Trucksters planuje transport długodystansowy ciężarówkami elektrycznymi – transport drogowy towarów, międzynarodowy, koncepcje (gospodarka ogólna) | Aktualności | WIZJA mobilności

Według Trucksters kapitał zostanie wykorzystany na realizację niektórych celów strategicznych firmy. Firma chce w tym roku rozpocząć elektryfikację pierwszej trasy ciężarówkami elektrycznymi. Może to uczynić z niej pierwszą firmę w Europie, która będzie przewozić towary na zelektryfikowanych trasach dalekobieżnych. Dodatkowo inwestycje będą wspierać inne kluczowe obszary działalności. Obejmuje to m.in. rozbudowę i wzmocnienie zespołów IT i zarządczych oraz otwarcie dodatkowych korytarzy międzynarodowych. Warunki pracy kierowców ulegną dalszej poprawie, a jednocześnie zostaną połączone z efektywnymi rozwiązaniami transportowymi dla klientów.

W obecnej rundzie finansowania firma Trucksters po raz pierwszy pozyskała jednostkę Corporate Venture Capital firmy Continental, Volvo Group Venture Capital, Europejski Bank Inwestycyjny (EBI) oraz FondICO. Finansowanie EBI jest częścią europejskiego programu InvestEU, który wspiera inwestycje wspierające priorytety polityczne UE. W tym przypadku chodzi o „innowacyjność, cyfryzację i kapitał ludzki”, fundamentalne wartości, na których opiera się model biznesowy Trucksters.

Trucksters postrzega fakt, że poprzedni inwestorzy reinwestowali jako oznakę zaufania. Runda została ponownie wsparta przez Kibo Ventures, niemiecki fundusz logistyczny Amplifier VC, The Valley VC, Bonsai Partners oraz fundusze Big Sur Ventures i Metavallon VC. Sacha Michaud, współzałożyciel Glovo i członek zarządu jako przewodniczący niewykonawczy, również inwestuje w tę rundę finansowania.

Dyrektor zarządzający Jürgen Bilo wyjaśnił, że jednostka korporacyjnego venture capital firmy Continental, inwestycyjne ramię niemieckiego producenta opon i komponentów do pojazdów, inwestuje po raz pierwszy, mówiąc, że inwestycja w Trucksters jest zgodna z wizją mobilności firmy Continental, która obejmuje innowacyjne dane . oparte na rozwiązaniach do zarządzania flotą, zapewnia trwałą wydajność operacyjną i promuje wzrost.

„Oprócz doskonałego zespołu i solidnego modelu biznesowego jesteśmy przekonani, że rozwiązanie Trucksters zrewolucjonizuje zarządzanie flotą i ukształtuje przyszłość transportu”.

W imieniu Volvo Group Venture Capital — również nowego inwestora — prezes Martin Witt powiedział:

„Jesteśmy pod wrażeniem tego, co osiągnął Trucksters i widzimy, że Volvo Group może wnieść znaczącą wartość strategiczną do rozwoju firmy. Wraz z rosnącymi potrzebami w zakresie transportu towarowego, rozłożone w czasie systemy mogą zapewnić solidne ramy dla elektryfikacji na duże odległości, a także autonomiczne rozwiązania w przyszłości.

Ricardo Mourinho Félix, wiceprezes Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI), który Trucksters również udało się pozyskać do nowej rundy inwestycyjnej, podkreśla:

„Cieszymy się, że możemy współpracować z Trucksters nad tym wspieranym przez InvestEU projektem, który pomaga przyspieszyć przejście na zrównoważone, wydajne i innowacyjne modele transportu. Jako bank klimatyczny EBI wspiera inicjatywy dekarbonizacji transportu zgodnie z naszą polityką kredytową dla tego sektora. Ta operacja promuje również transformację cyfrową w Hiszpanii i UE.

Luis Bardají, współzałożyciel i dyrektor generalny Trucksters, jest zachwycony tym, co uważa za bardzo udaną rundę finansowania:

„Kiedy wprowadzaliśmy Trucksters, nigdy nie wyobrażaliśmy sobie, że po kilku latach sformalizujemy partnerstwo, takie jak to, które właśnie podpisaliśmy z Volvo i Continental. Posiadanie Ciebie jako akcjonariusza to marzenie: bezpieczeństwo zorientowane na kierowcę, zrównoważony rozwój i elektryfikacja to elementy, które doprowadziły nas do stworzenia Trucksterów, będąc jednocześnie znakiem rozpoznawczym obu firm. Możemy się wiele nauczyć z tego, co już stworzyli i nie możemy się doczekać wspólnego rozpoczęcia tej nowej fazy.

Wzrost o 300%: osiągnięty obrót w wysokości 30 mln euro

Trucksters zebrali już 14,3 miliona euro w rundzie Serii A w marcu ubiegłego roku. Firma odnotowała rekordowe obroty w wysokości 30 mln euro w 2022 roku, co oznacza wzrost o 300% w stosunku do 2021 roku. W swojej działalności handlowej firma skupiła się na dużych klientach o dużej zdolności wzrostu. Trucksters obiecuje im szybkie i niezawodne rozwiązania, takie jak rozbudowa floty w celu zaspokojenia zwiększonego popytu. W 2022 r. firmie udało się potroić flotę, jednocześnie przezwyciężając wyzwania, takie jak poważny niedobór kierowców w branży.

Trucksters jest obecny w Hiszpanii, Belgii, Niemczech i Polsce oraz w siedmiu krajach: Holandii, Niemczech, Belgii, Polsce, Wielkiej Brytanii, Francji i Hiszpanii. Firma obsługuje trasy między Europą a Hiszpanią od 2020 roku, wykorzystując swój system przekaźników ciężarówek oparty na big data i sztucznej inteligencji. Firma działa jako linia lotnicza przez cztery główne korytarze: środkową i północną Hiszpanię z połączeniami do Dortmundu, hiszpański Lewant z połączeniami do krajów Beneluksu i zachodnich Niemiec, Lewant z Polską oraz, niedawno otwarty w tym roku, nowy centralny korytarz Hiszpania z połączeniem z Wielką Brytanią. To pierwszy korytarz Trucksters poza UE. Łączy północną Hiszpanię z Wielką Brytanią w 28-34 godziny, czyli szybciej niż typowy czas tranzytu.

100% dróg dalekobieżnych zelektryfikowanych do 2023 r

Firma dąży do zerowej emisji w transporcie długodystansowym i planuje być jedną z pierwszych dalekobieżnych firm transportowych, która będzie korzystać z elektrycznych ciężarówek do końca 2023 roku. Zgodnie z zapowiedzią, rozpocznie się użytkowanie kilku elektrycznych ciężarówek wkrótce. W ciągu roku liczba Stromera będzie sukcesywnie zwiększana. Do końca 2023 roku dostawca usług transportowych chce być w stanie pokonywać co najmniej jedną ze swoich tras w 100% na napędzie elektrycznym.

Poprawa warunków pracy kierowców ciężarówek

System stopniowania Trucksters pozwala kierowcom częściej spać w domu, ponieważ profesjonaliści pokonują tylko odcinki dłuższej trasy i zamieniają naczepy na inną ciężarówkę w określonych punktach przeładunkowych, aby poprowadzić towar w przeciwnym kierunku. Z jednej strony poprawia to jakość życia kierowców, z drugiej zdaniem firmy usługi transportowe są tańsze i prawie dwukrotnie szybsze niż zwykle.

Pierce Caldwell

„Guru kulinarny. Typowy ewangelista alkoholu. Ekspert muzyki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *