Miko Marczyk jest na dobrej drodze do zwycięstwa na ojczystej ziemi w 78. Rajdzie Polski Orlen, czwartej rundzie Mistrzostw Europy, po tym, jak rywal Nil Solans rozbił się na przedostatnim etapie.
Lokalny faworyt Skody Fabia Rally2 Evo rozpocznie niedzielny drugi etap z ogromną przewagą 20,4 sekundy nad Tomem Kristenssonem (Hyundai i20 Rally2).
Solany w Hyundaiu i20 Rally2 i Marczyk dzieliły zaledwie dziewięć dziesiątych sekundy po starcie w piątek wieczorem. W sobotę na superszybkich szutrowych odcinkach rozegrała się ekscytująca bitwa. Marczyk i Solans byli w swojej własnej lidze, gdy Hiszpan zwiększył przewagę do 4,6 sekundy z niesamowitym czasem na ostatnim odcinku porannym.
Solans dodał dodatkowe 0,8 sekundy do ataku w dwóch kolejnych decyzjach, po czym dramat wybuchł po drugim podaniu Wieliczki. Zepsuł się układ kierowniczy, jego Hyundai i20 N Rally2 wpadł do rowu i wypadł z rajdu. Jego przejście na emeryturę wyniosło Marczyka na szczyt, a Polak wrócił do parku serwisowego w Mikołajkach w dobrym humorze.
„Szczerze mówiąc, jestem bardzo szczęśliwy” – powiedział frontman Marczyk. „To był dla nas wspaniały dzień, a ten rajd jest dla mnie wyjątkowy, ponieważ zrobiłem nowy krok w swoim rozwoju. Nie tylko jeździliśmy dziś po torach, które znaliśmy z przeszłości, ale także mieliśmy nowe, bardzo dobre odcinki. Jesteśmy tutaj i jestem bardzo zadowolona. Nie jest dobrze, że Nila tu nie ma, ale to część rajdu. Jutro jest długi dzień, ale jestem w dobrej formie i spróbuję.”
Jego kolega z zespołu Solans, Kristensson, pokazał imponujące tempo na swoim i20 R5 pierwszej generacji i wyraźnie cieszy się swoim pierwszym startem w ERC od 2018 roku. Szwed znalazł się pod coraz większą presją ścigających i ukończył 5,6 sekundy przed zawodnikiem Fiesta Rally2 Kenem Tornem, który wyprzedził mistrza . lider Efrén Llarena w Skoda Fabia Rally2 zespołu MRF Tyres na ostatnich etapach. Z Solansem poza rywalizacją, Llarena jest na dobrej drodze do zwiększenia swojej przewagi w mistrzostwach. Od podium dzieli go zaledwie 0,3 sekundy, podczas gdy Simone Tempestini ukończyła pierwszą piątkę w swojej Skodzie, 5,0 sekund dalej.
|
Stan po 8 z 14 testów
|
|
pozycja |
Drużyna/Nat/Pojazd |
czas |
1 |
Mariczyk/Gospodsrczyk (PL), Skoda |
55:36,8 |
2 |
Kristensson/Johansson (S), Hyundai |
+ 20,4 |
3 |
Torn/Pannas (EE), Ford |
+26,0 |
4 |
Llarena/Fernandez (ES), Skoda |
+ 26,3 |
5 |
Tempestini/Itu (RO), Skoda |
+ 31,3 |
6 |
Csomos/Nagy (H), Skoda |
+ 40,2 |
siedem |
Chwietczuk/Syty (PL), Skoda |
+1:04,4 |
ósmy |
Grzyb/Bineda (PL), Skoda |
+1:11,5 |
9 |
Klacze/Bucha (CZ), Ford |
+1:17,9 |
dziesięć |
Batistolli/Scatolin (I), Skoda |
+ 1:31.0 |
„Dożywotni gracz. Fanatyk bekonu. Namiętny introwertyk. Totalny praktyk Internetu. Organizator”.