Drugi dzień Media Summit w Lech am Arlberg: Strategie zastraszania w …

Europejski Szczyt Mediów Lech am Arlberg

Lech am Arlberg (ots)

Drugi dzień Media Summit w Lechu dotyczył m.in. znaczenia mediów społecznościowych. Clemens Pig (CEO APA) mówił w swoim przemówieniu otwierającym o presji wywieranej na agencje informacyjne.

Drugi dzień otworzyli studenci z Uniwersytetu w Innsbrucku Klara Gorzka oraz Michael Schlegel. To otworzyło debatę na temat „Generacji Protestu”. „Zdecydowanie mamy do czynienia z pokoleniem protestu” — wyjaśnił Benedykt Narodosławski, dziennikarz i autor książki Inside Fridays for Future. Według przedstawiciela Uniwersytetu w Innsbrucku inicjatywa „Piątki dla przyszłości” zmobilizowała tysiące ludzi na ulicach i zorganizowała pierwszy na świecie strajk klimatyczny. Narodosławski przestrzegał jednak przed krążącymi w mediach fałszywymi informacjami na temat inicjatywy. Na przykład twierdzenia o zaśmieconych centrach miast są nieprawdziwe. Te „fałszywe wiadomości” muszą zostać zdemaskowane.

Ta manipulacja i ta propaganda też wiedzą Natalia Niederkofler, członek zespołu ds. koordynacji kryzysowej ukraińskiej społeczności Innsbrucka. „Normalnie powinniśmy ufać mediom, w Rosji tak nie jest”, wyjaśnia Niederkofler. Tam nie ma sensu protestować przeciwko rządowej propagandzie. To są – jeśli w ogóle – indywidualne protesty. Clara Rauchegger, adiunkt prawa europejskiego i prawa cyfryzacji na Uniwersytecie w Innsbrucku, ale także dostrzegł „wielkie możliwości”, jakie niosą ze sobą media. Politycy – aw tym kontekście UE – powinni do pewnego stopnia kontrolować media społecznościowe. Obecnie istnieje propozycja UE – „Ustawa o usługach cyfrowych”: pakiet, który odfiltrowuje różne algorytmy na platformach. Możesz wybrać, czy algorytm ma być używany lub jakie informacje mają być przesiewane. „Warunki na platformach są surowe, mogą być duże kary. Komisja Europejska nie waha się tutaj, bo cały świat nas obserwuje i ma nadzieję, że wreszcie coś zostanie zrobione – mówi Rauchegger.

„Wojna na Ukrainie i dwuletnia pandemia to tylko wierzchołek góry lodowej dla austriackich mediów” – powiedział. Klemens Świnia jego wkład w presję produkcyjną agencji. Ważna jest ochrona niezależnych agencji, ponieważ jest ich coraz mniej w Europie i na świecie. Przede wszystkim wojna na Ukrainie pokazuje teraz problemy rosyjskiego pejzażu medialnego. Liczne restrykcje i groźby pozbawiłyby wolne media jakiejkolwiek bazy dziennikarskiej. Właśnie dlatego sprawdzanie faktów na wszystkich platformach – zwłaszcza w mediach społecznościowych – ma ogromne znaczenie.

Prezentacja na temat różnych metod zastraszania dziennikarzy obejmowała m.in.: Matthew Caruana Galizia, dyrektor Fundacji Daphne Caruana Galizia. Dziennikarz ma osobisty związek z tematem, ponieważ jego matka, również dziennikarka, została zamordowana podczas śledztwa. „Im lepiej wykonujesz swoją pracę, tym więcej uwagi i postępowań prawnych niesie ze sobą” – wyjaśnił dziennikarz. Ważna jest zmiana sposobu walki UE z korupcją. Wydawcy nawiązywali kontakty na całym świecie, wymieniali się pomysłami i współpracowali. Tego właśnie brakuje policji, mówi Galizia. Władze nie chciały się ze sobą komunikować: „Mają jeszcze trochę do nadrobienia w tym zakresie”. Florian SkrabalRedaktor naczelny „Dossier” wyjaśnił trzy formy zastraszania: „Najpierw starasz się uniemożliwić dziennikarzowi pracę i uniemożliwić mu dostęp do pewnych wydarzeń. Następnie usuwasz reklamy, które są ważne dla sytuacji ekonomicznej gazeta. A trzecia przeszkoda to proces prawny, z którym trzeba się zmierzyć i który kosztuje.” Korupcja jest powszechna w mediach, także w Polsce. Bogouslav Chrabota, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej” w Polsce informuje, że duża część funduszy federalnych trafia do określonych mediów, uzależniając je od ich wsparcia i kontrolując składki. Jednak niektórzy sprzeciwiają się: „Rząd sprzeciwia się wolności prasy, ale wciąż mamy dużą liczbę niezależnych mediów, które się jej sprzeciwiają. Jesteśmy uciskani przez państwo, ale chronimy naszą wolność” – powiedział Chrabota.

O Europejskim Szczycie Mediów Lech am Arlberg

Od swojego powstania w 2007 roku, Europejski Szczyt Mediów w Lech am Arlberg stanowił wyjątkowe miejsce do dyskusji, które oferują niefiltrowany wgląd i ugruntowane spojrzenie na wiecznie burzliwy świat mediów, politykę europejską oraz kontekst gospodarczy i społeczny. Europy. Europejski Szczyt Mediów pod patronatem austriackiego MSZ – zainicjowany przez agencję komunikacji ProMedia Kommunikation i organizowany od tego czasu pod przewodnictwem Lech Zürs Tourismus GmbH i Stowarzyszenia Prasy Zagranicznej w Wiedniu – organizowany jest przez gminę Lech i Landy Vorarlberg i Tyrol, Parlament Europejski kierowany przez wiceprzewodniczącego Othmara Karasa, klub prasowy Concordia i Stowarzyszenie Prasy Zagranicznej w Berlinie. Pozostali partnerzy to Tyrolska Izba Turystyczna, PEMA, BTV Bank for Tyrol oraz Vorarlberg i BMW. Akademia Mediów jest wspierana przez APA – Austria Press Agency, Parlament Europejski, Moser Holding GmbH i Russ Media. Partnerami medialnymi wydarzenia są APA – Austria Press Agency, Der Standard, Tiroler Tageszeitung i Vorarlberger Nachrichten.

Więcej zdjęć w Galeria zdjęć APA

Kontakty prasowe:

Europejski Szczyt Mediów
Mag. Sabine Fruehauf-Aigner
Telefon. : +43 512 214004-14
m: +43 664 8549380
sabine.fruehauf@pro.media
www.mediengipfel.at

Oryginalna treść z: European Media Summit Lech am Arlberg, transmitowana przez news aktuell

Howell Nelson

„Typowy komunikator. Irytująco skromny fan Twittera. Miłośnik zombie. Subtelnie czarujący fanatyk sieci. Gracz. Profesjonalny entuzjasta piwa”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *