Warszawa (dpa) – Ze sportowego punktu widzenia Puchar Świata był porażką gwiazdy polskiego futbolu Roberta Lewandowskiego, ale z biznesowego punktu widzenia turniej powinien i tak być tego wart dla niego i jego żony Anny jako machina reklamowa: wizerunek zawodnika narodowego zdobi cały warszawski drapacz chmur, kilkusetmetrowy cykl zdjęć biegnie także wzdłuż słynnego Parku Łazienkowskiego.
Lewandowski reklamuje tam chińską firmę Huawei i polską markę modową Vistula – dwóch z wielu partnerów reklamowych, z którymi 29-latek podobno zarabia nawet do dziesięciu milionów euro rocznie.
„Lewandowski to najlepiej sprzedające się nazwisko w Polsce” – wynika z analizy ekspertów serwisu prasowego Warsaw Media Monitoring (PSMM). Trudno go też pominąć w telewizji: chwali między innymi maszynki do golenia Gilette, szampon Head&Shoulders i usługi telefonii komórkowej T-Mobile. Do niedawna narodowy aktor reklamował amerykańskiego giganta Coca-Colę, ale obecnie ma kontrakt z polskim producentem napojów dla sportowców Oshee. Według ekspertów mieszkaniec Warszawy ma największą wartość marketingową w polskiej kadrze narodowej.
Lewandowski reklamuje już tak wiele firm, że trudno go z którąkolwiek utożsamić – krytykują eksperci w raporcie portalu medialnego „Wirtualne Media”. To zła oferta dla reklamowanych marek. Kasę napełnia także jego żona Anna. Brunetka, była karateczka, w której Lewandowski zakochał się na studiach, jest w Polsce gwiazdą i twarzą amerykańskiego giganta sportowego Nike i włoskiego producenta strojów kąpielowych Calzedonia.
„Anna i Robert to bez wątpienia jedna z najważniejszych par w polskim showbiznesie” – wynika z analizy mediów PSMM. Działali jak „magnes” na media ogólnopolskie. Tabloidy i nie tylko nazwały tę parę gwiazd „polskimi Beckhamami”. Roczna córka Lewandowskiego, Klara, przez fanów nazywana jest „królewskim dzieckiem Polski”. Zdaniem ekspertów PSMM sportowa para umiejętnie wykorzystuje ten szum dla swojego biznesu. „Lewandowscy wiedzą, jak przyciągnąć uwagę mediów”.
Anna Lewandowska stale rozwija swój biznes jako trener fitness i dietetyk o nowe produkty: na blogu „Healthy Plan by Ann” pojawiła się aplikacja i centrum fitness w Warszawie, śledzone na Instagramie przez około dwa miliony osób. Biznesmenka sprzedawała także płyty DVD i książki w Niemczech. Polaków można spotkać nawet na stacjach benzynowych i supermarketach, gdzie eksponowane są bary sportowe z własnej linii produktów spożywczych.
Oprócz piłki nożnej i reklamy Robert Lewandowski zbudował także inne filary: inwestuje w start-upy i nieruchomości oraz pielęgnuje wizerunek słynnego „Teamu Lewandowskiego” dzięki własnej firmie marketingowej i agencji public relations. Następnie piłkarz chce spróbować szczęścia w branży turystycznej: jak podaje polski urząd turystyki, planuje z kilkoma partnerami biznesowymi zbudować ekskluzywny kurort na Pojezierzu Mazurskim.
Jak powiedział polskim mediom Lewandowski chce wykorzystać te inwestycje do przygotowania się na przyszłość. „Życie piłkarza nie jest wieczne, zdaję sobie z tego sprawę. Musimy wtedy pomyśleć o tym, co chcemy robić” – powiedział. „Im więcej opcji, tym lepiej”. Według szacunków tygodnika politycznego „Wprost” napastnik będzie mógł spokojnie podjąć decyzję o kolejnym biznesie dzięki buforowi finansowemu: według niego Lewandowski jest już jednym ze 100 najbogatszych Polaków z szacowanym majątkiem na około 81 milionów euro. Dzięki temu łatwiej będzie zarządzać 1/8 finału Pucharu Świata.
„Bacon geek. Ogólny czytelnik. Miłośnik internetu. Introwertyk. Niezależny łobuz. Certyfikowany myśliciel”.