Talk around myBGL: Rozmawiacie między sobą? | verkehrsrundschau.de

Monachium. Podczas zwykłego czatu myBGL kierownictwo BGL omawia ważne tematy w otwartym kręgu. Dziś dominującym tematem był początkowo niedobór kierowców spowodowany kryzysem ukraińskim. Była co najmniej jedna pozytywna wiadomość: bezpośrednia mobilizacja m.in. w Polsce nie wydaje się mieć wpływu. Jeśli więc brakuje obecnych pilotów, to głównie tych z Ukrainy i Rosji.

Jednak temat cen paliw szybko okazał się dużo bardziej wybuchowy. Sekretarz stanu Oliver Luksic wyjaśnił, że minister finansów wystąpił z propozycją obniżenia podatku VAT. Nie jest to jednak podejście, ponieważ dla firm jest to tylko element przejściowy, który również powinien być uzgodniony w UE.

Ale kupony paliwowe?

Szybka naprawa powinna teraz przynieść bony paliwowe – pomimo początkowo niekorzystnego efektu nawadniania dla wszystkich tankowców. Pomimo pilności, z jaką wielu przedsiębiorców zwracało się do Luksic bezpośrednio lub przez czat, nie było szybkiego rozwiązania. Wydaje się, że jest jeszcze wiele miejsc do omówienia i dostosowania…

Luksic nie był również w stanie wygłosić konkretnych oświadczeń na temat LNG: „To miecz obosieczny i oczywiście wiąże się też z pewnym ryzykiem przedsiębiorczym”. W końcu postrzega politykę jako odpowiedzialną. „Trzeba cieszyć się z każdej firmy, która pozostaje na rynku. Proszę nas o znalezienie rozwiązania w ramach pakietu energetycznego.

Przejście na temat alternatywnych napędów było tylko krótkie, gdyż grupa, składająca się z około 150 uczestników, wciąż czekała na konkretne wypowiedzi na temat cen oleju napędowego. Jeden z obecnych przedsiębiorców sformułował: „Teraz potrzebujemy rozwiązań! Na przykład obniżenie podatku od olejów mineralnych!” Przedsiębiorca dodał: „Politycy ślepo pozwalają wykrwawić się niemieckiemu przemysłowi transportowemu i tym samym uzależniają się długoterminowo od firm zagranicznych, które w przyszłości mają zaopatrywać naszą populację . ”.

Różne kraje, różne ceny oleju napędowego

Zadano też pytanie, dlaczego podwyżki cen oleju napędowego przy tych samych cenach ropy naftowej są różne w różnych krajach UE? O w zeszłym tygodniu na Słowacji delta do stycznia 25 centów, aw Niemczech prawie 70 centów? Inny przedsiębiorca skarżył się: „Zawsze jest mowa o unijnych wymaganiach dotyczących oświetlenia? Dlaczego Francja może dać swojej branży transportowej rabat na cysterny i dotację na energię? – a Niemcy, jak zawsze, nic nie mogą zrobić?”

Niestety widać wyraźnie, że podczas tego cyklu – po raz kolejny – nie udzielono satysfakcjonującej odpowiedzi. Ogłoszono zniżkę na czołg w wysokości od 20 do 40 centów za litr. Jednak wdrożenie jest nadal niejasne. Podsumowując, pewien przedsiębiorca podsumował to w kilku słowach: „Nie czuję, żeby nasze problemy nie docierały do ​​polityków. Uczestniczymy we wszystkich innowacjach, jesteśmy elastyczni, ale dla nas diesel pozostaje na razie jedynym silnikiem. Wszystko inne to ideologia. Jesteśmy po szyję w wodzie. Potrzebujemy rozwiązań takich jak 60-tonowa ciężarówka. Ale jak wiele ulg, nie przychodzi…” (gg/ste)

Howell Nelson

„Typowy komunikator. Irytująco skromny fan Twittera. Miłośnik zombie. Subtelnie czarujący fanatyk sieci. Gracz. Profesjonalny entuzjasta piwa”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.