Technologia Hover: Nevomo otwiera najdłuższy tor testowy w Europie

8 września 2022 r

Polska firma chce wykorzystać tor testowy do przyspieszenia prac nad innowacyjną technologią Magrail.

DNowy tor testowy ma długość około 700 metrów i znajduje się na terenie spółki Ciech Sarzyna w województwie podkarpackim – powiedział Nevomo. Dzięki niemu pociągi mogą rozwijać prędkość maksymalną do 160 kilometrów na godzinę. Tor testowy ma pomóc firmie Nevomo w osiągnięciu dojrzałości rynkowej technologii Magrail.

Nevomo postrzega nową technologię jako połączenie między kolejami konwencjonalnymi a Hyperloopem. Zaleta: dla pociągów tego typu nie byłoby konieczności budowy zupełnie nowych tras, ale istniejącą infrastrukturę można by zmodernizować przy użyciu technologii Magrail. Powinno to umożliwić osiągnięcie prędkości maksymalnej do 550 kilometrów na godzinę. Nevomo obiecuje także większe możliwości transportowe i efekty redukcji kosztów.

W przeciwieństwie do Hyperloop, problemy próżni i zamkniętych lamp nie odgrywają żadnej roli w technologii Magrail. Jednak często jest to postrzegane w kontekście problemu Hyperloop. Przemek Ben Paczek, dyrektor generalny i współzałożyciel Nevomo, zostaje także ogłoszony jako prelegent na konferencji Hyperloop, która odbędzie się 23 września 2022 r. w Berlinie. (DZIĘKI)

Grayson Hayes

„Komunikator. Profesjonalny badacz kawy. Irytująco skromny fanatyk popkultury. Oddany student. Przyjazny ćpun mediów społecznościowych”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *