Zittau- „Fit” w Aldi i „Mum” na Półwyspie Arabskim: Hirschfeld Fit, producent artykułów higienicznych, rozszerza swoją działalność. Historia sukcesu Niemiec Wschodnich i Zachodnich.
Premier Michael Kretschmer (48 lat, w środku) i starosta Görlitz Stephan Meyer (42 lata, obaj CDU) podczas zwiedzania fabryki z operatorem fabryki Iną Hauptmann (53 lata). © Thomas Turpe
Właściwie każdy zna się na fitnessie. Podobnie jak „Tempo” w przypadku chusteczek czy „Tesa” w przypadku pasków samoprzylepnych, „Fit” odnosi się do ogólnych detergentów do zmywania naczyń. W przyszłości poziom znajomości saksońskiego hitu eksportowego, który faktycznie pisany jest z małej inicjałki, powinien nadal rosnąć.
„Fit jest również dostępny w Aldi od sierpnia”, ujawnił właściciel Wolfgang Groß (71 l.) w czwartek podczas wycieczki z premierem Saksonii Michaelem Kretschmerem (48 l., CDU). Do tej pory dyskont był jedynym, w którym lidera rynku nie było jeszcze na półkach.
Biznes ma się dobrze także pod innymi względami: w ubiegłym roku rodzinna firma, zatrudniająca około 250 pracowników, osiągnęła obrót brutto w wysokości 235 mln euro, w 2019 r. było to 172 mln euro, Groß rozpoczął działalność w 1993 r. z równowartością 8 mln euro.
Od tygodni na szczycie App Store: Temu! Stoi za zakupem w aplikacji z Chin
„Co trzecie gospodarstwo domowe w Niemczech kupuje produkt Fit przynajmniej raz w roku”, mówi kierownik ds. marketingu Markus Jahnke (44).
Reklama
Premier Kretschmer dochodzi do siebie po codzienności w Fit
Klasyk z „Fit”: zielony płyn do mycia naczyń. © Thomas Turpe
Fit oferuje 350 produktów, w tym płyn do prania Sunil i pielęgnację włosów Gard.
Fit jest teraz w drodze na całym świecie. – W Polsce bardzo popularny jest płyn do płukania Kuschelweich, w Wielkiej Brytanii produkty do pielęgnacji ciała Fenjal, na Półwyspie Arabskim dezodorant w kulce Mum – opowiada Jahnke.
W czasach NRD zakład produkcyjny w Hirschfelde należał do VEB Fettchemie Chemnitz. Dlatego butelka Original Fit ma swój charakterystyczny kształt. Wzorowana jest na miejskich fortyfikacjach Czerwonej Wieży z Chemnitz.
Aktywni na sześciu kontynentach! Lider branży z Lipska jednoczy świat
Wraz z przejęciem Fit w 1992 roku przez urodzonego w Badenii Wolfganga Großa, wschodnioniemiecka firma stała się ogólnoniemiecką historią sukcesu.
Coś innego? Tak, czy rzeczywiście był jakiś powód wizyty premiera? Michael Kretschmer ujął to w ten sposób z przymrużeniem oka: „Nadal prowadzę intensywne życie codzienne. Pomyślałem, zrób coś dobrego, odwiedź Fit”.
„Guru kulinarny. Typowy ewangelista alkoholu. Ekspert muzyki.