TARGOBANK prezentuje rekordowe wyniki – Gospodarka & Volkswagen – Aktualności

Düsseldorf (ots) – – CEO Isabelle Chevelard: „Ten dobry wynik potwierdza naszą strategię rozszerzania naszego modelu biznesowego.” – Udana cyfryzacja prowadzi do lepszego stosunku kosztów do dochodów – Postęp pozytywnych zmian społecznych i ekologicznych

Pełny raport roczny TARGOBANK 2022 (https://targobank-magazin.de/wp-content/uploads/2023/04/TARGOBANK_JB_2022.pdf)

W 2022 roku TARGOBANK osiągnął zysk przed opodatkowaniem w wysokości 531 mln euro, co oznacza wzrost o 4% (rok poprzedni: 513 mln euro). Wynik ten jest jednocześnie najwyższym, jaki kiedykolwiek osiągnął TARGOBANK według standardów MSSF. Wynik bankowy netto wzrósł nawet o 7% do 1,74 mld euro (2021: 1,63 mld euro). Jednocześnie suma aktywów wzrosła o 13% do 35 mld euro (2021: 31 mld euro). Oprócz wzrostu działalności operacyjnej, integracja Banque Européenne du Crédit Mutuel (BECM) Niemcy pod nazwą TARGOBANK Corporate & Institutional Banking (w skrócie TARGOBANK CIB) z ofertami dla dużych średnich firm, strategiczny rozwój oferty oraz znacząco obniżone wydatki przyczyniły się do poprawy wskaźnika zysku do zysku.

„W bardzo trudnym roku na światowym poziomie politycznym i gospodarczym, wynik ten oznacza wielki wspólny sukces naszego banku” – powiedziała Isabelle Chevelard, CEO TARGOBANK. „Dobre liczby pokazują również, że jesteśmy na dobrej drodze z naszą strategią rozszerzenia naszego modelu biznesowego. Obecnie konsekwentnie kontynuujemy obrany kurs rozwoju” — wyjaśnia Isabelle Chevelard.

W sektorze klientów indywidualnych wolumen kredytów ratalnych wzrósł o 9,3% do 16,9 mld euro. Bankowi udało się znacznie zwiększyć produkcję nowych kredytów we wszystkich kanałach sprzedaży – oddziałach, kanałach internetowych, mobilnych poradach klienta. Pomimo wąskich gardeł w dostawach nowych pojazdów TARGOBANK Autobank zdołał zwiększyć wolumen finansowania siódmy rok z rzędu: w 2022 roku wzrósł on do 938 mln euro, co oznacza wzrost o 31% w porównaniu z rokiem poprzednim (716 mln euro). Wolumen kredytów również znacznie wzrósł w finansowaniu dealerów, o 13,7% do 764 mln euro (rok poprzedni: 672 mln euro). W obszarze klienta biznesowego udało się rozszerzyć bazę klientów o 30 proc. Liczba rachunków komercyjnych wzrosła o 25%.

W obszarze inwestycji liczba składanych wniosków w 2022 r. utrzymywała się na stabilnym poziomie pomimo bardzo burzliwej ewolucji międzynarodowych rynków akcji. Dzięki Plus-Depot, produktowi premium TARGOBANK, udało się osiągnąć wzrost o 1,7%. Zrównoważone produkty inwestycyjne, znane jako fundusze ESG (environmental, social and governance), odnotowały 10% wzrost w 2022 roku.

Rozszerzona baza o klientów korporacyjnych

Pion faktoringu TARGOBANK odnotował w 2022 roku wolumen należności faktoringowych na poziomie 5,6 mld euro oraz wzrost sprzedaży o 16,6%. Po wdrożeniu rozwiązań faktoringowych w Wielkiej Brytanii, Holandii, Austrii, Szwajcarii i Stanach Zjednoczonych, w 2022 roku TARGOBANK rozszerzył swój zasięg geograficzny na Polskę i Francję. W dywizji Equipment Finance portfel i aktywa trwałe wzrosły o 10,5 proc. do 1,60 mld euro w analizowanym roku (rok poprzedni: 1,45 mld euro). TARGOBANK rozszerzył również swoją działalność w zakresie klientów korporacyjnych w 2022 r.: w październiku 2022 r. BECM Germany została zintegrowana z TARGOBANK AG jako nowy oddział TARGOBANK CIB. TARGOBANK CIB specjalizuje się w finansowaniu przedsiębiorstw, w szczególności dużych i średnich przedsiębiorstw.

