W przededniu tego sezonu wyścigowego znany w kraju mistrz rajdowy Vytautas Švedas ogłosił decyzję w sprawie kasku, ale nigdy nie było wielu nowych tras „Rally Žemaitija 2023”.
Weteran Prilygo
Darius Šileikis, Przewodniczący Komitetu Ralio Litewskiej Federacji Sportów Motorowych zauważył, że gdy młodzi ludzie przez kilka lat doskonalili swoje umiejętności prowadzenia samochodu na torach rajdowo-sprinterskich, w pierwszych prawdziwych zawodach zanotowali zaskakująco konkurencyjne wyniki. nawet polscy konkurenci dysponujący mocniejszą technologią.
„Najlepszą rzeczą, jaka mogła się przytrafić mistrzostwom Lietuvos Ralio (LARČ), jest to, że kiedy XX wiek osiągnie najwyższy poziom, homologowany samochód jest gotowy na kłopoty. Oczywiście, potrzeba czasu, aby chłopiec zdobył więcej doświadczenia silny i móc pokonywać szybsze kilometry, ale już wiemy, o co chodzi”, mówi D. Šileikis.
Ku zdumieniu rajdowych weteranów, siedemnastoletni Emilis Kucka wygrał pierwszą połowę żużla „Rally Žemaitija 2023”, zajmując w klasyfikacji generalnej 21. miejsce, choć świat motorsportu zaczął poznawać dopiero ponad dwa lata temu. Mokinuka „Auto Moto Parke” przykuła uwagę instruktorów już od pierwszych wypadów osiągając wyniki porównywalne z najlepszymi rocznikami.
Atsivekinimas: Narodowa mistrzyni podwójnych kart V. Švedas zakończyła karierę. Fot. T. Lukšio / BFL.
Najmłodszy w historii
Ukmergiškis Markas Buteikis į LARČ pateko triumfavės realitybės show „Aš ralistas”. Główną nagrodą jest start tegorocznej flagi komandosów „Nordis Rally Team” w Rajdowych Mistrzostwach Lietuvos. Markas gavo lenktynėms prėtiųtų pūtuų oferuje wszystkie usługi mechaniczne, które są powszechnie wymagane do celów zawodów.
Mnóstwo komplementów od władz rajdowego świata, vaikinuka zajęła 24. miejsce pierwszego dnia wyścigu „Rally Žemaitija 2023”. Jedno miejsce niżej – Mantas Kutka, a 26. najszybsze miejsce – Irmantas Buivydas. Ci biegacze mieli w swoim życiu tylko 20 letnich dni.
„Tokio, nowe Rajdowe Mistrzostwa Lietuvos jeszcze się nie odbyły. Moi koledzy dokonali zgrubnych obliczeń, podczas gdy w tym roku statystyczny średni wiek zawodników obniżył się o ponad cztery lata” – powiedział przewodniczący komitetu rajdu LASF.
Lenkai jest zauważalny
Druga dobra wiadomość jest taka, że zaniepokojeni rajdami przedstawiciele świata biznesu stają się sponsorami tych młodych załóg. Przedsiębiorcy stwarzają im możliwości startu dość kosztowną i nienaganną techniką, przez co muszą walczyć o wysokie pozycje.
Szef komisji technicznych „Rally Žemaitija 2023”, Saulius Stanaitis, charakteryzując flotę samochodową tegorocznego wyścigu, zwrócił uwagę, że obok najbardziej kompetentnych ekip naszego kraju są goście z Polski (prawie wszyscy startujących w samochodach spełniających międzynarodowe standardy), a także dobrze przygotowane są załogi „Juniorów”.
Podczas ostatnich kontroli żaden z samochodów przedstawionych na nowych mapach nie został zniszczony. W tym kontekście załoga jednego z gości Lenkijosa miała wspaniały wyjazd. 17-letni Adrianas Rzeźniks to Adrianas Sadowskis, jadący samochodem klasy „Ford Fiesta Rally3”, po pierwszym dniu zawodów zajął nawet szóste miejsce. Biorąc pod uwagę, że prawie wszystkie rajdy w Polsce odbywają się na drogach asfaltowych, takie tempo na klasycznych torach pokazało wybitne młode talenty.
„Zły ewangelista zombie. Bacon maven. Fanatyk alkoholu. Myśliciel chcący. Przedsiębiorca.”