Akcja „Polizeiruf 110: Cottbus kopflos” (12 listopada, godz. 20:15, pierwsza) rozgrywa się w nieco mniej znanym okresie w Brandenburgii. To pierwsza sprawa, w której Vincent Ross (André Kaczmarczyk, 37), Alexandra Luschke (Gisa Flake, 38) i Karl Rogov (Frank Leo Schröder, 62) prowadzą wspólne śledztwo. Jednak cała trójka pojawiła się już wcześniej w niemiecko-polskim niedzielnym thrillerze kryminalnym. Ross w „Dziedzictwie Hildy” od początku 2022 r., Rogov w „Bóg bankructwa” od początku 2023 r., a Luschke prowadził śledztwo w sprawie „Hermanna” już pod koniec 2021 r.
Śmierć Polaka Jurka Bukola (Sigi Polap) z Cottbus łączy trzech detektywów i ich zespoły w okresie poprzedzającym karnawał w Cottbus. Bukol miał wiele wspólnego ze służbą celną, ponieważ był konstruktorem samochodów wzorcowych. Nie tylko mężczyzna, uważany za kłótliwego awanturnika, został spalony nie do poznania w swojej pracowni, ale także jego ostatnie dzieło na karnawałową paradę.
Zszokowana rodzina Bukola ma rzucić światło na śledztwo. Jego była żona Petra (Julika Jenkins) oraz dwójka dzieci, Dawid (Niklas Bruhn) i Krystina (Pia-Micaela Barucki), tęsknili za nim już na przyjęciu rodzinnym dzień przed śmiercią. Policja chce wiedzieć, czy w rodzinie zdarzały się konflikty, a także sprawa, która miała miejsce dwa lata temu, w której Bukol został skazany prawomocnym wyrokiem karnym. Było to spowodowane jego zaangażowaniem w karnawał…
Czy warto to włączyć?
Tak, ale musisz wytrzymać przez pierwsze kilka minut. Na pierwszy rzut oka film wydaje się zamierzony, postacie są czarno-białe, a przede wszystkim ekscentryczny inspektor Ross z eyelinerem i długim płaszczem w kolorze wina czerwonego „włoskiej marki modowej” nie wydaje się zbyt sympatyczny, kiedy „nadchodzi” . ma nosa do miejskiego towarzystwa balów kostiumowych. Wydaje się także rozbawiony, gdy na miejscu zbrodni spotyka swojego nowego kolegę Luschkego, który w srebrnym garniturze przybył pośpiesznie z próby ze swoją grupą taneczną Jazzy Diamonds Cottbus. W przeciwieństwie do niego szybko podbija serca widzów – ale w trakcie thrillera kryminalnego odbija się to również na nim.
Warto zwrócić uwagę na drugoplanowe postacie z obu komisariatów, które wnoszą do filmu dużą różnorodność. Ale emocjonujące są też konflikty pomiędzy wolnym od stereotypów związanych z płcią Rossem a staromodnym, macho szefem okręgu Markusem Oelßnerem (Andreas Döhler, 49). „To niemożliwe, on zawsze traci kontakt” – zastanawia się nad nim Ross.
Pod względem treści miłośnicy kryminałów zyskają wgląd w hierarchie piwnych karnawałów, karnawałów lub karnawałowych twierdz. „Miejsca zbrodni” w Kolonii i Szwajcarii umiejętnie opowiadały już o zależnościach, faworyzowaniu i groźnych machinacjach. Inne niedzielne thrillery również pokazały, że sceny karnawału niełatwo wkomponować w filmową fabułę. Zwłaszcza, gdy są jak w „Tatort: Płakałem we śnie” (2020, Schwarzwald), na balu kostiumowym w „Polizeiruf 110: Kłamstwo, które nazywamy przyszłością” (2019, Monachium) czy w „Cottbus kopflos ”, dzięki czemu można uchwycić drżący i rozmyty obraz z ręcznego aparatu.
Opinia: Niniejszy raport stanowi część zautomatyzowanej usługi agencji informacyjnych działającej na miejscu, która działa zgodnie ze ścisłymi wytycznymi dziennikarskimi. Nie będzie redagowany i weryfikowany przez redakcję AZ online. Pytania i uwagi prosimy przesyłać na adres feedback@az-muenchen.de
!function(f,b,e,v,n,t,s) {if(f.fbq)return;n=f.fbq=funkcja(){n.callMethod? n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)}; if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0'; n.kolejka=[];t=b.createElement(e);t.async=!0; t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0]; s.parentNode.insertBefore(t,s)}(okno,dokument,'skrypt', 'https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js'); fbq('init', '2523508247947799'); fbq('ścieżka', 'Wyświetlenie strony');
„Komunikator. Profesjonalny badacz kawy. Irytująco skromny fanatyk popkultury. Oddany student. Przyjazny ćpun mediów społecznościowych”.