„Nacisk należy położyć na ubóstwo w sąsiedztwie”
Proponowane kioski zdrowotne są prawdziwą misją publicznej służby zdrowia „i powinny być w pełni finansowane przez kraje związkowe i gminy” – powiedział Florian Reuther, dyrektor Prywatnego Towarzystwa Ubezpieczeń Zdrowotnych. Przewodnicząca zarządu federalnego stowarzyszenia AOK Carola Reimann wezwała gminy do pokrycia 50% kosztów.
„Niemcy mają dość dobry asortyment leków zapobiegawczych, ale są one oferowane głównie tam, gdzie są najmniej potrzebne” – powiedział Lauterbach, odnosząc się do bogatszych dzielnic miasta. Celem jest postawienie kiosku dla 80 000 osób. „Należy skoncentrować się na ubóstwie w sąsiedztwie” – podkreślił Lauterbach. Zakłada również, że kioski będą nie tylko samowystarczalne, ale wręcz odciążą cały system. Ponieważ docierałyby do tych osób, które w innym przypadku stawiłyby się tylko na izbie przyjęć, a potem musiałyby być leczone dużym kosztem w szpitalu.
integrować
„Walczył przez pięć lat”
Kioski mają m.in. zapewnić pacjentom opiekę medyczną, doradztwo i wsparcie w wyjaśnianiu kwestii zdrowotnych i społecznych. Ponadto pielęgniarki muszą wykonywać w kioskach proste rutynowe czynności medyczne, takie jak mierzenie ciśnienia krwi i poziomu cukru we krwi, zmiana opatrunków i podawanie zastrzyków.
Podczas wizyty w kiosku zdrowia Billstedt, Lauterbach była szczególnie pod wrażeniem zakresu porad dostępnych w kilku językach, w tym tureckiego, angielskiego i rosyjskiego, a także godzin konsultacji położnej. To „niesamowicie duża inwestycja”.
Według doniesień w Health Kiosk w Strefie Pieszych Billstedt od czasu jej powstania w 2017 roku odbyło się ponad 17 000 konsultacji. Dyrektor Generalny Departamentu Zdrowia odpowiedzialny za Kiosk Billstedt Horn UG, Alexander Fischer, powiedział: „Walczyliśmy za to przez pięć lat.” W rezultacie jest bardzo zadowolony, że pomysł jest teraz skonsolidowany w całym kraju, powiedział Fischer, który ukończył kurs ekonomiki zdrowia i epidemiologii klinicznej w Lauterbach w Kolonii.
„Typowy komunikator. Irytująco skromny fan Twittera. Miłośnik zombie. Subtelnie czarujący fanatyk sieci. Gracz. Profesjonalny entuzjasta piwa”.