Rozporządzenie w sprawie infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR) / Podnoszenie świadomości na temat mobilności elektrycznej poprzez akceptację kart w całej Europie

Berlin (ots) – Spontaniczne ładowanie kartami debetowymi i kredytowymi za pośrednictwem terminala płatniczego na internetowych stacjach ładowania nie jest możliwe lub nieprzyjazne dla użytkownika w wielu krajach europejskich. Zatwierdzenie przez Parlament Europejski projektu sprawozdania Komisji Transportu UE (TRAN) jest ważnym krokiem w kierunku rozbudowy infrastruktury ładowania o przejrzyste, jednolite i bezpieczne opcje płatności. Wraz z innymi graczami, niemiecka inicjatywa systemów płatniczych z zadowoleniem przyjmuje ten krok. W kontekście procedury trójstronnej obecnie ważne jest, aby Komisja, Parlament i Rada nadal śledziły ten pozytywny rozwój i wspólnie wprowadzały „rozporządzenie w sprawie infrastruktury paliw alternatywnych” (AFIR) w interesie konsumentów.

W Europie dominują skomplikowane i zamknięte systemy płatności

Jednolite, zrozumiałe, a przede wszystkim łatwe w obsłudze rozwiązania płatnicze na stacjach ładowania elektrycznego są niezbędne dla szerokiej akceptacji mobilności elektrycznej w społeczeństwie. Konsumenci powinni móc polegać na dobrze rozwiniętej infrastrukturze ładowania ze wspólnymi opcjami płatności podczas ładowania energią elektryczną, do czego przyzwyczajeni są z sieci stacji benzynowych lub podczas normalnych przejazdów przy kasie. Obecnie w praktyce tak nie jest: w ponad 9 na 10 przypadków nie można po prostu zapłacić własną kartą debetową lub kredytową za pośrednictwem terminala płatniczego na stacjach ładowania w Europie. [1]. Konsumenci często nie mogą uniknąć korzystania z tak zwanego zamkniętego systemu płatności na publicznie dostępnych elektronicznych stacjach ładowania w Europie, na przykład za pomocą kart do ładowania należących do operatora, aplikacji lub stron internetowych po uprzedniej rejestracji . Zwłaszcza metody płatności internetowych nie są alternatywą, ale w najlepszym razie uzupełnieniem. Niezależnie od tego, czy za pośrednictwem aplikacji, czy strony internetowej, oba procesy płatności są skomplikowane i wiążą się z wysiłkiem i przeszkodami dla konsumentów. Ponieważ kierowcy samochodów elektrycznych zawsze potrzebują smartfona i stabilnego połączenia z Internetem. I to pomimo faktu, że ponad dwie trzecie przyszłych kierowców samochodów elektrycznych w niektórych krajach europejskich wolałoby płacić za energię elektryczną, którą ładują spontanicznie i bez zbierania danych własną kartą bankową. [2].

Obowiązkowa akceptacja jako kluczowy czynnik przejścia na e-mobilność

Ze stowarzyszeniami niemieckiego sektora bankowego, w szczególności Federalnym Stowarzyszeniem Niemieckich Banków Volksbanken i Raiffeisenbanken (BVR), Federalnym Stowarzyszeniem Niemieckich Banków (BdB), Federalnym Stowarzyszeniem Banków Publicznych w Niemczech (VÖB) oraz Oszczędnościami i Giro Stowarzyszenie (DSGV), ADAC i Federalne Stowarzyszenie Operatorów Sieci Płatności Elektronicznych (BecN) z zadowoleniem przyjmują inicjatywę niemieckich systemów płatności, w ramach której Parlament Europejski dał zielone światło dla propozycji AFIR Komisji Transportu (TRAN). W ramach procedury trójstronnej Komisja Europejska, Parlament Europejski i Rada Europejska mają teraz możliwość ułatwienia konsumentom przejścia na e-mobilność i dokonywania spontanicznych płatności debetem i kredytem za pośrednictwem terminala płatniczego przy minimalnym standardzie stacji ładowania, niezależnie od pojemności ładowania w całej Europie.

[1] Badanie metod płatności na elektronicznych stacjach ładowania w wybranych krajach europejskich przeprowadzone przez KANTAR na zlecenie Niemieckiej Inicjatywy Systemów Płatniczych z maja/czerwca 2022 r. (Źródło (https://www.initiative-deutsche-pay-systems.de/presse/pressemitteilungen /2022/31082022/) ))

[2] Reprezentacyjne badanie internetowe przeprowadzone przez infas quo na zlecenie Niemieckiej Inicjatywy Systemów Płatniczych wśród właścicieli pojazdów samochodowych od września i listopada 2021 r. w Niemczech, Francji, Grecji, Holandii, Polsce, Szwecji i Słowenii. (Źródło (https://www.initiative-deutsche-paymentssystems.de/presse/pressemitteilungen/2021/30112021/))

W Niemieckiej Inicjatywie Systemów Płatniczych

Niemiecka Inicjatywa Systemów Płatności z siedzibą w Berlinie postrzega siebie jako sieć firm i instytucji, które akceptują bezgotówkowe metody płatności z niemieckiego sektora bankowego lub zapewniają niezbędną do tego infrastrukturę. Skupia interesy swoich członków i reprezentuje ich w polityce i mediach. Stowarzyszenie poszukuje nowych obszarów zastosowań, inicjuje projekty pilotażowe i wspiera dotychczasowe działania swoich członków, szczególnie w zakresie marketingu, public relations i public affairs. Niemiecka Inicjatywa Systemów Płatniczych zajmuje się płatnościami w Niemczech od piętnastu lat. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.Initiative-DZ.de (http://www.initiative-dz.de/). Szczegółowe stanowisko w sprawie wspólnych żądań z wyżej wymienionymi graczami w ramach AFIR jest dostępne tutaj. (https://www.initiative-deutsche-payment-systems.de/aktuelles/2021/09122021/)

Kontakty prasowe:

Inicjatywa German Payment Systems eV Elen Anka Tel. : 030 – 21 23 42 2 – 71 elen.anka@initiative-dz.de

Oryginalna treść: Initiative German Payment Systems eV, przekazana przez news aktuell

Aktualności Portalu Prasowego: nowe aktualizacje GmbH

Pierce Caldwell

„Guru kulinarny. Typowy ewangelista alkoholu. Ekspert muzyki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *