Tytuł Mistrza Świata WRC2 dla kierowców SKODA Emil Lindholm, Mauro Miele i Team Toksport WRT – Economy & Volkswagen – Aktualności

Aichi/Gifu (JPN) (ots) -> Emil Lindholm (SKODA FABIA Rally2 evo) z Finlandii mistrzem WRC2 – mimo zakręcenia tuż przed metą finału Mistrzostw Świata w Rajdzie Japonii

> Zespół Toksport WRT wspierany przez SKODA Motorsport zajmuje pierwsze i trzecie miejsce w klasyfikacji drużynowej WRC2

> Włoch Mauro Miele (SKODA FABIA Rally2 evo) zdobywa tytuł w kategorii WRC2 Masters, który został przyznany po raz pierwszy

> Były kierowca Formuły 1 Heikki Kovalainen (SKODA FABIA Rally2 evo) z Finlandii zajął czwarte miejsce w kategorii WRC2 w swoim pierwszym rajdzie Mistrzostw Świata

Emil Lindholm (SKODA FABIA Rally2 evo) to nowy mistrz świata kierowców WRC2. Zastępuje kolegę z Toksport WRT Andreasa Mikkelsena jako mistrz FIA World Rally Championship „Second Division”. Z Mikkelsenem drugim w klasyfikacji generalnej i Kajetanem Kajetanowiczem trzecim w klasyfikacji generalnej, kierowcy ŠKODY zajmują trzy pierwsze miejsca w Mistrzostwach Kierowców WRC2. Zespół Toksport WRT, wspierany przez ŠKODA Motorsport, wygrał drużynowe mistrzostwa WRC2, a kierowca ŠKODY Mauro Miele zdobył tytuł w kategorii WRC2 Masters.

Dwóch kierowców SKODA FABIA Rally2 evo rozpoczęło finał Rajdowych Mistrzostw Świata FIA w Japonii z matematyczną szansą na wyrugowanie w ostatniej chwili z pierwszego miejsca dotychczasowego lidera WRC2 Andreasa Mikkelsena: Emila Lindholma z Finlandii i Kajetana Kajetanowicza z Polski.

Lindholm i jego pilot Reeta Hämäläinen od samego początku objęli prowadzenie w klasyfikacji WRC2. Ich koledzy z Toksport WRT, Sami Pajari/Enni Mälkönen, na krótko objęli prowadzenie w jednym etapie w piątek. Dwie fińskie załogi nadal dominowały w kategorii w niedzielny poranek. Dopóki ulewne deszcze nie zmienią wszystkiego. Ponieważ wybrali niewłaściwe opony do tych ekstremalnie trudnych warunków, Pajari/Mälkönen stracili dużo czasu i tym samym swoje drugie miejsce. W końcu zająłeś piąte miejsce w WRC2. Na przedostatnim etapie Lindholm/Hämäläinen przeżyli obrót bez uszkodzenia swojej SKODA FABIA Rally2 evo. Ale stracili ponad minutę. Lindholm zwolnił i zmniejszył ryzyko. Finowie przekroczyli linię na trzecim miejscu w WRC2 – wystarczająco, by Lindholm zdobył tytuł mistrza kierowców. Jego pilot Reeta Hämäläinen zdobywa tytuł w klasyfikacji pilotów WRC2.

To drugi tytuł w sezonie dla Lindholma, który zdobył już w WRC2 Juniors. „Przetrawienie tego sukcesu prawdopodobnie zajmie mi trochę czasu. Przeszliśmy przez trudne czasy. Jestem bardzo wdzięczny wszystkim naszym kibicom. Ich zaufanie w końcu wydaje się procentować” – skomentował 26-latek z Helsinek. Lindholm zastępuje kolegę z Toksport WRT Andreasa Mikkelsena jako mistrz WRC2. Obecny mistrz Norwegii musiał ominąć Rajd Japonii, ponieważ osiągnął już swoje osobiste maksimum siedmiu rajdów przed finałem.

Dla Kajetana Kajetanowicza wyścig o tytuł kierowców WRC2 zakończył się już po dwóch etapach. Były mistrz Europy i pilot Maciej Szczepaniak uderzył w ścianę przy wyjściu z efektownego tunelu Isegami. W rezultacie SKODA FABIA Rally2 evo należąca do zespołu ORLEN była zbyt uszkodzona, aby można było ją naprawić na miejscu. – Może na tym etapie podjąłem zbyt wiele ryzyka. Ale kiedy walczysz o mistrzostwo, musisz podejmować ryzyko. Po prostu dzisiaj mieliśmy pecha – powiedział Kajetanowicz. „Ale nadal jestem szczęśliwy. Jestem trzeci w mistrzostwach kierowców WRC2. To bardzo dobry wynik dla naszego małego zespołu”.

