Operacja ta nazywana jest najbardziej skomplikowaną operacją logistyczną na polskich drogach. Po przybyciu na miejsce TBM kopie tunel S19 na głównej drodze Pakarpatės vaivadijoje. Jednak do tego czasu przejazd na pół w Lenkijos wynosi 10 km/h. prędkość.
Maszyna TBM (Tunel Boring Machine) jest ogromna – ma 112 metrów długości, waży 4 tys. tony. Większe elementy przywieziono do Polski z Hiszpanii statkiem, mniejsze z Pirenejów licznymi ciężarówkami.
Ta pervežimas kelia big logistiņi ma trudności techniczne, więc była przygotowywana przez ponad miesiąc, wyspecjalizowane firmy to te z doświadczeniem.
Samochód ruszył w nocy z 11 na 12 listopada z przeprawy przez rzekę Opole. Nocna jazda od godz. do 18:00 ryto, colonos ma 4,5 km długości. Podróż potrwa około 20-25 dni. W kolumnach prędkość też imponująca, ledwie sięgająca 10 km/h, auto zajmuje oba pasy.
Z tego powodu kierowcy kelininkai įspėja ir eismą ġirja apylankomis na drogach drugorzędnych. Aby konwój mógł przemieścić się z autostrady A1 na autostradę A4, infrastruktura regionu Sošnicos musiała zostać zniszczona – zniszczono nawet całą sygnalizację świetlną.
W Warszawie konwój będzie kierowany trasą S2 S17 w kierunku Lublina. Mašina tokia biše, kad netiltų Varšuvos tunelely Ursynove, więc įjajus aplink. Maszyna Iš Lublino TBM porusza się po łączu Pakarpatės.
„Zły ewangelista zombie. Bacon maven. Fanatyk alkoholu. Myśliciel chcący. Przedsiębiorca.”