Polska: Zwycięstwo dla lokalnego Marczyka / ERC

Miko Marczyk jest na dobrej drodze do zwycięstwa na ojczystej ziemi w 78. Rajdzie Polski Orlen, czwartej rundzie Mistrzostw Europy, po tym, jak rywal Nil Solans rozbił się na przedostatnim etapie.

Lokalny faworyt Skody Fabia Rally2 Evo rozpocznie niedzielny drugi etap z ogromną przewagą 20,4 sekundy nad Tomem Kristenssonem (Hyundai i20 Rally2).

Solany w Hyundaiu i20 Rally2 i Marczyk dzieliły zaledwie dziewięć dziesiątych sekundy po starcie w piątek wieczorem. W sobotę na superszybkich szutrowych odcinkach rozegrała się ekscytująca bitwa. Marczyk i Solans byli w swojej własnej lidze, gdy Hiszpan zwiększył przewagę do 4,6 sekundy z niesamowitym czasem na ostatnim odcinku porannym.

Solans dodał dodatkowe 0,8 sekundy do ataku w dwóch kolejnych decyzjach, po czym dramat wybuchł po drugim podaniu Wieliczki. Zepsuł się układ kierowniczy, jego Hyundai i20 N Rally2 wpadł do rowu i wypadł z rajdu. Jego przejście na emeryturę wyniosło Marczyka na szczyt, a Polak wrócił do parku serwisowego w Mikołajkach w dobrym humorze.

„Szczerze mówiąc, jestem bardzo szczęśliwy” – powiedział frontman Marczyk. „To był dla nas wspaniały dzień, a ten rajd jest dla mnie wyjątkowy, ponieważ zrobiłem nowy krok w swoim rozwoju. Nie tylko jeździliśmy dziś po torach, które znaliśmy z przeszłości, ale także mieliśmy nowe, bardzo dobre odcinki. Jesteśmy tutaj i jestem bardzo zadowolona. Nie jest dobrze, że Nila tu nie ma, ale to część rajdu. Jutro jest długi dzień, ale jestem w dobrej formie i spróbuję.”

Jego kolega z zespołu Solans, Kristensson, pokazał imponujące tempo na swoim i20 R5 pierwszej generacji i wyraźnie cieszy się swoim pierwszym startem w ERC od 2018 roku. Szwed znalazł się pod coraz większą presją ścigających i ukończył 5,6 sekundy przed zawodnikiem Fiesta Rally2 Kenem Tornem, który wyprzedził mistrza . lider Efrén Llarena w Skoda Fabia Rally2 zespołu MRF Tyres na ostatnich etapach. Z Solansem poza rywalizacją, Llarena jest na dobrej drodze do zwiększenia swojej przewagi w mistrzostwach. Od podium dzieli go zaledwie 0,3 sekundy, podczas gdy Simone Tempestini ukończyła pierwszą piątkę w swojej Skodzie, 5,0 sekund dalej.

Stan po 8 z 14 testów

pozycja

Drużyna/Nat/Pojazd

czas

1

Mariczyk/Gospodsrczyk (PL), Skoda

55:36,8

2

Kristensson/Johansson (S), Hyundai

+ 20,4

3

Torn/Pannas (EE), Ford

+26,0

4

Llarena/Fernandez (ES), Skoda

+ 26,3

5

Tempestini/Itu (RO), Skoda

+ 31,3

6

Csomos/Nagy (H), Skoda

+ 40,2

siedem

Chwietczuk/Syty (PL), Skoda

+1:04,4

ósmy

Grzyb/Bineda (PL), Skoda

+1:11,5

9

Klacze/Bucha (CZ), Ford

+1:17,9

dziesięć

Batistolli/Scatolin (I), Skoda

+ 1:31.0

Patricia Marsh

„Dożywotni gracz. Fanatyk bekonu. Namiętny introwertyk. Totalny praktyk Internetu. Organizator”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *