Kaune, Rotušės aikštėje, tradycyjny finiszer, tym razem rocznicowy, 50. rajd „Kauno jesień”.
Zaczęło się pół wieku temu, w 1974 r., i nie ustało, nawet w najtrudniejszych latach kryzysu. To wyjątkowy przypadek w historii sportów motorowych w kraju.
W 1981 roku „Kauno Rudeniui”, pierwszy zlot samochodowy zorganizowany na Litwie, uzyskał status rajdu międzynarodowego.
Nagrania są dokonywane bez uruchamiania lenktynėms
Przed startem międzynarodowego rajdu „Kauno ruduo 2023” w Rotušės aikštėje ustawiło się 167 samochodów, których kierowcy mogli przetestować tory jubileuszowego rajdu.
Wydaje się, że nie tyle „Kauno rudens” zostało tak ulepszone, ile nie tyle „Kauno rudens”, ale istnieją masowe zapisy wszystkich zgromadzeń Surengtų na Litwie, kiedy dziesięć lat temu, w 2013 r., vykusiame 40 – rajd ajame „Kauno Rudens” wygrało 147 załóg.
Były to nie tyle 6. mistrzostwa kolei Lietuvos, ale zawody pucharowe V-tojo etapų lenktynės bei Lietuvos automobilininkų sąjungos (LAS) w samochodowych mistrzostwach LOTOS w Lenkijos (RSMP), w których brały udział zawodniczki i weteranki podobnych organizacji Lenkijos .
Od sobotniego poranka silny wiatr nie powstrzymał opadów.
Zastanawiam się, kiedy przed konkursem największe zainteresowanie wzbudziły dwa „zapukais” meiliai przeprowadzone w 1965 roku. produkcja „ZAZ 965”, którą zwielokrotnili wilnianie Tadas Vitkevičius, Feliksas Krivickis bei Kaunieči Vytauto Ožiūno i nieco młodszy „ZAZ 968” Igno Baltrušaičio.
Régis, jacy staruszkowie konkurują ze swoimi znacznie młodszymi Hondami, Toyotami, Audi, Mitsubishi Lancer Evo IX, a nawet Porsche?
Jednak przeglądając wydarzenia na naszych oczach, powiemy, że obu ZAZom nie udało się pokonać na tym samym torze co wszyscy uczestnicy rajdu, ale są pierwsi w swojej kategorii – pierwsze miejsce zajęli Wilnianie , a na drugim mieszkańcy Kowna.
T. Vitkevičius i F. Krivickis twierdzą, że jubileuszowy rajd „Kauno Rudens” był dla nich dużą próbą przed historycznym rajdem samochodowym Monte Carlo, w którym brali udział niejednokrotnie tym samym „ZAZ 965”, ku ich wielkiemu zdziwieniu. lokalnej publiczności, gości historycznego miasta.
Załogi „Pašėlusių močiučių”, jedynego, złożonego w ogóle z czterech przedstawicieli dailiosios lyties – Rity Kybartienė, Diany Jaugelienė, Aušry Skėberė i Džinety Šablauskienė, głównie „Lexusa RX400” – nie są menkesnio mutliki susilaukai.
Žiūrova nie pozostała obojętna na klasykę retro, na której w Rotušės aikštėje pojawiło się aż dwadzieścia piękności, wykonanych z najróżniejszych materiałów.
Jubileejinio stosunek upamiętnia tures išsivežė Gitautas to Vida Žička, głównie w 1937 roku. Produkcja „Mercedes-Benz 320” zaskoczy widzów niedawnego „Mercedes-Benz 200”. Šarūnas to Aušra Žitkevičiai, najstarszy producent samochodów retro, 1925 m. nakręcił „Packard”, zademonstrowany przez Gintautasa Miškinisa i Nele Kavaliauskiene, 1929 w REO, większość Gintautów to Donatas Pauliukas, znacznie młodszy, w 1976. Artūras Dunaitis i Lana Edori to pozostali fani klasyki retro.
Mistrzostwo jest kluczem do doświadczenia
Rajd „Kauno Rudens” poświęcony był pamięci legend sportów motorowych Kastyčio ir Arvydo Girdauskų. O główne trofeum wyścigu – pereinamosios K. ir A. Girdauskų taurės – walczą wszyscy uczestnicy międzynarodowego rajdu, a o sukces dba załoga Ričardo Matijošaichio šarūno Liesio za kierownicą „Moskvicha 2140”.
