Spedimex specjalizuje się w modzie i e-commerce dla największych międzynarodowych i polskich marek oraz kosmetyków. Oprócz logistyki kontraktowej firma oferuje sieć sprzedaży i transportu, usługi dodane w zakresie logistyki i przetwórstwa detalicznego.
Dostawca usług logistycznych opracował podejście Asset Light i działa w 15 lokalizacjach w kraju o łącznej powierzchni 230 000 metrów kwadratowych. Wdrożono rozwiązania zmechanizowane i technologiczne, aby realizować duże i złożone zadania logistyczne, takie jak zwroty w sklepach i transakcje e-commerce z ponad 15 krajów Europy dla jednego klienta. W ostatnich latach firma logistyczna zwiększyła swoje obroty, aby w 2022 roku osiągnąć równowartość 109 mln euro.
Według ID Logistics to strategiczne przejęcie wynika z dużego podobieństwa kultur korporacyjnych i modeli biznesowych. Obejmowało to podejście „Asset Light”, specjalistyczne magazyny i rozwiązania „szyte na miarę” na potrzeby poszczególnych transakcji biznesowych. Ogólnie rzecz biorąc, możliwe będzie stworzenie znaczących synergii gospodarczych, szczególnie dla głównych klientów międzynarodowych. Przejęcie Spedimexu doskonale wpisuje się w strategię ID Logistics polegającą na wspieraniu swoich głównych klientów w rozwoju w Europie i Ameryce – precyzuje grupa. Marcin Bąk, Prezes i Dyrektor Generalny Spedimex:
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z fuzji z ID Logistics, która umożliwi naszym klientom korzystanie z globalnych rozwiązań logistycznych. Przez ostatnie 30 lat stopniowo rozwijaliśmy naszą działalność, aby stać się graczem logistycznym, dysponującym powierzchnią magazynową ponad 230 000 m2 i zespół 2000 pracowników jest przekonujący. Jesteśmy niezwykle dumni z międzynarodowego portfolio marek, które nam zaufały. Innowacyjny model biznesowy i międzynarodowy potencjał Grupy ID Logistics budzą we mnie duże oczekiwania. Jestem przekonany, że dzięki naszym wspólnym wartościom – takim jak profesjonalizm, zaangażowanie i innowacyjność – możemy w przyszłości nadal przyczyniać się do rozwoju naszych klientów i naszych pracowników.
„Guru kulinarny. Typowy ewangelista alkoholu. Ekspert muzyki.