Cyfryzacja zmniejsza wysiłek

Ważnym czynnikiem dobrego wyniku TARGOBANK jest również wskaźnik kosztów do dochodów, który spadł do 50,9% (rok wcześniej: 54,2%). Fakt, że wiele procesów można zautomatyzować, a tym samym przeprowadzić efektywnie kosztowo, jest wynikiem zaawansowanego poziomu cyfryzacji. Jednocześnie bank buduje jeszcze większe możliwości, aby mógł skupić się na świadczeniu usług doradczych z wartością dodaną. Aby jeszcze szybciej i łatwiej wdrażać nowe innowacje, w 2022 roku bank powołał „Cyfrową Fabrykę”, której celem jest jednolita realizacja strategii cyfryzacji całej firmy.

Postęp w pozytywnych zmianach społecznych i środowiskowych

TARGOBANK ma również na celu dawanie przykładu pozytywnych zmian społecznych i ekologicznych. Wynik z 2022 r. składa się na tzw. dywidendę społeczną Crédit Mutuel Alliance Fédérale: 15% wyniku grupy za 2022 r., czyli kwotę 525 mln euro, trafia proporcjonalnie na fundusz społeczno-ekologicznej transformacji gospodarki ( 50%), dostosowanie usług bankowych i ubezpieczeniowych do integracji osób niepełnosprawnych i znajdujących się w niekorzystnej sytuacji społecznej (35%) oraz sponsorowanie głównych inicjatyw lokalnych i krajowych, w szczególności poprzez Crédit Mutuel Alliance Foundation Federal.

TARGOBANK poczynił znaczne postępy we wdrażaniu swoich wytycznych CSR. Na przykład istnieją obecnie wytyczne dotyczące zrównoważonych zakupów. TARGOBANK używa wykrojów wykonanych z przetworzonego plastiku do nowo wydawanych klientom kart debetowych i kredytowych. Pod względem śladu węglowego TARGOBANK zdołał przekroczyć własne cele. W 2021 r. emisja CO2 spadła o 39% w porównaniu z 2019 r. Pierwotny plan zakładał redukcję o 30% do 2023 r. Rzeczywistość wyprzedza również harmonogram, jeśli chodzi o zmniejszenie zużycia energii: cel 10% wyznaczony na 2023 r. został już osiągnięty przekroczony w 2021 roku o 12%. Przyczyniły się do tego dostawy w 100% zielonej energii elektrycznej, promocja przyjaznej dla klimatu mobilności oraz elastycznych modeli pracy z większym udziałem telepracy.

Pracownicy TARGOBANK inicjują również liczne inicjatywy na rzecz projektów społecznych i ekologicznych. Na przykład w omawianym roku szczególnie duża liczba osób zgłosiła się do pomocy Ukrainie, która cierpi z powodu rosyjskiej agresji. Zaangażowanie zostało wsparte darowiznami banku. W ramach zwiększonych kosztów utrzymania spowodowanych kryzysem TARGOBANK płaci również wszystkim pracownikom pełną niepodlegającą opodatkowaniu korektę inflacji, którą umożliwił rząd federalny. Ta specjalna płatność uzupełnia wiele korzyści, jakie bank oferuje swoim pracownikom, jak np. zarządzanie zdrowiem firmy „Jak się masz?”. Między innymi za to TARGOBANK 2022 po raz 16. z rzędu otrzymał tytuł „Top Employer”.

***

O TARGOBANKU

TARGOBANK to blisko 100-letnie doświadczenie na niemieckim rynku bankowym. Obsługuje 3,6 mln klientów indywidualnych, biznesowych i korporacyjnych.

