Start-up z Monachium pomyślnie kończy rundę finansowania serii A. Dziś firma chce kontynuować swój rozwój.
Parkdepot, rozpoczynający działalność w Monachium, zamyka rundę finansowania serii A kwotą 15 mln euro. Większość pieniędzy pochodzi od istniejącego inwestora Henq, funduszu venture capital z Amsterdamu. Inni inwestorzy to Surplus Equity Partners i Armira Growth. Dzięki nowemu kapitałowi start-up chce ekspansji międzynarodowej i dalszego rozwoju własnego produktu.
Parkdepot rozwija oferty zarządzania miejscami parkingowymi w oparciu o technologię rozpoznawania obrazu i sztuczną inteligencję. W tym celu firma chce zdigitalizować cały proces parkowania, od rozpoznawania tablic rejestracyjnych po fakturowanie. Jednocześnie start-up chce również oferować analizę miejsca parkingowego, aby umożliwić firmom np. wynajem niewykorzystanej pojemności. Według Parkdepot obsługuje obecnie około miliona transakcji parkingowych dziennie. Klientami są sklepy spożywcze, właściciele parkingów, hotele i kliniki.
Parkdepot powstał w 2019 roku i początkowo rozszerzył swoją działalność na region DACH w 2021 roku. Od 2022 roku firma oferuje swoją technologię również w Polsce, Danii i we Włoszech. Współzałożyciel i współzarządzający Jakob Bodenmüller dostrzega trend w technologii parkowania z użyciem kamer. „Jesteśmy przekonani, że w ciągu pięciu do dziesięciu lat większość wszystkich europejskich parkingów będzie zarządzana cyfrowo”.
„Guru kulinarny. Typowy ewangelista alkoholu. Ekspert muzyki.