Po wprowadzeniu stałych kontroli granicznych w celu zwalczania nielegalnego wjazdu Izba Handlowo-Przemysłowa (IHK) we Frankfurcie nad Odrą skarży się na znaczne zakłócenia dla spedytorów i pasażer mający bilet okresowy w regionie przygranicznym. „Wiele przedsiębiorstw opiera się na regularnym ruchu granicznym, co jest dużym problemem. Efekty są znaczące” – powiedział dpa Potsdam Knuth Thiel, szef działu polityki gospodarczej w IHK Ostbrandenburg.
TO Policja federalna od około trzech i pół tygodnia przeprowadza regularne kontrole tożsamości na autostradzie nr 12 pomiędzy Polską a Frankfurtem nad Odrą. Odprawy odbywają się także na niemiecko-polskim przejściu granicznym Stadtbrücke, pomiędzy Frankfurtem nad Odrą a Słubicami. W regionie przygranicznym z Polską tworzą się długie korki, a czas oczekiwania czasami przekracza godzinę. Jednak według policji federalnej ścisłe kontrole nie są głównym powodem. Celem było jak najmniejsze ograniczenie ruchu – twierdzi policja federalna.
„Dzięki autostradzie A 12 Brandenburgia jest także krajem tranzytowym dla całej Europy” – stwierdził ekspert ds. polityki gospodarczej. IHK Brandenburgia Wschodnia, Thiel. Kontrole graniczne doprowadziły do zakłóceń w ruchu handlowym. „Niektóre firmy twierdzą, że nie można tak dalej pracować. »
W samym regionie IHK Ostbrandenburg działa 1500 polskich firm, które również mają swoich dostawców w swoim kraju. Ponadto dotyczy to 14 000 osób dojeżdżających codziennie do Brandenburgii z Polski. „Firmy zgłaszały spóźnienia do pracy”.
Decydenci muszą uwzględniać w swoich decyzjach negatywne konsekwencje kontroli granicznych. „Te środki mogą naprawdę mieć jedynie charakter tymczasowy” – powiedział Thiel. „Infrastruktura w regionie przygranicznym przekroczyła już swoje granice. Wystarczy jeden mały gest, aby spowodować ogromne korki.”
Premier Brandenburgii Dietmar Woidke (SPD) uważa, że ścisłe kontrole na granicy z Polską, mające na celu zapobieganie nielegalnemu wjazdowi do Niemiec, przynoszą sukces. W poniedziałek powiedział, że liczba wykrytych nielegalnych wjazdów znacznie spadła. Środki te w dużej mierze sprawdziły się również w przypadku ruchu dojeżdżającego do pracy. „Trzeba pilnie zrobić, abyśmy mogli przeprowadzić te kontrole na terytorium Polski i tym samym oddalić się od granicy” – powiedział Woidke. Wyeliminowałoby to także niedogodności dla regionu przygranicznego.
© dpa-infocom, dpa:231109-99-879806/2
Po wprowadzeniu stałych kontroli granicznych w celu zwalczania nielegalnego wjazdu Izba Handlowo-Przemysłowa (IHK) we Frankfurcie nad Odrą skarży się na znaczne zakłócenia dla spedytorów i pasażer mający bilet okresowy w regionie przygranicznym. „Wiele przedsiębiorstw opiera się na regularnym ruchu granicznym, co jest dużym problemem. Efekty są znaczące” – powiedział dpa Potsdam Knuth Thiel, szef działu polityki gospodarczej w IHK Ostbrandenburg.
TO Policja federalna od około trzech i pół tygodnia przeprowadza regularne kontrole tożsamości na autostradzie nr 12 pomiędzy Polską a Frankfurtem nad Odrą. Odprawy odbywają się także na niemiecko-polskim przejściu granicznym Stadtbrücke, pomiędzy Frankfurtem nad Odrą a Słubicami. W regionie przygranicznym z Polską tworzą się długie korki, a czas oczekiwania czasami przekracza godzinę. Jednak według policji federalnej ścisłe kontrole nie są głównym powodem. Celem było jak najmniejsze ograniczenie ruchu – twierdzi policja federalna.
„Guru kulinarny. Typowy ewangelista alkoholu. Ekspert muzyki.