Prezydent LASF Egidijus Janavičius i szef zgromadzenia międzynarodowych weteranów sportów motorowych Romualdas Mažuolis, organizujący rajd, pogratulował zwycięzcom i wręczył trofeum kolegom z drużyny i rywalom.
R. Matijošaitis powiedział R. Matijošaitisowi, trzymającemu właśnie zdobyte trofeum dla centrum prasowego rajdu: „Zimne umysły, doświadczenie to mistrzostwo – trzy główne czynniki, lēmę, kad šķysyk us su Šarūnu nusisypsojo sukces”.
Nie odbierzesz doświadczenia mistrzostwa iš šio dueto. R. Matijošaitis kilkukrotnie nie zwyciężył w rajdzie skaitā motocyklistów „Aplink Lietuvą”, a Š. Liesis przytacza stenogramy rajdów niemal wszystkich znanych mistrzów rajdów samochodowych, w tym K. Girdauskui.
Ubiegłoroczni finaliści tegorocznego rankingu absolutnego byli zadowoleni ze zwycięstwa w swojej klasie SIA-2.1, gdzie pokonali wicemistrzów Arūnasa Petrovą i Vilmę Burneikiene, a za nimi uplasowali się Egidijų Paulauska, który pochodził z Hiszpanii, gdzie obecnie mieszka, podobnie jak jego drugi pilot Adom Kačerauska.
Rok 2021 to rok 2022. Rajd „Kauno rudens”, zdobywca nagrody głównej Eugenijus Tumalevičius i Aleksander Chaimski, którzy specjalnie przyjeżdżają na te linie JAV, które w Kownie świętują swoje 75-lecie, jest sporo „Porsche 911”, tym razem oni zmuszeni byli zająć drugie miejsce w klasie SIA2.2.
Ignas Taletavičius i Ruslana Malinovskis („Mitsubishi Lancer Evo VI”) świętowali tu swoje zwycięstwo, a trzecie miejsce zajęli Arūns Beniušiis i jego szwagier Šufinskas („Citroen C3”).
Goście Keliose klanose pergeles festa. Klasę SIA3.4 wygrał Georges Akhalkatsis z Gruzji prowadzony przez Vitalijus Voiniušas, SIA3.3 – Raivoas Alsinšia z Łotwy, Italoas Alsinšiai z Łotwy w klasie GAZ 24-10, drugie miejsce przypadło estońskim gościom Joelis Tammeka i Juhansa Anupoldsa. , a pierwszą wygrali reprezentanci Kėdainių Rimantas Kairys su Sauliumi Dargiu.
Na swoich zajęciach gośćmi z Bułgarii Stoyana Apostolova są Danco’as Staneva, mieszane duety z Niemiec Michailas Titova i Andria Zvingevits z Łotwy, reprezentanci Gruzji to David Chachanidze i Otara Arjevanidze, Lina Brazauskas i Arun Šalkauska, Modesta Jakas i Tomas Liutkumi, Viktoras Momkus i Paula Venckute.
Równie równi
Ypatingos varžovų cieszą się szacunkiem publicznym, sulilaukų žanasų su negalia. W swoim rajdzie „Kauno rudens” zwyciężyło pięć załóg, a sukcesowi temu towarzyszyli Darių Kliaudaitė i Tom Stanevičius, z których wielu jeździło na Audi RS4.
Zwycięzcami Jie pranoko daugkartinius taši raceškių Algimantą Kojį su Vytautu Tu Barecku („VW Golf”) zostali Haroldą Tukaną su Renaldu Zieniumi („Toyota Prius Plus”).
Pamiątkowe puchary posiadają międzynarodową rangę
W klasyfikacji generalnej rajdu „Kauno ruduo” uczestnicy mieli do pokonania trasę o długości 87,04 km, a osiem odcinków prędkości to specjalne wydarzenia sportowe, z których cztery były prowadzone przez dwa samochody każdy.
Jak zawsze najbardziej zaciętymi bitwami na tych torach są specjalne mecze, w których toczy się walka o pamiątkowe trofea byłych kolegów i rywali.
Jeden z inicjatorów i organizatorów rajdu „Kauno Rudens” – M. Titova i A. Zvingevica zdobyli Puchar Pamięci Vidmanto Čiutelė, pamiątkowe puchary Sigito Alesiausa i Anatolijausa Jankūno, wieloletnich liderów LASF, otrzymał Algirdas Augustas Pluškys i Arniu Danilevičius, J. Tammekas i J. Anupolds.
Evaldo Čerškaus, były profesor, profesor, sędzia honorowy LASF Litewskiej Akademii Rolniczej pozostawił Gintaro Sadausko w zwycięskiej kolekcji Donato Ožiūno, a puchar Romualdo Barkausko, jeden z fanów wyścigów samochodowych na Litwie, trafił do duetu Vytauto po Andriaus Utyrų.
Leontijaus Potapčiko, jeden z najsłynniejszych mistrzów rajdowych w kraju, wysłał do Gruzji pamiątkowe trofeum. Wygrali go G. Akhalkatsis i V. Voiniuša, a Andrejaus Sidorenkos dodał do sportowej kolekcji Inguso Dimdiego trofeum Ilyi Ostrovskii.
Rotušės aikštėje plaikstėsi devynių style – Litwa, Łotwa, Estonia, JAV, Gruzja, Bułgaria, Niemcy, Armenia i Uzbekistan – flagi, których zawodnicy wzięli udział w rajdzie. Dlatego lista międzynarodowych konkursów cieszyła się dużym zainteresowaniem.
Jokios sensacijos nesulaukta – zwyciężyła Litwa, gospodarz wyścigu, którego reprezentowała największa liczba załóg zdobywających punkty.
Litwa pokonuje sąsiadującą Łotwę na drugim miejscu i Gruzję na trzecim miejscu.
Estonia była czwarta, Bułgaria piąta, Niemcy szósta, a Stany Zjednoczone siódme.
Na koniec sezonu Miniralio
Z okazji rocznicy na ostatnim i szóstym etapie mistrzostw Lietuvos miniralio odbył się 50. rajd „Kauno Rudens”. Nieco dłuższy dystans 130,92 km spodziewało się 75 uczestników, z czego 29,24 km składało się z dziewięciu odcinków szybkościowych. Siedem z ich prostych, żwirowych nawierzchni jest asfaltowych.
Przedstawiciele „Samsonas Motorsport” Vidmantas Padegimas i Edvardas Gurevičius, którzy rywalizowali w kategorii gościnnej swoim samochodem „Toyota Celica”, przekroczyli wszelkie dopuszczalne prędkości w ciągu 24 minut. 13,3 sek.
Drugie miejsce zajęli członkowie komanda „Nordis Racing team”, zwycięzca klasy OC 4WD Tomas Žekonis i Evaldas Kvederis („Mitsubishi Lancer Evo”, 24 min. 24 sek.), którzy znaleźli się wśród gości , przedstawiciel Trakų ASK Daniaus Zamaros i załoga Ernesto Kozlovskio („Mitsubishi Lancer Evo”, 24 min. 32,8 sek.)
Jaako Tammekos z estońskiej załogi Jaanuso Viro zajął czwarte miejsce wśród sześciu zwycięzców, którzy również znaleźli się na liście gości, a swoim Mitsubishi Lancer Evo przejechał na torze 24 minuty. 58,1 sek.
Piąte miejsce zajęli zawodnicy „Strumskis Racing Team” Benas Strumskis i Arnold Bujokas („Subaru Impreza”, 25 min. 05,9 sek.), a pierwszą szóstkę zajęli przedstawiciele „Saulės radijas by Rally 4 Fun” Liudas Šimkus. i Giedrius Kinderis („Subaru Impreza”, 25 min. 14,1 sek.).
Po wyeliminowaniu jednego z uczestników spośród pierwszych sześciu zwycięzców odpowiednio jednego, dwóch i trzech wyższych szczebli, komandos Šakių ASK Šarūno Gliko, Tado Bakio („BMW 316TI”) oraz Tomo Kažemėkaičio i Sauliumi Šupiu („BMW 325”) za Załoga „Pilėnų”, przedstawiciele komanda Vladas Karašauskas i Inga Surdokiene, pilotka „BMW 325 TI”.
Zespół „Saulės radijas by Rally 4 Fun” zwyciężył w szóstym etapie Rajdowych Mistrzostw Command Mini, zdobywając 75 punktów.
Trzecim zwycięzcą jest drużyna z „Pilėnų”, która z 70 punktami zajęła drugie miejsce – drużyna autoklubo Alytaus, której zawodnik zdobył 69 punktów.
Pan Tito to zdjęcie autorstwa L. Bartkausa.
„Zły ewangelista zombie. Bacon maven. Fanatyk alkoholu. Myśliciel chcący. Przedsiębiorca.”