Ponowne otwarcie Morza Czarnego jest mile widzianą ulgą, ale ponieważ Ukraina pozostaje niespokojna, ostatnie dane pokazują, że branża się dostosowuje

AMSTERDAM-



Wraz z ogłoszeniem w zeszłym tygodniu umowy ONZ o ponownym otwarciu Morza Czarnego, umożliwiającej ponowne dostawy zboża z Ukrainy, platforma widoczności kanału w czasie rzeczywistym FourKites dostarcza®nowe dane opublikowane pokazujące, że sprawni spedytorzy znajdują sposoby radzenia sobie z niestabilną sytuacją.

Niniejsza informacja prasowa zawiera treści multimedialne. Zobacz pełne ogłoszenie tutaj: https://www.businesswire.com/news/home/20220728005469/en/

Dane FourKites pokazują zwiększone dostawy do krajów graniczących z Rosją i Ukrainą (wykres: Business Wire)

Po podpisaniu w piątek umowy zbożowej między Ukrainą a Rosją FourKites oczekuje, że dostawy zboża z portów Morza Czarnego zostaną wznowione w ciągu kilku dni. Ta sama umowa pozwala Rosji na eksport nawozów i innych produktów nieobjętych międzynarodowymi sankcjami.

„Mam nadzieję, że ta umowa da największym firmom żeglugowym pewność, której potrzebują do wznowienia działalności w regionie”, powiedział Philippe Salles, wiceprezes ds. rozwiązań strategicznych (Ocean) w FourKites. „Następne kilka tygodni będzie kluczowe. Ale jeśli wszystko pójdzie dobrze, umowa ta może pomóc zapobiec światowemu kryzysowi żywnościowemu. I pomimo niedawnego ataku rakietowego na port w Odessie, co jest oznaką ciągłej niestabilności w regionie, nasze dane pokazują, że spedytorzy są dobrze przygotowani na każdą ewentualność.

Ukraina rutynowo wysyła drogą morską miliony ton zboża bezpośrednio ze swoich portów nad Morzem Czarnym do krajów takich jak Egipt, Indonezja i Bangladesz. Wojna skutecznie zamknęła tę trasę, ponieważ główne firmy żeglugowe uznały, że operowanie na Morzu Czarnym jest zbyt niebezpieczne. Teraz jest nadzieja, że ​​przynajmniej część z tych transportów uda się wznowić.

„Nasze dane z ostatnich kilku tygodni pokazują, że firmy logistyczne dostosowały się już do sytuacji na Ukrainie” – mówi Salles. „Przewoźnicy ukraińscy zwrócili się do transportu drogowego i kolejowego, aby przewozić zboże do portów morskich poza granicami kraju, szczególnie do Polski lub przez Bałkany do portów Adriatyku, takich jak Triest i Rijeka. ”

Dostawy wszelkiego rodzaju do krajów graniczących z Rosją i Ukrainą pozostają dobre w porównaniu z resztą Europy. Średnia wielkość przesyłek w ciągu ostatnich 14 dni wzrosła o 20% w porównaniu z 21 lutego, kiedy rozpoczęła się inwazja. Jednocześnie w ostatnich tygodniach zmniejszyły się opóźnienia w przesyłkach LTL (Less than Truckload) do Europy Wschodniej. Liczba spóźnionych przesyłek LTL jest teraz tylko o 15% wyższa niż na początku konfliktu. To o 48% spadek od połowy czerwca, kiedy opóźnienia w ruchu ciężarówek były o 33% większe niż na początku konfliktu.

Przed porozumieniem ONZ setki tysięcy ton zboża musiało być transportowane dłuższymi trasami lądowymi. Pojawiło się pytanie, czy pojemność będzie wystarczająca do obsługi tysięcy dodatkowych przejazdów ciężarówek, które byłyby wymagane.

„Ukraińscy spedytorzy są na pełnych obrotach, aby wyeksportować zboże i pobudzić wzrost gospodarczy kraju” – komentuje Maciej Mackowiak, dyrektor ds. marketingu przewoźników na Europę w firmie FourKites z siedzibą w Polsce. „Na granicy polsko-ukraińskiej są już duże korki, ponieważ od połowy lipca Unia Europejska daje ukraińskim firmom transportu drogowego możliwość wykonywania przewozów bez licencji”.

Ogólnie rzecz biorąc, transport towarów do iz Ukrainy pozostaje trudny. Wolumen przesyłek na Ukrainę nieco się poprawił z marcowego najniższego poziomu, ale nadal jest o 65% niższy od poziomu sprzed wojny.

O czterech latawcach

Pierwsza na świecie platforma widoczności łańcucha dostaw, FourKites®, rozszerza widoczność poza transport do pomieszczeń, magazynów, sklepów i nie tylko. FourKites codziennie śledzi ponad 2,5 miliona przesyłek drogowych, kolejowych, morskich, lotniczych, paczkowych i kurierskich i działa w ponad 200 krajach. FourKites łączy dane w czasie rzeczywistym i potężne uczenie maszynowe, aby pomóc firmom w cyfryzacji ich łańcuchów dostaw od podstaw.18 z 20 największych firm z branży spożywczej i napojów – polegaj na FourKites, aby przekształcić swoją działalność i stworzyć bardziej zwinne, wydajne i zrównoważone łańcuchy dostaw. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz https://www.czterlataki.com/.

Językiem źródłowym, w którym publikowany jest tekst oryginalny, jest wersja oficjalna i autoryzowana. Tłumaczenia zostaną dołączone dla lepszego zrozumienia. Jedynie oryginalnie opublikowana wersja językowa jest prawnie ważna. Dlatego porównaj tłumaczenia z oryginalną wersją językową publikacji.

Źródło: BusinessWire

Pierce Caldwell

„Guru kulinarny. Typowy ewangelista alkoholu. Ekspert muzyki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *