Tutaj aktywiści blokują ciężarówki jadące przez Polskę na Białoruś i Rosję, przewożące towary nieobjęte sankcjami Unii Europejskiej (UE). Wymaga to rozszerzenia sankcji UE, w tym na tranzyt towarów drogą lądową.
Andrius Burba, sekretarz ds. innowacji i polityki transportowej stowarzyszenia Linava, wzywa firmy transportowe i logistyczne do starannego wyboru tras przewozu towarów, aby uniknąć długich kolejek, które utrudniają pracę kierowcom ciężarówek.
„Branża transportowa jest przeciwna wojnie rosyjskiej na Ukrainie i potępia rozlew krwi. Firmy transportowe i logistyczne udzielają Ukraińcom wszelkiego rodzaju pomocy – pomoc humanitarna jest przewożona ciężarówkami, ludzie ofiarowani na rzecz „Ukrainy są w pułapce, a firmy transportu pasażerskiego pomagają uciekającym kobietom wojna z dziećmi, osobami starszymi i niepełnosprawnymi o przyjazd na Litwę Aby nieść pomoc, trzeba pracować, a praca przewoźników polega na dostarczeniu towaru do klientów – tłumaczy A. Burba.
Według niego litewscy przewoźnicy, podobnie jak inne kraje europejskie, przestrzegają sankcji, zasad i ograniczeń ustanowionych przez Wspólnotę i przewożą tylko towary, które nie podlegają sankcjom UE.
W tym przypadku, powiedział, najważniejsze jest to, że truckerzy mogą wykonywać swoją pracę i nie tkwić w kolejkach. Zbierane są informacje o liczbie kierowców ciężarówek, którzy zostali unieruchomieni w punkcie kontroli granicznej, aby w razie potrzeby udzielić im niezbędnej pomocy.
Polskie MSZ poinformowało w weekend, że kontrole graniczne zostaną zaostrzone, aby zapobiec obchodzeniu sankcji na niektóre grupy towarów.
Żadna część tej publikacji nie może być powielana bez pisemnej zgody firmy ELTA.
„Typowy komunikator. Irytująco skromny fan Twittera. Miłośnik zombie. Subtelnie czarujący fanatyk sieci. Gracz. Profesjonalny entuzjasta piwa”.