Kaufland, Aldi, Rewe i Co: przedmioty drożeją – klienci stają na barykadach
Pokaż opis
Wielu klientów Kaufland, Aldi, Rewe i Spółka uczucie oszukania: cena produktu wciąż rośnie, ale zawartość opakowania jest coraz mniejsza.
Centrum Doradztwa Konsumenckiego w Hamburgu informuje, że wielu klientów z rynków Kaufland, Aldi, Rewe i Spółka Otrzymałem skargi dotyczące „pakietu oszustów”.
Kaufland, Aldi, Rewe and Co: Klienci skarżą się na „wprowadzające w błąd opakowanie” – „obkurczanie”
To „cheat pack miesiąca” w sierpniu i nie bez powodu: zawartość kubka Rama spadła z 500 do 400 gramów, a cena pozostała taka sama. Tłuszcz do smarowania jest więc o 25% droższy. Od przeceny cena wynosi teraz 2,19 euro.
„Nigdy nie otrzymaliśmy tylu skarg dotyczących wprowadzającego w błąd opakowania w tak krótkim czasie. Znana marka często przyciągała od nas negatywną uwagę z powodu ukrytych podwyżek cen. To jest nasz aktualny cheat pack miesiąca. Ale inne marki Upfield również są w centrum uwagi” – mówi jeden Wiadomość z Centrum Doradztwa Konsumenckiego w Hamburgu.
I dalej: „Z naszego punktu widzenia Upfield udaje, że ma więcej treści, ponieważ oczywiście nie można zajrzeć do opakowania przed zakupem”. Strażnicy żywności opisują zjawisko kurczenia się opakowań jako „kurczenie się”.
Kaufland, Aldi, Rewe and Co: producenci bronią się
Producent odpowiedział listem do rzeczników konsumentów i wspomniał o „drastycznym wzroście kosztów w całym naszym łańcuchu dostaw, w tym w naszych surowcach. Dlatego nieznacznie zmniejszyliśmy gramaturę niektórych naszych produktów. Ta zmiana jest wyraźnie widoczna na naszych opakowaniach. To niezwykły krok.
——————————
To jest Kaufland:
- założona w 1968, siedziba w Neckarsulm (Badenia-Wirtembergia)
- firma posiada około 1300 oddziałów, w tym 667 w Niemczech i zatrudnia około 132 000 pracowników
- kanał jest również obecny w Polsce, Czechach, Rumunii, Słowacji, Bułgarii, Chorwacji i Republice Mołdawii
- jest spółką zależną grupy Schwarz (podobnie jak Lidl)
——————————
W ostatnich latach cena Ramy stale rosła. W 2008 roku cena klasycznej Ramy wynosiła 1,09 euro za opakowanie 500 gramów z 80% tłuszczu, „dzisiaj przysługuje nam tylko kubek 400 gramów w 60% tłuszczu w cenie 2,19 euro”, ubolewają obrońcy. konsumentów. Wcześniej olej rzepakowy został już zastąpiony wodą w margarynie Rama, co obniżyło koszty.
——————————
Nigdy więcej nowości:
——————————
„Jeśli odniesiesz wzrost cen w Ramie do rzeczywistej zawartości tłuszczu w produkcie, to będzie to 235% w ciągu 14 lat. Albo ujmując to inaczej: Rama z roku na rok drożeje o 9%, 14 razy z rzędu. ! ” pisze Centrum Porad Konsumenckich.
Kaufland, Aldi, Rewe and Co: dotyczy również innych produktów
Ale to nie tylko Rama oszukuje. Cena została również podniesiona w przypadku innych marek Streichfett, takich jak Sanella. Kubek nadal kosztuje 2,19 euro, ale zawiera tylko 400 gramów zamiast poprzednich 500. Wzrost cen o 25 proc.
Zawartość „Becel Classi” została zwiększona z 250 do 225 gramów. Cena wynosi 1,99 euro, co oznacza wzrost o jedenaście procent, a Lätta ma również mniejszą zawartość: 450 zamiast poprzednich 500 gramów. Przy stałej cenie 2,19 euro wzrost o jedenaście procent.
Aldi, Lidl & Co: Czy TEN produkt znów jest niedostępny?
„Bezpieczeństwa dostaw nie można już zagwarantować” – to gorzka wiadomość od Aldi, Lidla i spółki. Więcej o produkcie można przeczytać tutaj.
Po specjalnej kampanii w Aldi w Australii, która wywołała bójkę, 73-letnia kobieta pozywa teraz dyskonta o odszkodowanie. (Tutaj możesz przeczytać, o co oskarża Aldiego) (oa)
„Guru kulinarny. Typowy ewangelista alkoholu. Ekspert muzyki.