Baden-Baden (ots) – Jakie gry wideo odniosły największy sukces w Europie w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2022 roku? Odpowiedzi dostarczają oficjalne, półroczne rankingi GfK Entertainment. Jak pokazują reprezentatywne dane sprzedażowe, „Pokémon Legends: Arceus” nie można było obejść wśród fanów gier w Barcelonie, Berlinie, Brukseli i spółce. RPG akcji, wydany wyłącznie na Nintendo Switch, był nie tylko najpopularniejszym tytułem na na całym kontynencie, ale znalazł się również na szczycie listy sześciomiesięcznych hitów w jedenastu z 19 badanych krajów – mianowicie w Belgii, Niemczech, Francji, Włoszech, Wielkiej Brytanii i Holandii, Norwegii, Austrii, Portugalii, Szwajcarii i Hiszpanii .
Jako druga najbardziej udana gra w okresie styczeń-czerwiec, przebój otwartego świata „Horizon Forbidden West” zajął pierwsze miejsce w Czechach i pierwsze trzy miejsca w ośmiu innych regionach. Brązowy medal w półrocznych rankingach europejskich trafia do długoletniego hitu „FIFA 22”, który również wspina się na tron duńskich, polskich, słowackich i węgierskich list przebojów. Popularne były również gry fabularne „Elden Ring” (numer jeden w Finlandii i Szwecji) oraz „Cyberpunk 2077” (największy numer w Rosji).
Spojrzenie na półroczne wykresy oddzielnie określanych niemieckich gier pokazuje, w jaki sposób najlepiej sprzedają się na poszczególne konsole. Podczas gdy „Pokémon Legends: Arceus” jest poszukiwany na listach przebojów Switcha, „Horizon Forbidden West” wygrywa na listach przebojów PS5 i PS4. „Elden Ring” (Xbox Series) i „FIFA 22” (Xbox One) zdobywają punkty na platformach Microsoft, „Farming Simulator 22” na PC. Najlepiej sprzedającą się produkcją 3DS jest „Pokémon Ultrasound”.
Ocena specjalna opiera się na sprzedaży gier wideo i PC na rynku fizycznym w następujących krajach: Belgia, Niemcy, Dania, Finlandia, Francja, Wielka Brytania, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Rosja, Austria, Szwajcaria i Szwecja, Słowacja, Hiszpania, Czechy i Węgry.
Kontakty prasowe:
Hans Schmucker, hans.schmucker@gfk.com Nadine Arend, nadine.arend@gfk.com
Oryginalna treść: GfK Entertainment GmbH, przekazana przez wiadomości aktualności
Aktualności Portalu Prasowego: nowe aktualizacje GmbH
„Dożywotni gracz. Fanatyk bekonu. Namiętny introwertyk. Totalny praktyk Internetu. Organizator”.