eMove360° otworzył swoje podwoje po raz siódmy, czemu towarzyszyła anglojęzyczna konferencja eMove 360° 2023, która odbywała się równolegle przez trzy dni targów. Według dyrektora targów Roberta Metzgera, oprócz tematów związanych z ładowaniem, energią i technologią akumulatorów, głównymi tematami mają być zautomatyzowana jazda i elektromobilność w sektorze pojazdów użytkowych. Niektórzy producenci samochodów skorzystali z – według Messe Monachium – największych na świecie targów B2B poświęconych elektromobilności i jeździe autonomicznej.
Obecne były także niektóre chińskie firmy, Nio, Aiways i BYD zaprezentowały część swojej e-floty. Ale Kia (z EV 6), Cubra i Nissan Townstar również zarezerwowały stoiska na pokaz – Volvo, z drugiej strony, po prostu zainstalowało w hali traktor elektryczny bez komentarza, a dostawca elektromobilności i ciężarówek Quantron zapewnił zainteresowanym stronom z informacją o banerach reklamowych. Oprócz głównie europejskich firm technologicznych, na wystawie pojawiła się zaskakująca liczba producentów azjatyckich, aby zaprezentować rozwiązania w zakresie ładowania oraz technologie wtyczek i kabli.
Nadchodzi ładowanie dwukierunkowe
Chargebyte, specjalista w dziedzinie komunikacji ładowania z Lipska, skupił się na rozwiązaniach programowych i sprzętowych dla pojazdów elektrycznych. Zainteresowani odwiedzający mogli zapoznać się z nowym modułem CPL i nowym kontrolerem komunikacji ładowania. Kontrolery ładowania oparte są na systemie operacyjnym czasu rzeczywistego; Sterownik zarządza wszystkimi procesami procesu ładowania prądem stałym, od komunikacji z pojazdem, poprzez sterowanie elektroniką mocy, po interakcję z backendem. Według Johannesa Wittenbecka z Chargebyte spełnione są standardy komunikacyjne DIN 70121, ISO 15118-2 i ISO 15118-20, a tym samym wymagania dotyczące ładowania dwukierunkowego.
„Dzięki zintegrowanym złączom sterownik komunikacyjny można łatwo podłączyć do istniejącego sprzętu stacji ładowania” – wyjaśnia Wittenbeck. „Kontroler kontroluje cały proces ładowania, dzięki czemu użytkownik nie musi się już martwić o komunikację pomiędzy stacją ładowania a pojazdem elektrycznym.”
„Komunikator. Profesjonalny badacz kawy. Irytująco skromny fanatyk popkultury. Oddany student. Przyjazny ćpun mediów społecznościowych”.