Oferta dla klientów indywidualnych obejmuje obszary rachunków i kart, kredytów i finansowania, oszczędności i inwestycji, aktywów i papierów wartościowych oraz emerytur i rent. Oferty dla klientów profesjonalnych i korporacyjnych uzupełniają ich model biznesowy: TARGOBANK oferuje finansowanie sprzedaży dla handlu detalicznego, poprzez Autobank finansowanie zakupu i sprzedaży dla branży motoryzacyjnej, a także produkty finansowe dla małych i mikroprzedsiębiorstw, freelancerów, freelancerów i założycieli. Zakres usług w obszarze klienta korporacyjnego obejmuje finansowanie korporacyjne i specjalne dla wyższej klasy średniej, finansowanie nieruchomości komercyjnych oraz transakcje płatnicze i produkty inwestycyjne. Ponadto TARGOBANK oferuje firmom rozwiązania finansowania w obszarach faktoringu, leasingu oraz finansowania inwestycji.

W obszarze klientów indywidualnych, biznesowych i komercyjnych nacisk kładziony jest na proste i atrakcyjne produkty bankowe, wysoką jakość obsługi oraz długoterminowy zrównoważony rozwój. Aby być blisko swoich klientów, TARGOBANK posiada 332 placówki w ponad 250 miastach w Niemczech i jest dostępny online i telefonicznie w centrum obsługi klienta przez całą dobę. Bank łączy w ten sposób zalety banku cyfrowego ze spersonalizowanym doradztwem i doskonałą obsługą w oddziałach iw domach klientów.

Główna siedziba TARGOBANK znajduje się w Düsseldorfie. Zatrudnia 7000 osób w całych Niemczech. W Duisburgu bank prowadzi centrum obsługi klienta zatrudniające 2000 pracowników. Istnieją również budynki administracyjne w Moguncji (faktoring), Düsseldorfie (leasing i finansowanie inwestycji) i Frankfurcie (bankowość korporacyjna i instytucjonalna). Będąc spółką zależną spółdzielni Crédit Mutuel Alliance Fédérale, jednego z największych i najbardziej stabilnych finansowo banków w Europie, TARGOBANK jest niezawodnym partnerem dla swoich klientów.

Więcej informacji: www.targobank.de

O Crédit Mutuel Alliance Fédérale

Wyjątkowy partner finansowy we Francji, Crédit Mutuel Alliance Fédérale, zatrudniający ponad 77 000 pracowników i 4500 oddziałów obsługujących ponad 30 milionów klientów, oferuje szeroki zakres usług dla osób fizycznych, osób samozatrudnionych i przedsiębiorstw każdej wielkości.

Jako jedna z najsilniejszych europejskich grup bankowych, jej kapitał własny na dzień 31 grudnia 2022 r. wynosił 56,7 mld euro, a współczynnik CET1 18,2%.

Crédit Mutuel Alliance Fédérale zrzesza stowarzyszenia Crédit Mutuel Centre Est Europe (Strasburg), Sud-Est (Lyon), Ile-de-France (Paryż), Savoie-Mont Blanc (Annecy), Midi-Atlantique (Tuluza), Loara – Atlantyk i środkowo-zachodni (Nantes), centralny (Orléans), Normandia (Caen), Dauphiné-Vivarais (Walencja), śródziemnomorski (Marsylia), Anjou (Angers), Masyw Centralny (Clermont-Ferrand), Antyle-Guyane (Fort) – de -France) i Europy Północnej (Lille). Crédit Mutuel Alliance Fédérale obejmuje również Caisse Fédérale de Crédit Mutuel, Banque Fédérative du Crédit Mutuel (BFCM) i wszystkie jego spółki zależne, w tym CIC, Euro-Information, Assurances du Crédit Mutuel (ACM), TARGOBANK w Niemczech, Cofidis, Beobank w Belgii , Banque Européenne du Crédit Mutuel (BECM), Banque de Luxembourg, Banque Transatlantique i Homiris.

Więcej informacji: www.creditmutuelalliancefederale.fr

Kontakty prasowe:

TARGOBANK AG Komunikacja Korporacyjna Tel. : 0211 8984 1300 pressestelle@targobank.de

Oryginalna treść autorstwa: TARGOBANK AG, przekazana przez news aktuell

Newsroom portalu prasowego: nowe aktualizacje GmbH

Pierce Caldwell

„Guru kulinarny. Typowy ewangelista alkoholu. Ekspert muzyki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *