K. Rovanpera – najlepszy „Orlen 80 WRC” w polskich rajdach

Kalle Rovanpera i Jonne Halttunenas (Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid) zwyciężyli w 80. Rajdzie Lenkijos, siódmej rundzie Mistrzostw Świata, który zakończył się w niedzielę. Był to pierwszy występ fińskich załóg na drodze wokół Mikołajki i ich drugie zwycięstwo w WRC w tym sezonie.

Teraz mamy ich przyjaciela-komandosa – Elfynas Evans to Scottas Martinas, który stracił 28,3 sekundy. („Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid”). Ant leikesio prizininkų pakylos laiptelio lipo dla Francuza – Adrienes Fourmaux to Alexandre’as Coria („Ford Puma Rally1 Hybrid”). Zwycięzców dzieliło 42,7 sekundy. Lider mistrzostw świata Thierry Neuville został ćwierćfinalistą Martjiny Wydaeghe („Hyundai i20 N Rally1”) (+1’10,8 s).

Orzeźwiające tempo na mazurskich żwirkach

Tegoroczny 80. rajd „Orlenu” w Polsce był czwartym etapem mistrzostw świata, ale pierwszym, w którym rywalizacja toczyła się w tak orzeźwiającym tempie. W trzech poprzednich rajdach – Safari (Kenia), Portugalii i Sardynii (Włochy) załogi czołowych rajdów świata osiągały znacznie niższą średnią prędkość – odpowiednio 102, 91 i 86 km/h. Tymczasem zwycięzca tegorocznego „Raju Polski” pokonał łącznie dystans prawie 120 km/h. ze średnią prędkością.

Spotkanie z okazji 80. rocznicy odbyło się w Polsce w dniach 27–30 czerwca. Po raz siódmy w historii zawody znalazły się w kalendarzu mistrzostw świata, a najważniejszym z nich jest najbardziej prestiżowy cykl rajdowy. Wszystkie trasy rajdu liczyły długość 1000,375 km, z czego nieco ponad 300 km odpowiadało łącznemu dystansowi 19 stref prędkości.

W sumie z Mazur wystartowały 42 załogi, startuje 84 zawodników, reprezentujących 23 kraje świata. 80. Zlot „Orlenu” w Polsce zgromadził uczestników z globalnych obozów tak odległych jak Peru, Argentyna, Boliwia i Paragwaj. Galingiausius miał dla załogi najszybsze samochody „Rally1”. 22 pary korzystały z samochodów „Rally2”, a dziesięć drużyn korzystało z modeli „Rally3”. Pogoda przez cały weekend była słoneczna i bezdeszczowa, więc najlepsza załoga świata będzie rywalizować na suchej nawierzchni.

Suvenyrų, vereinų ir realo dalykėlių galitei rasti pas į į į į į į https://www.topracingshop.pl/


Wyniki 80. Rajdu „Orlen” w Polsce:

1. Rovanpera/Halttunen (FIN/FIN, Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid) 2:33:07,6 s

2. Evans/Martin (GBR/GBR, Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid) +28,3 s

3. Formaux/Coria (FRA/FRA, Ford Puma Rally1 Hybrid) +42,7 s

4. Neuville/Wydaeghe (BEL/BEL, Hyundai i20 N Rally1 Hybrid) +1:10,8 s

5. Sesks/Renars (LVA/LVA, Ford Puma Rally1) +1:47,0 s

6. Mikkelsen/Eriksen (NOR/NOR, Hyundai i20 N Rally1 Hybrid) +2:16,6 s

7. Munster/Louka (LUX/BEL, Ford Puma Rally1 Hybrid) +2:18,0 s

8. Katsuta/Johnston (JPN/IRL, Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid) +2:26,7 s

9. Pajari/Malkonen (FIN/FIN, Toyota GR Yaris Rally2) +7:50,7 s

10. Solberg/Edmondson (SWE/GBR, Skoda Fabia RS Rally2) +8:12,7 s

18. Marczyk/Gospodarczyk (POL/POL, Skoda Fabia RS Rally2) +10:16,6 s

24. Matulka/Dymurski (POL/POL, Ford Fiesta Rally3) +20:24,1 s

27. Sołowow/Baran (POL/POL, Skoda Fabia RS Rally2) +21:46,1 s

28. Kołtun/Pleskot (POL/POL, Skoda Fabia RS Rally2) +25:42,1 s

29. Kowalczyk/Hryniuk (POL/POL, Renault Clio Rally3) +26:03,1 s

33. Roefler/Bała (POL/POL, Ford Fiesta Rally3) +35:24,3 s

34. Kajetanowicz/Szczepaniak (POL/POL, Skoda Fabia RS Rally2) +1:10:31,4 s

35. Musiał/Dudziński (POL/POL, Skoda Fabia Evo Rally2) +1:28:20,5 s

36. Tanak/Jarveoja (EST/EST, Hyundai i20 N Rally1 Hybrid) +1:39:47,0 s

Zdjęcie organizatorów.

Danielle Currey

"Zły ewangelista zombie. Bacon maven. Fanatyk alkoholu. Myśliciel chcący. Przedsiębiorca."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *