Oprócz X (aka Twittera) europejski komisarz Thierry Breton ostrzega także Metę przed ciągłą dezinformacją. W liście do Marka Zuckerberga Breton pisze, że „w następstwie ataków terrorystycznych Hamasu na Izrael” nielegalne treści i dezinformacja rozprzestrzeniły się w UE za pośrednictwem „niektórych platform”. Komisarz europejski radzi szefowi Meta, aby przestrzegał przepisów europejskiego rozporządzenia o usługach cyfrowych zawartych w ustawie o usługach cyfrowych (DGA).
Reklama
Breton nazywa platformy w swoim liście nie, prawdopodobnie ma na myśli Facebooka i Instagram Meta. Zuckerberg musi teraz zapewnić szybkie i dokładne usuwanie nielegalnych treści i dezinformacji. Platformy powinny współpracować z organami ścigania i Europolem.
Bretona niepokoi nie tylko obecna eskalacja konfliktu na Bliskim Wschodzie; w swoim liście do Zuckerberga wyraził także zaniepokojenie dezinformacją związaną z wyborami. Komisarz europejski pisze, że osobiście rozmawiał już na ten temat z szefem Meta.
Deepfakes i wybory
Chociaż Meta zintensyfikowała swoje wysiłki przed ostatnimi wyborami na Słowacji, Komisja Europejska otrzymała raporty o „znacznej liczbie” deepfakes i zmanipulowanych treści krążących na platformach Meta. DSA zachęca jednak firmy cyfrowe do zapobiegania takim procesom, szczególnie w związku z wyborami.
Breton szybko prosi Metę o informację, jak firma będzie działać przeciwko deepfake’om, biorąc pod uwagę także zbliżające się wybory w Polsce, Holandii, Litwie, Belgii, Chorwacji, Rumunii i Austrii, a także w Parlamencie Europejskim. . Breton przypomniał Zuckerbergowi, że jego firmie grozi kara, jeśli nie spełni wymogów DSA.
Istnieje ryzyko wysokich kar
Podobnie jak ten adresowany do Zuckerberga, Breton opublikował także list adresowany do szefa X, Elona Muska. Stawia tam podobne zarzuty dotyczące dezinformacji na temat konfliktu w Gazie. W swoim piśmie Breton nie podaje żadnych przykładów, ale istnieją liczne doniesienia medialne na temat treści nadawanych w sieci X, które rzekomo ukazują pewne aspekty konfliktu, ale w rzeczywistości są stare lub fałszywe.
DSA weszło w życie w UE w sierpniu tego roku. Serwisy takie jak Google Maps, Play Store, Apple App Store, Zalando, Wikipedia, X/Twitter, Telegram, Facebook i YouTube muszą działać szybko we wszystkich przypadkach, w których może nastąpić naruszenie prawa. Jeśli usługodawca nie zastosuje się do przepisów, może zostać ukarany karą grzywny w wysokości do 6% całkowitego rocznego obrotu.
(aplikacja)
„Guru kulinarny. Typowy ewangelista alkoholu. Ekspert muzyki.