Komandos „Teltonika Racing” Vaidotas Žala zakończyła przygotowania do etapu mistrzostw Europy w rajdach Europos, który odbędzie się w ten weekend w Lenkach. Jedno z ostatnich szkoleń odbyło się w rejonie Molėtų, gdzie V. Žala nie tylko szkolił swojego pilota Ilkę Minora, który niedawno dołączył do załogi, ale także testował nowy samochód rajdowy z zainstalowanymi inteligentnymi urządzeniami.
Ekipa „Teltonika Racing” wyjechała już do Polski, gdzie w najbliższy weekend, od 10 do 12 czerwca, wystartuje na etapie „Rajdu Polski”. Książka V. Žali ma teraz nowego partnera, I. Minora, który ma prawie 30 lat doświadczenia na torach rajdowych, który tego lata zastąpi wieloletniego łotewskiego kierowcę komandosów Andrisa Malnieksa.
„Kilka dni temu mieliśmy pierwszy trening ogólny, przebiegliśmy około 40 sportowych kilometrów. Trzeba przyznać, że zmiana kierowców nie jest łatwa, bo Andris jeździ od 4 lat, ale ten proces ułatwiła Ilka, klasyk. profesjonalista rajdowy, który ma większe doświadczenie niż ja. Tai gelbėja, więc pokytis ir sistemasimas un prie kito kijas gana gładko. Czas usłyszeć nową burzę. Mam nadzieję, że kiedy w Lenkiji uda nam się odpowiednio przystosować, osiągniemy normalny rytm” – powiedział V. Žala.
Przed pierwszym V. Žalosem załoga startowa I. Minor spędziła w tym tygodniu szkolenie, mające na celu poprawę wzajemnego zrozumienia i dostosowanie parametrów technicznych wynajętego samochodu „Skoda Fabia Rally2 evo” na najbliższy rajd. Były zespół „Skodą” sprzedał go Rumunii, a na start w Polsce Łotwa użyje bardziej nowoczesnej wersji auta.
„Stary samochód służył nam od 4 lat, więc oczywiście czas go zmienić. Pokyčius przyjrzał się sytuacji na rynku – „Skoda Motorsport” nie produkuje nowych samochodów, więc samochody sportowe mają obecnie deficyt, ich ceny są dość wysoka Pasinaudję šia sytuacja išvileme garaže możemy uaktualnić do bardziej nowoczesnej technologii.Chociaż różnica nie jest duża to jednak technologia w ostatnich latach rozwinęła się, więc „Fabia Rally2 evo” jest nieco lepsza – ma trochę większą moc niż inne zawieszenia z mechanizmem zmiany biegów.Gdy na torze odbywa się konkurencyjny wyścig, nawet nieco bardziej zaawansowany samochód daje swoje przewagi” – mówią sportowcy.
Ten rajdowy samochód jest wyposażony w osprzęt wyprodukowany przez firmę Teltonikos, głównego sponsora zespołu wyścigowego. Podczas przygotowań do rajdu w Polsce pod pokrywą akumulatora samochodu zamontowano mały wodoodporny lokalizator „Teltonika Telematics”, w którym znajdują się czujniki akcelerometru i żyroskopu, a przeznaczony jest do śledzenia samochodu na torze, zaś kołki zamontowane wewnątrz samochodu spełniają funkcja czujnika temperatury wnętrza.
„Ci inteligentni asystenci pomagają mojemu zespołowi monitorować w czasie rzeczywistym, gdzie samochód jest na torze, jakie są warunki jazdy, jak szybko jedziemy, jaka jest temperatura w kabinie. dane po każdej jeździe i decydujemy, co powinniśmy poprawić, gdybyśmy jechali szybciej. Te litewskie urządzenia, które można zastosować w wielu dziedzinach, są dla nas niezwykle przydatne, ponieważ pomagają nam lepiej zrozumieć proces jazdy w celu poprawy wyników” – powiedział V. Žala o elektronicznych asystentach zainstalowanych w samochodzie.
Mimo przygotowań do rajdu w Lenkijo V. Zalos nie brakuje trudnych momentów w treningu. Bazę szkoleniową Lenktyninink odwiedził 94-letni dziadek, który po raz pierwszy uczył się jeździć samochodem wyścigowym jak jego wnuki. O ile dziadek łatwo doznał szoku po obejrzeniu tego, co robią wnuki na torze, o tyle większe wrażenie wywarło na niektórych pracownikach „Teltonikos”, którzy mieli okazję poczuć, jak to jest siedzieć w fotelu kierowcy rajdowej załogi na zaimprowizowanym torze . Niezapomniane emocje przeżywane przez pasjonata rajdów, uwiecznione w filmie.
Szczegóły zamówienia
„Zły ewangelista zombie. Bacon maven. Fanatyk alkoholu. Myśliciel chcący. Przedsiębiorca.”