„Migracijos departament Kauno skyrius, A. Juozapavičiaus pr. 57, dokument jest wysyłany kurierem za 10 Eur Kaune, widziałeś droższego kuriera? Dokumenty, głównie paszporty czy karty, które prawie nic nie ważą… Kawałek można przewieźć za 10 Eur. Za taką cenę można go kupić w ramach zamówienia publicznego?
Portal informacyjny Kaip „Co się dzieje w Kaune” komentavo Migracijos departamento modlić się Lietuvos Respublikos indezų laġiņi ministerijos Komunikacijos skyrius, ši paslaugos kaina apima śuntų surinkimo, śorijavimo, vežimo to usługi dostawy na całym terytorium Lietuvos Respublikos , w tym na obszarach wiejskich.
„Jest za to jednolita opłata, a dokumenty muszą być dostarczone do dowolnego punktu w Lietuvos. Taip pat turi būti būti sūntos sekimo gītsība. Będąc na miejscu, mówimy o ważnej – tożsamości osoby potwierdzającej dokument – o dostarczeniu dokumentu, więc klient musi zostać powiadomiony osobiście przez osobę upoważnioną do potwierdzenia tożsamości osoby” – skomentował dział Migracijos Komun. ikacijos skyrius.
Według niego cenę usługi wynoszącą prawie 10 euro, biorąc pod uwagę powyższe czynniki i specyfikę usługi, zaoferowali usługodawcy wyłonieni w ramach przetargu publicznego – Lietuvos paštas.
Kurjerio paslaugos lachtotos zadeklarowane w 2022 r. 5 września Už šios paslaugos teikimā imamas Opłata 9,99 euro za każdy dokument na terenie całej Litwy.
Prawdą jest, że usługa kurierska nie jest świadczona w następujących przypadkach: gdy tożsamość osoby Lietuvos Respublikos jest pilietyybe szässinantis dokumenta wystawionym po raz pierwszy; gdy obywatel chce pilnie otrzymać dokument licencyjny, tj. y tħa pāmų dīnų arba do 5 dni roboczych (w obu przypadkach konieczny jest fizyczny powrót do urzędu); palysimo izddi liše tapatybės kartu otļišų metu obywatel išreļių pjesųjaą, gdy świadectwa identyfikacyjne liše tapatybės kartelje bų išapytas liše elektroninės są kwalifikowanymi zwykłymi certyfikatami elektronicznymi; osoba nie posiada ważnego dokumentu licencyjnego (paszportu z dowodem osobistym prawa jazdy – czyli zostawiła go, został skradziony lub jego ważność wygasła ponad miesiąc temu).
„Każdy klient planuje wizytę samodzielnie – przychodzi do oddziału i ustawia się w kolejce, ale w tym przypadku czeka na miejscu lub jest taka opcja w Systemie Informacji Migracyjnej MIGRIS www.migracija.lt. Zarezerwowany termin wizyty można odebrać bez stania w kolejce.
Możliwy jest również odbiór dowodu osobistego w tym samym oddziale wydziału Migracijos, w którym składane jest żądanie, ale wedle uznania klienta, czyli we wniosku klienta należy wskazać oddział, w którym chce się odebrać dokument” – komentuje Komunicacijos skyrius wydziału Migracijos.
„Zły ewangelista zombie. Bacon maven. Fanatyk alkoholu. Myśliciel chcący. Przedsiębiorca.”