W lutym Polacy spędzali na oglądaniu telewizji średnio 4 godziny i 8 minut dziennie, czyli o około 11 minut mniej niż w styczniu 2024 roku.
Spadek ten wynika głównie ze skrócenia czasu spędzanego na oglądaniu tradycyjnej telewizji: widzowie oglądali średnio o 17 minut mniej niż w styczniu. Z drugiej strony nieco więcej czasu spędzają na streamingu treści (średnio o 1 minutę więcej niż w styczniu).
Wśród programów telewizyjnych w lutym największą oglądalność osiągnęły polskie seriale, programy rozrywkowe i treści informacyjne. Kanał informacyjny TVN24 stał się liderem wśród kanałów telewizyjnych pod względem oglądalności. Wśród źródeł treści przesyłanych strumieniowo wzrosty odnotowały SkyShowtime, Pilot WP i CDA.pl.
Czynniki te przyczyniły się do wzrostu ogólnego udziału transmisji strumieniowej w konsumpcji wideo na ekranach telewizorów, osiągając w lutym rekordowy poziom 8,3% (najwyższy od czasu wprowadzenia raportu Gauge w Polsce). Netflix utrzymuje się w czołówce rankingów serwisów streamingowych, ale jego udział w ekranach telewizorów nieznacznie spadł do 2,0% (wobec 2,1% w styczniu). Na drugim miejscu znajduje się YouTube, który zmniejsza dystans do Netfliksa i odnotowuje udział w ekranach telewizorów na poziomie 1,9% (wobec 1,6% w styczniu).
Informacje o mierniku™
The Gauge™ został zaprojektowany, aby zapewnić branży medialnej miesięczną analizę oglądalności telewizji na głównych platformach nadawczych. Nielsen wydał swoje pierwsze wydanie The Gauge™ w Stanach Zjednoczonych w maju 2021 r.
Informacje o metodologii The Gauge™
Dane pochodzą z jednoźródłowego panelu Nielsena obejmującego 3500 gospodarstw domowych i prawie 9700 panelistów. The Gauge™: Poland opiera się na miesięcznych danych dotyczących udziału w widowni AMR (średnia ocena minutowa). Dane prezentowane są dla osób powyżej 4. roku życia i podzielone są na widzów telewizji kablowej, satelitarnej, naziemnej (liniowej i przesuniętej w czasie do 7 dni) oraz widzów transmisji strumieniowej (publiczność kanałów telewizyjnych transmitowanych na żywo na platformach OTT uważana jest za niejawną grupę odbiorców transmisji strumieniowej). publiczność). Kategoria „Inne” obejmuje wyświetlenia nierozpoznanych treści.
Nielsen Polska stworzył tę wersję narzędzia The Gauge™ w oparciu o porównania metod.
„Dożywotni gracz. Fanatyk bekonu. Namiętny introwertyk. Totalny praktyk Internetu. Organizator”.