Media społecznościowe i cyfryzacja wpływają obecnie na niemal każdy aspekt życia codziennego. Wielu konsumentów na całym świecie korzysta z platform społecznościowych nie tylko do kontaktów społecznościowych.
z YouGovem Profile globalne zapytaliśmy konsumentów, czy korzystają z mediów społecznościowych głównie w celach informacyjnych i rozrywkowych. W tej analizie skupiamy się na krajach europejskich, z których każdy ma co najmniej 2000 respondentów. Na całym świecie 58% konsumentów korzysta z mediów społecznościowych właśnie w tym celu: w celach rozrywkowych i informacyjnych.
Niemieccy konsumenci plasują się powyżej średniej międzynarodowej (65%). Portugalczycy najczęściej korzystają z mediów społecznościowych w celu zdobycia wiadomości i rozrywki (69%), tuż za nimi plasują się Polacy (68%).
Tymczasem ponad jedna czwarta Niemców (26%) nie zgadza się z tym, że media społecznościowe są wykorzystywane głównie w celach informacyjnych i rozrywkowych. Stawia to Niemcy tuż za Wielką Brytanią, a 33% Brytyjczyków nie zgadza się z tym stwierdzeniem, co jest najwyższą wartością spośród dziesięciu krajów europejskich, którym się przyglądaliśmy. Również we Francji i Austrii ponad jedna piąta (odpowiednio 23 i 22%) nie korzysta z mediów społecznościowych głównie w celach informacyjnych i rozrywkowych. Najmniej nie zgadzają się z tym stwierdzeniem konsumenci greccy i włoscy (po 10%).
Do czego jeszcze można wykorzystać media społecznościowe? 63% Niemców twierdzi, że korzysta z mediów społecznościowych głównie do utrzymywania kontaktu z przyjaciółmi i rodziną. Ogółem mówi tak 62% wszystkich respondentów.
Metoda: te wyniki są oparte na danych z YouGov Profile globalne od kwietnia 2022 r. Badanych jest 10 krajów w Europie z co najmniej 2000 respondentów w wieku 18 lat i starszych na kraj.
Dzięki YouGov Global Profiles grupy docelowe najważniejszych rynków dla firm mogą być analizowane na podstawie ponad 1000 pytań zebranych jednolicie z 43 krajów na całym świecie.
Kliknij tutaj na demonstrację profili globalnych.
„Bacon geek. Ogólny czytelnik. Miłośnik internetu. Introwertyk. Niezależny łobuz. Certyfikowany myśliciel”.