Fot. Władimir Iwanowo (V)
Estoński eksport towarów wzrósł latem o 18%, a import o 35% w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. Łotewski eksport towarów w okresie styczeń-luty wzrósł o 29,4% rok do roku do 2,836 mld LTL. EUR, import 39,3% do 3,301 mld. Eur, dostarczony przez Urząd Statystyczny.
Import energii elektrycznej i paliw mineralnych gwałtownie wzrośnie w Estonii, a ceny na Łotwie. W obu krajach szlaki miały skromną podstawę porównawczą.
Estoński eksport w cenach bieżących szacowany jest na około 1,5 miliarda. EUR, import 1,8 mld. EUR. Deficyt handlowy wzrósł o 30% do rekordowych 308 milionów. EUR.
Ceny towarów eksportowanych do kraju wzrosły średnio o 22%, a importu o 25%.
71% całkowitego eksportu zostało zrealizowane w Estonii, a popyt zagraniczny wzrósł o 13%. Reeksport wzrósł o 32%.
Głównymi rynkami eksportowymi Estonii były Finlandia, Łotwa i Szwecja, natomiast import pochodził głównie z Finlandii, Litwy i Rosji.
Głównymi produktami eksportowymi są paliwa mineralne i energia elektryczna, drewno i wyroby z niego, preparaty elektryczne, import paliw mineralnych i energii elektrycznej, preparaty elektryczne, metale i wyroby z nich.
Tylko latem łotewski eksport towarów oszacowano na 1,467 miliarda. EUR, import 1,723 mld. EUR, odpowiednio o 7,2% i 9,2% w stosunku do stycznia. W ciągu roku eksport wzrósł o 29,2%, import o 42,6%, a saldo handlu zagranicznego pogorszyło się, a udział eksportu w obrotach ogółem spadł z 48,4% do 46%.
Głównymi towarami eksportu letniego były drewno, wyroby z drewna i węgiel drzewny (19,5% całkowitego eksportu), przygotowanie energii elektrycznej (8,6%), paliwa mineralne (7,5%), import energii elektrycznej (10,8% całkowitego importu), minerały opałowe ( 9,9%, trening mechaniczny (9,2%).
Łotwa najwięcej wyeksportowała na Litwę (18,3%), do Estonii (11,6%), do Niemiec (7,6%), do Polski (5,5%), a najwięcej na Litwę (17,2% całkowitego importu), do Niemiec (9,9%), do Polski ( 9,1%, Rosja (8%).
Powielanie informacji BNS w mediach jest zabronione w mediach i na stronach internetowych bez zgody UAB „BNS”.
Wybierz firmy i tematy, które Cię interesują. źródła.
Temat Środowisko biznesowe
„Typowy komunikator. Irytująco skromny fan Twittera. Miłośnik zombie. Subtelnie czarujący fanatyk sieci. Gracz. Profesjonalny entuzjasta piwa”.