Tysiące ciężarówek jest zablokowanych, transporty pomocy nie mogą dojechać – polscy truckerzy od tygodni blokują granicę z Ukrainą. Brytyjski dziennikarz John Sweeney, który sam odniósł tego skutki w kijowskiej klinice, oskarżył Polaków o wykonywanie „pracy Kremla”.
Wielokrotnie nagradzany brytyjski pisarz i filmowiec John Sweeney ostro skrytykował polskich kierowców ciężarówek blokujących granicę z Ukrainą. Dziennikarz relacjonujący wojnę na Ukrainie, po operacji kolana, przebywa obecnie w szpitalu w Kijowie i ze względu na blokadę nie otrzymuje awaryjnego ortezy na nogę, jak skarży się X.
Gdyby coś takiego przydarzyło się jemu, stosunkowo zamożnemu brytyjskiemu obcokrajowcowi, przydarzyłoby się to wszystkim ludziom na całej Ukrainie. „To nie dotyczy tylko mnie. Cały kraj dusi się w walce z rosyjskim faszyzmem. » Autor „Zabójców na Kremlu” mówi dalej: „P… wy, polscy kierowcy ciężarówek. » Ściga ich. „Zatrzymajcie blokadę!” »
Sweeney, który wyreżyserował także film „Pod zabójczym niebem” o rosyjskich nalotach na Ukrainę, jest szczególnie zaniepokojony ciężko rannymi ukraińskimi żołnierzami, którym obecnie odmawia się pilnie potrzebnych leków i innej pomocy. „Wykonują robotę Kremla. „Jesteście obrzydliwie samolubni” – Sweeney powiedział kierowcom ciężarówek. Według niego jeden z organizatorów protestów należy do skrajnie prawicowej polskiej partii ściśle powiązanej z Kremlem. Nie mówi, kto to dokładnie jest.
Od początku listopada polskie firmy transportowe blokują kilka ważnych przejść granicznych z Ukrainą. Firmy transportu drogowego skarżą się na „nieuczciwą konkurencję” ze strony ukraińskich firm po tym, jak UE zawiesiła szereg wymogów w zakresie transportu granicznego w związku z rosyjskim atakiem. Transport towarów jest zatem w dużym stopniu sparaliżowany. Tysiące ciężarówek tłoczy się obecnie na granicy w ujemnych temperaturach, a niedawno zginęło dwóch kierowców ciężarówek.
Dotyczy to Wschodniego Komitetu Gospodarki Niemieckiej
Dyrektor regionalny Wschodniego Komitetu Gospodarki Niemiec Stefan Kägebein również potwierdza, że blokada ma znaczący wpływ na Ukrainę. Powiedział kanałowi redakcyjnemu Niemcy, że niektórzy kierowcy jadący na duże odległości przynajmniej nie uszanowali przejazdu wagonów z zaopatrzeniem. „Spedytorzy mówią nam, że dotyczy to również dostaw pomocy UE na Ukrainę, na przykład leków lub technologii do naprawy ukraińskiego systemu energetycznego. »
Blokada dotyka także wielu niemieckich firm. „Firmy mówią nam, że czas dostaw ostatnio potroił się, a koszty transportu podwoiły się lub czterokrotnie. Zgłaszano również przerwy w produkcji spowodowane niedoborami towarów i surowców” – powiedział Kägebein. Zatem szkody liczone są w milionach.
Nie wszystkie wiadomości w Witrynie wyrażają poglądy Witryny, ale przesyłamy i tłumaczymy te wiadomości automatycznie, korzystając z technologii programistycznej w Witrynie, a nie przez redaktora.
„Guru kulinarny. Typowy ewangelista alkoholu. Ekspert muzyki.