Od 2024 roku sprzedaż i marketing marek Hachez i Feodora zostaną zlecone firmie zewnętrznej. Oznacza to, że ostatnich 60 miejsc pracy w Bremie zostanie zlikwidowanych.
Tradycyjna marka Hachez ostatecznie zniknie z Bremy. Duński producent słodyczy Toms ogłosił plany outsourcingu sprzedaży i marketingu marek Hachez i Feodora firmie zewnętrznej. Wcześniej odpowiadał za nią Hanseatische Schokoladenkontor, od przejęcia w 2012 roku jest spółką zależną Toms Group, do której należą obie marki.
Środek dotyczy pozostałych 60 pracowników w Bremie. Jako pierwsza poinformowała „Gazeta Okręgowa”. Według komunikatu prasowego Toms Group, mimo ogromnych wysiłków i inwestycji, od momentu przejęcia nie udało się doprowadzić firmy do rentowności na rynku niemieckim. Plany są jedyną ekonomicznie opłacalną alternatywą dla zabezpieczenia przyszłości niemieckich marek Hachez i Feodora.
Chop i Feodora zostają
W ten sposób zachowane zostaną marki Hachez i Feodora. Działalność na rynku niemieckim musi być prowadzona z centrali firmy w Danii. Obecnie pracują nad wznowieniem marki Hachez, kontynuuje zapowiedź.
Chocolatier Hachez powstała w Bremie w 1890 roku i została przejęta przez duńską grupę cukierniczą Toms w 2012 roku. Fabryka Hachez w Bremie została zamknięta w 2020 roku, a produkcja została przeniesiona do Polski.
„Guru kulinarny. Typowy ewangelista alkoholu. Ekspert muzyki.