Volvo zamyka swoją blacharnię w Polsce

Volvo Buses podjęło decyzję o zamknięciu fabryki nadwozi we Wrocławiu w pierwszym kwartale 2024 roku. Według producenta autobusów podpisano już oświadczenie woli w sprawie sprzedaży fabryki spółce Vargas Holding. Według producenta produkcja nadwozi we Wrocławiu potrwa do pierwszego kwartału 2024 roku. Zamówienia na kompletne autobusy w Europie będą realizowane zgodnie z planem. Volvo Buses będzie w dalszym ciągu zapewniać kompleksową obsługę i wsparcie zarówno dla istniejącej floty, jak i nowej oferty.

Decyzję o zamknięciu fabryki tłumaczy się zmianą modelu gospodarczego w Europie – wyjaśniło Volvo. W przyszłości chcą tu zastosować tę samą koncepcję, która została już wdrożona na kilku innych rynkach. Oznacza to, że Volvo Buses skoncentruje swoją produkcję na podwoziach i wspólnie z zewnętrznymi producentami nadwozi zaoferuje swoim klientom w Europie pełną gamę autobusów miejskich i międzymiastowych, a także autokary z segmentu premium.

„Nasza działalność w Europie od lat przynosi straty. Dzięki temu modelowi biznesowemu, który już z powodzeniem stosujemy na wielu rynkach, poprawimy naszą rentowność i zapewnimy długoterminową konkurencyjność” – powiedziała Anna Westerberg, prezes Volvo Buses.

Problem dotyczy około 1600 stanowisk pracy w Volvo Buses

W przyszłości celem jest bycie interfejsem z klientem i oferowanie klientom europejskim pełnej gamy autobusów we współpracy z wybranymi zewnętrznymi producentami zabudów, przy jednoczesnym gwarantowaniu solidnej obsługi operacyjnej oraz wysokiego poziomu bezpieczeństwa i ochrony. jakość. Volvo Buses ma nadzieję na „lżejszą konstrukcję, większą elastyczność i możliwość lepszego reagowania na wymagania rynku i życzenia klientów”.

Jeśli chodzi o zakład w Polsce, Vargas Holding będzie stopniowo dostosowywał i rozbudowywał zakład produkcyjny. Produkcja rozpocznie się w 2024 roku i będzie rozwijana w kolejnych latach. Według firmy decyzja o zaprzestaniu produkcji kompletnych autobusów będzie miała wpływ na około 1600 stanowisk pracy w Volvo Bus, w tym około 1500 we Wrocławiu. Rozmowy ze związkami już trwają.

Decyzja ta nie ma wpływu na zakłady produkujące podwozia Volvo Bus w Szwecji i Brazylii, a także na pełną produkcję autobusów w Meksyku i Ameryce Północnej i oczekuje się, że produkcja będzie kontynuowana bez zmian.

Grayson Hayes

„Komunikator. Profesjonalny badacz kawy. Irytująco skromny fanatyk popkultury. Oddany student. Przyjazny ćpun mediów społecznościowych”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *