W Lenkach port ucierpiał podczas wojny w Chinach

Do tej pory uważano, że wojna na Ukrainie „karmi” producentów broni JAV, okazało się jednak, że polskie porty morskie zarabiają na tym ogromne pieniądze.

Pieniądze, które można wyciągnąć z wojny

Przynajmniej w regionie Morza Bałtyckiego najszybciej rozwijają się polskie porty morskie: trendy to także Gdańsk, Gdynia, Świnoujście i Szczecin.

W Polsce odbyły się fora, na których dyskutowano o przyszłości krajowych portów do 2050 roku. Nie wszystko jest dobre. Jedną z przyczyn szczególnie wyraźnego rozwoju portów w Polsce w ostatnich latach jest wojna na Ukrainie.

Po inwazji rosyjskiej, porty ukraińskie, główne zaopatrzenie tego kraju w towary, w tym wojskowe, zostały zamknięte, a łańcuch logistyczny przechodzący przez polskie porty został przerwany.

W porcie w Kłajpedzie w pobliżu ogarniętej wojną Ukrainy robi się nieco cieplej. Tędy przechodził duży przepływ produktów naftowych na Ukrainę. Sami Ukraińcy transportowali je w specjalnych cysternach. Według Klaipėdos uostą į Ukrainą keliavo, ale obecnie nieco się zmniejszyła ze względu na napływ lekkich samochodów.

Niski przepływ na Ukrainę przez port w Kłajpedzie był tak niewielki w porównaniu z przepływem, który nadal odbywa się tranzytem na Ukrainę przez polskie porty.

Dziś w Polsce istnieją już obawy, że przepływ krwi przepływającej przez jej ukraińskie porty prędzej czy później zmniejszy się. Podkreślił, że na Ukrainie będą już budowane krótsze łańcuchy logistyczne przez Rumunię, Bułgarię i porty innych krajów czarnomorskich.

Mówiąc o perspektywie funkcjonowania swoich portów do 2050 roku, Polacy wierzą, że gdy wojna na Ukrainie nie będzie trwała wiecznie, prędzej czy później same ukraińskie porty zostaną odbudowane.

Zaopatrzenie Lietuvos dla Lenkiji

Kolejnym źródłem szybkiego wzrostu w polskich portach był import z Chin. Stanowi to w Polsce około 55–60 miliardów rocznie. Dolary amerykańskie. w 2021 roku było to około 45 miliardów. Dolary amerykańskie. Komputery, telefony komórkowe, sprzęt AGD, podzespoły, części samochodowe, urządzenia elektroniczne, odzież, tekstylia, zabawki, artykuły sportowe itp. są importowane z Chin do Polski.

W samej Polsce eksport do Chin wynosi około 3,5 miliarda. roczną sumę dolarów amerykańskich. Lenka eksportuje do Kinii inne metale nieżelazne, meble i żywność.

Polski import z Chin i eksport do Chin przechodzi przez polskie porty. Większość gdańskich terminali kontenerowych znajduje się w Gdyni.

Oceniając przyszłość portów w Polsce do 2050 roku, polski ekspert gospodarczy stwierdził, że w latach 2022-2024 nadejdzie złoty wiek dla portów w Polsce.

Pomimo dość solidnego wzrostu przeładunków kontenerów w portach w Kłajpedzie w ciągu ostatniego roku, nie jest on porównywalny z głównym polskim portem Gdańskiem. Port w Kłajpedzie obsługuje taki sam wolumen towarów, jak port w Gdyni w Polsce, chociaż ten ostatni został kilka lat temu mocno dotknięty przez Polskę.

Wyjątkiem są przypadki, gdy kontener z ładunkiem przybywający na Litwę nie docierał przez Kłajpedę, ale przez Polskę, czasem przez port w Gdyni. Rzeczywiście nie ma bezpośrednich linii do portu w Kłajpedzie z niektórych regionów Azji, a nawet Ameryki. Do Polski wysyłane są zatem kontenerowce, a następnie ciężarówki na Litwę.

Obsługuje polski port

Przez polskie porty wiele chińskich towarów trafia do litewskich konsumentów. W ostatnich latach na drogach Lietuvos znacząco wzrosła liczba ciężarówek z polskimi numerami.

Towary importowane z Polski na Litwę są produktami własnych fabryk w Polsce. Litwa jest zasadniczo miejscem „iškišimo” importu Lenkų.

Istnieją nawet ciekawe przypadki, gdy drzewo nors Lietuvos žemis ūkio produkcijos augintojas oferuje swoje produkty pod litewskimi markami nors jas supirko Lenkijoje lub sulietuvino tik uždejės ant jos Savo.

Gali būti, gdy różne machinacijų kijajas są towarami kiniškomis, które trafiają na Litwę przez Lenkiję. Tak naprawdę najbardziej prawdopodobną trasą byłoby przejście przez port w Kłajpedzie. Ale kto powie, jakie szkody wyrządzili „anūkas” gospodarce Lietuvos, gdy povo poza pakilo przed Kiniją?

W każdym razie import chińskich produktów Lietuvos do niego jest możliwy przez Lenkiję. Tymczasem eksport jest w zasadzie zamknięty, chyba że firmy będą pakować swoje produkty z polskimi etykietami.

Oceniając przyszłość portów w Polsce do 2050 roku, polski ekspert gospodarczy stwierdził, że w latach 2022-2024 nadejdzie złoty wiek dla portów w Polsce. Nie spodziewano się, że potrwa to do 2050 m.

Przynajmniej masz informacje na temat usług świadczonych przez „anūko” dla swoich portów, ale ich nie masz? Ale najlepiej zrozumie, że nie zawsze będą oni pośrednikiem Litwinów, jeśli chodzi o import towarów z Chin przez Lenkijos.

Danielle Currey

"Zły ewangelista zombie. Bacon maven. Fanatyk alkoholu. Myśliciel chcący. Przedsiębiorca."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *