 1 miliard euro na kompleksową obsługę przewoźników, ich flot i kierowców.

„Spółka należąca do grupy na Litwie gratuluje swoim kolegom ambitnego, znaczącego i bardzo obiecującego projektu, który stworzy możliwości jeszcze bliższego kontaktu z głównymi rynkami. Zapotrzebowanie na takie centrum działań jest ogromne i planujemy również korzystać z rozwijanej infrastruktury – powiedział Tomas Jurgelevičius, dyrektor generalny Hegelmann Transporte na Litwie.

Litewskie Zrzeszenie Przewoźników Linava szacuje, że obecnie powstało lub powstaje mniej więcej w Polsce ok. 500 litewskich firm transportowych, które do końca tego roku będą obsługiwać 4–4500 ciężarówek w sąsiednim kraju.

Ignas Volbikas, Członek Zarządu Savesta Consulting, firmy, która pomaga przewoźnikom rozpocząć lub rozwijać się w Polsce, mówi, że przedstawiciele handlowi naszego kraju nadal aktywnie wybierają Polskę ze względu na łatwiejszy proces rekrutacji, położenie geograficzne i inne zalety dużego rynku.

„Firmy transportowe wydają się planować drastyczne procesy biznesowe. Na przykład co miesiąc zaczynamy współpracę z 15-20 firmami, które chcą działać w Polsce. Warto zauważyć, że mniejsi przewoźnicy są również zainteresowani działalnością za granicą. Prawie każda firma mająca 10 pojazdów skontaktowało się z nami w sprawie ewentualnej ekspansji lub zebrania informacji, jak przenieść się do Polski. Łącznie na Litwie jest około 950 firm tej wielkości. To tylko pokazuje, że coraz więcej firm widzi takie rozwiązanie” – powiedział Volbikas w Oświadczenie Linava.

Przewoźnicy jako główne powody przeniesienia części swojej działalności do Polski podają kwoty wprowadzone na Litwie dla pracowników z krajów trzecich, niższe obciążenia podatkowe oraz bliskość geograficzną Europy Zachodniej. Ten ostatni czynnik nabierze szczególnego znaczenia, gdy w przyszłym roku wejdzie w życie pakiet mobilności, który będzie wymagał od ciężarówek powrotu do kraju rejestracji co dwa miesiące.

Surowo zabrania się wykorzystywania informacji publikowanych przez DELFI na innych stronach internetowych, w mediach lub gdzie indziej, lub rozpowszechniania naszych materiałów w jakiejkolwiek formie bez zgody, a jeśli uzyskano zgodę, DELFI musi być podane jako źródło.

Howell Nelson

„Typowy komunikator. Irytująco skromny fan Twittera. Miłośnik zombie. Subtelnie czarujący fanatyk sieci. Gracz. Profesjonalny entuzjasta piwa”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.