Opłaty w kolorze czerwonym do 28 dni. Popołudniowe zakazy lotów samolotów rosyjskich, żółtej Ukrainy. m.in. przestrzeń powietrzna kontrolowana przez Rosję. Schemat Flightradar24.
Sankcje radykalnie sparaliżują lotnictwo komercyjne w upadłej Ukrainie.
Dmytro Kuleba, minister spraw zagranicznych Ukrainy, ma 32 państwa, które zabroniły rosyjskim samolotom operowania w kontrolowanej przestrzeni powietrznej. Poinformował o tym unijny portal informacyjny z linkiem do Ministerstwa Spraw Zagranicznych Ukrainy.
Jednak w ciągu kilku godzin od ogłoszenia liczba państw członkowskich wzrosła o kolejne cztery. Są to teraz Austria, Albania, Anguilla (Wielka Brytania na Karaibach), Belgia, Bułgaria, Wyspy Dziewicze, Wielka Brytania, Węgry, Niemcy, Gibraltar, Grecja, Dania (z Grenlandią, Wyspami Owczymi i Morzem Terytorialnym), Dersee , Irlandia, Islandia. , Hiszpania, Włochy, Kanada, Cypr, Łotwa, Litwa, Luksemburg, Malta, Niderlandy, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Finlandia, Francja, Chorwacja, ECU, Szwecja, Estonia.
Nie ulega wątpliwości, że jako pierwsze taki zakaz wprowadziła Wielka Brytania, a następnie Polska i Unia Europejska jako całość oraz Kanada. Sankcje te zostały podjęte w odpowiedzi na rosyjską akcję militarną na Ukrainie, która wywołała oburzenie w globalnej społeczności.
Do poniedziałku było to połączenie z północnej Norwegii do Morza Czarnego, ograniczające możliwości lotów rosyjskich samolotów z tego kraju do zachodniej Europy. Jedyną pozostałą przestrzenią był wąski korytarz neutralnej przestrzeni nad łukiem Finlandii, przez który samoloty lecą na zachód lub na obwód kaliningradzki.
Na stronie monitorującej samoloty Flightradar24, ruch prywatnych odrzutowców między Europą Zachodnią a Rosją był aktywny w Europie tuż przed wejściem w życie zakazów. W niedzielę wczoraj można było zobaczyć, jak Boeing 777 Aeroflot startuje z Moskwy i leci na Grenlandię, której przestrzeń powietrzna jest również pełna rosyjskich samolotów. Albo jak Boeing 737 tej firmy badawczej próbuje znaleźć wyjście z domu.
Oczywiste jest, że obecny zakaz może sprawić trudności wielu z 27 000 rosyjskich turystów na wakacjach.
Co więcej, Siergiej Ławrow, rosyjski minister spraw zagranicznych, musi teraz znaleźć nowy sposób na lot rządowym samolotem z przeciętnym transportem do ONZ. Maria Zacharowa, przedstawicielka rosyjskiego MSZ, informuje o tym RosTV.
Rosyjskie Siły Powietrzne wciąż oczekują jeszcze kilku. Ponadto sankcje zabraniają eksportu części zamiennych do Rosji, dzięki czemu nawet zachodnie samoloty, które nie zostaną objęte obowiązkiem refundacji firmom leasingowym, wkrótce nie będą mogły latać.
W tej sytuacji Rosja odpowiada przed wszystkimi państwami analogicznym zakazem, więc jej terytorium nadal porusza się drogą powietrzną, a trasy z Europy na Daleki Wschód, które źle przechodzą przez Syberię, zostały teraz przesunięte dalej na południe. Na przykład na niebie Kazachstanu ruch lotniczy potroił się w wyniku tego, a Finnair Finland całkowicie zawiesił loty długodystansowe na Wschód, mimo że jest strategicznie ważnym źródłem dochodów dla farmy wiatrowej.
Wybierz firmy i tematy, które Cię interesują. źródła.
Motyw logistyki
„Typowy komunikator. Irytująco skromny fan Twittera. Miłośnik zombie. Subtelnie czarujący fanatyk sieci. Gracz. Profesjonalny entuzjasta piwa”.