NA Paliwa E to paliwa syntetyczne. W tym celu wodór oddziela się od wody za pomocą energii elektrycznej pochodzącej z odnawialnych źródeł energii, a następnie łączy z dwutlenkiem węgla z atmosfery, tworząc paliwo o właściwościach zbliżonych do benzyny, oleju napędowego czy benzyny. Oznacza to, że mogłyby z nim współpracować samoloty, statki czy samochody wyposażone w silnik spalinowy.
Jeżeli energia elektryczna do produkcji pochodzi w całości z odnawialnych źródeł energii, takich jak energia wiatrowa lub systemy słoneczne, a niezbędny dwutlenek węgla jest pobierany z atmosfery Paliwa E neutralny klimatycznie. Jednak, podobnie jak w przypadku konwencjonalnych silników spalinowych, podczas spalania powstają szkodliwe dla środowiska gazy spalinowe. i CO2który był związany w paliwie, jest ponownie uwalniany.
Istniejąca flota pojazdów mogłaby być kontynuowana
zwolennicy Paliwa E Powiedzmy, że paliwo można mieszać z paliwem konwencjonalnym i stopniowo CO2– Popraw bilans. Dodatkowo, poprzednie pojazdy, takie jak samochody, Ikw nadal będą wykorzystywane statki i samoloty z silnikami spalinowymi, podobnie jak stara sieć stacji benzynowych. Jest to szczególnie ważne przy rozbudowie infrastruktury ładowania samochód elektryczny nie postępuje wystarczająco szybko.
Poza tym mogli Paliwa E być dobrze transportowane, aby produkcja mogła odbywać się w miejscach, w których jest wystarczająca ilość energii odnawialnej i nie może być wykorzystywana do innych celów, mówi Thomas Herdan z HIF Global. Jego firma prowadzi fabrykę w południowym Chile do produkcji Paliwa E z energią wiatrową: „Produkujemy na południu Chile tuż przed Ziemią Ognistą, nie ma innego sposobu na wykorzystanie energii elektrycznej. Alternatywą jest pozwolić wiatrowi wiać i go nie wykorzystywać”.
Paliwa elektryczne wymagają bardzo dużej ilości energii elektrycznej do wyprodukowania
Krytycy natomiast narzekają głównie na to, że e-paliwa są bardzo energochłonne. Zarówno do rozdzielania wody na wodór i tlen, jak i do produkcji CO2 potrzebujemy dużo energii elektrycznej z atmosfery. To około pięć do sześciu razy więcej niż dla pojazdy elektryczne z akumulatorem dla takiej samej wydajności jazdy. Na przykład ADAC to obliczył i dlatego mówi o słabej wydajności. VDE (Stowarzyszenie Technologii Elektrycznych, Elektronicznych i Informatycznych) podaje nawet współczynnik 6,5. Dlatego Federalna Agencja Środowiska mówi o e-paliwach jako technologii bardzo nieefektywnej.
Wysoka energochłonność procesu produkcyjnego prowadzi również do wysokich cen paliw syntetycznych. Paliwa elektryczne produkowane na skalę przemysłową mogą kosztować około dwóch euro za litr, szacuje Falko Ueckerdt z Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu w Poczdamie. Natomiast hurtowa cena benzyny wynosi dziś 50 centów za litr.
Podaż z trudem pokrywała popyt
Jednak Ueckerdt widzi większy problem z dostępnością: „Ogólnie rzecz biorąc, są Paliwa E prawie jeszcze nie Stwierdziliśmy, że wszystkie zapowiedzi zakładów przemysłowych na całym świecie nie wystarczą, aby pokryć zaledwie dziesięć procent bardzo potrzebnego zapotrzebowania Niemiec w transporcie powietrznym i morskim oraz w przemyśle chemicznym”. Oznacza to, że po prostu nie zostałoby nic dla ruchu samochodowego.
„Bacon geek. Ogólny czytelnik. Miłośnik internetu. Introwertyk. Niezależny łobuz. Certyfikowany myśliciel”.