Punkty, które Mikkelsen i Lindholm zgromadzili w tym sezonie, wraz z Lindholmem i Pajari w Rajdzie Japonii, zapewniły tytuł w klasyfikacji drużynowej WRC2 dla zespołu Toksport WRT, który jest wspierany przez ŠKODA Motorsport. Druga drużyna drużyny z okolic Nürburgring zakończyła sezon na trzecim miejscu w klasyfikacji drużynowej.

Tytuł kategorii WRC2 Masters, nowo utworzonej w 2022 roku i zarezerwowanej dla kierowców w wieku 50 lat i starszych, otrzymał również kierowca ŠKODY FABIA Rally2 evo. Włosi Mauro Miele i pilot Luca Beltrame zwykle rywalizują w serii dla zespołu klienta ŠKODA Dream One Racing. Ze względów logistycznych przerzucili się na Toksport WRT na Rajd Japonii i wkrótce świętowali zwycięstwo w trzeciej klasie. To jest dokładnie ten wynik, z którym zepchnęli niemieckiego kierowcę SKODA Armina Kremera z góry tabeli.

Były kierowca Formuły 1 również wywołał poruszenie imponującą jazdą. Heikki Kovalainen, zwycięzca Grand Prix w 2008 roku, nie jest nowicjuszem w rajdach. 41-letni Fin właśnie wygrał mistrzostwa Japonii ze swoim pilotem Sae Kitagawą w ŠKODA FABIA Rally2 evo zespołu Aicello. Za swój pierwszy występ w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA załoga zajęła dobre czwarte miejsce w WRC2. „Co za przeżycie! Chciałbym to robić częściej w przyszłości”, cieszył się Kovalainen na mecie.

Wynik Rajdu Japonii (WRC2)

1. Munster/Louka (LUX/BEL), Hyundai i20 N Rally2, 2:51.41,1 godz.

2. Suninen/Markkula (FIN/FIN), Hyundai i20 N Rally2, +21,6 sekundy

3. Lindholm/Hämäläinen (FIN/FIN), SKODA FABIA Rally2 evo, +34,8 s

4. Kovalainen/Kitagawa (FIN/JPN), SKODA FABIA Rally2 evo, +1m 09,1 s

5. Pajari/Mälkönen (FIN/FIN), SKODA FABIA Rally2 evo, +1m 10,0s

6. Johnston/Kihurani (USA/USA), Citroën C3 Rally2, +3m 02,7s

Liczba rajdów: 11

Załogi ŠKODY były najszybsze na jedenastu z 16 odcinków specjalnych startowanych w WRC2.

Siedem zwycięstw dla Emila Lindholma/Reety Hämäläinena, trzy dla innych Finów Sami

Pajari/Enni Malkonen. Nowy mistrz WRC2 Masters Mauro Miele i jego pilot

Luca Beltrame wygrał ostatni etap sezonu.

Klasyfikacja końcowa Kierowcy WRC2 (Top-5 po 13 rajdach)

1. Emil Lindholm (FIN), SKODA FABIA Rally2 evo, 116 punktów

2. Andreas Mikkelsen (NOR), SKODA FABIA Rally2 evo, 109 punktów

3. Kajetan Kajetanowicz (POL), SKODA FABIA Rally2 evo, 104 punkty

4. Yohan Rossel (FRA), Citroën C3 Rally2, 98 punktów

5. Nikolay Gryazin (ANA), SKODA FABIA Rally2 evo, 85 punktów

Zespoły finałowe WRC2 (najlepsza 3 po 13 rajdach)

1. Toksport WRT, 188 punktów

2. Hyundai Motorsport N, 182 punkty

3. Toksport WRT2, 159 punktów

Końcowa klasyfikacja WRC2-Junior (Top 3 po 13 rajdach)

1. Emil Lindholm (FIN), SKODA FABIA Rally2 evo, 136 punktów

2. Nikolay Gryazin (ANA), SKODA FABIA Rally2 evo, 104 punkty

3. Chris Ingram (WB), SKODA FABIA Rally2 evo, 92 punkty

Finał WRC2 Masters (Top 3 po 13 rajdach)

1. Mauro Miele (ITA), SKODA FABIA Rally2 evo, 129 punktów

2. Armin Kremer (DEU), SKODA FABIA Rally2 evo/ Citroën C3 Rally2, 125 punktów

3. Jean-Michel Raoux (FRA), VW Polo GTI Rally2, 95 punktów

Kontakty prasowe:

Andreas Leue Doradca ds. Tradycji i Projektów Telefon: +49 6150 133 126 E-mail: andreas.leue@skoda-auto.de

Ulrich Bethscheider-Kieser Kierownik ds. Komunikacji Produktu i Marki Telefon: +49 6150 133 121 E-mail: ulrich.bethscheider-kieser@skoda-auto.de

Oryginalna treść: Skoda Auto Deutschland GmbH, przekazana przez news aktuell

Aktualności Portalu Prasowego: nowe aktualizacje GmbH

Patricia Marsh

„Dożywotni gracz. Fanatyk bekonu. Namiętny introwertyk. Totalny praktyk Internetu. Organizator”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *