Neuss: Znaleziono przyczynę eksplozji samochodu elektrycznego – Aktualności – WDR – Aktualności

Eksplozja w garażu wywołała falę ciśnienia. W kilku okolicznych domach zostały wybite okna, uszkodzone zostały także dachy. Fala ciśnienia byłaby odczuwalna na bocznych ulicach, twierdzą sąsiedzi z dzielnicy Rosellen w Neuss. Dochodzenie wykazało, że przyczyną pożaru była awaria akumulatora, a gaz wydobywający się z akumulatora spowodował eksplozję. Jednak z komunikatu prasowego wynika, że ​​śledczy mogą wykluczyć, że przyczyną szkód były przechowywane butle z gazem.

Szacunkowe szkody: 100 000 euro

Z garażu, w którym stał samochód elektryczny, pozostały jedynie ściany fundamentowe. Całkowicie brakuje dachu i dachów sąsiednich garaży, a ściany boczne są w ruinie. Części dachu i ścian bocznych zostały odrzucone i uderzyły w zaparkowane samochody oraz fasady domów. Żaluzje i drzwi wejściowe są wypaczone.

Łącznie zniszczone zostały cztery garaże, w tym trzy całkowicie zniszczone. „Możemy uważać się za szczęściarzy, ponieważ nic nas nie dotknęło i nie odniosło żadnych obrażeń.– precyzuje Alexandre Valentin. Według wstępnych szacunków wartość szkód wynosi 100,00 euro.

Rodzina właśnie jadła śniadanie

Ojciec zobaczył kłęby dymu wydobywające się z balkonu i wraz z innymi sąsiadami ruszył w stronę drzwi. Właściwie chcieli ugasić pożar lub przynajmniej zobaczyć, co się dzieje, wyjaśnia Alexandre Valentin. „Dokładnie w tym momencie, gdy byliśmy jeszcze w pewnej odległości od siebie, w garażu eksplodował, było naprawdę gwałtownie.


Eksplozja zniszczyła kilka garaży | Źródło obrazu: Cenk Cigdem

Bezpośrednio za garażem znajduje się ogród właściciela samochodu elektrycznego. Rodzina z dwójką dzieci siedziała przy stole śniadaniowym i uciekła w bezpieczne miejsce, gdy zauważyła dym. „W garażu musiało być duże ciśnienie. Wszyscy byliśmy niesamowicie przestraszeni– powiedział ojciec.

Poprzedniego wieczoru załadował samochód i wrócił do domu.

Trudniej wycofywać samochody elektryczne

Straż pożarna z Neuss zażądała tzw. kontenera gaśniczego. Pojazd tam został. Ponieważ akumulatory mogą się przegrzewać przez dłuższy czas, aby wystąpił efekt chłodzenia, konieczne było użycie szczególnie dużej ilości wody gaśniczej.

Ryzyko pożaru w samochodach elektrycznych jest prawdopodobnie niższe niż w samochodach z silnikami spalinowymi. Sytuacja w zakresie danych jest nadal możliwa do opanowania, mówi Patrick Plötz, kierownik działu przemysłu energetycznego w Instytucie Badań i Innowacji Systemowych im. Frauenhofera w wywiadzie dla ARD. Jednak dane ubezpieczycieli pokazują, że samochody elektryczne spalają się od dziesięciu do 100 razy rzadziej niż silniki cieplne.

Jeśli jednak samochód elektryczny zapali się, w większości przypadków pożaru nie można po prostu ugasić: należy raczej schłodzić akumulator od zewnątrz. Strażacy z Neuss ostatecznie ugasili pożar i ewakuowali pojazd.

We wcześniejszej wersji artykułu stwierdzono, że ryzyko pożaru w samochodach elektrycznych jest tak samo wysokie, jak w samochodach z silnikami spalinowymi. To jest niepoprawne. Samochody elektryczne spalają się rzadziej niż pojazdy benzynowe czy diesla. Poprawiliśmy tekst.

Emerson Allen

„Bacon geek. Ogólny czytelnik. Miłośnik internetu. Introwertyk. Niezależny łobuz. Certyfikowany myśliciel”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *