Transporter wodoru: Stellantis zwiększa produkcję

Producent samochodów Stellantis poszerza swoje moce produkcyjne w zakresie modeli pojazdów użytkowych wyposażonych w wodorowe ogniwa paliwowe i rozpoczyna obecnie seryjną produkcję średnich i dużych samochodów dostawczych w swoich fabrykach w Hordain (Francja) i Gliwicach (Polska). Jak stwierdziła Stellantis w niedawnym komunikacie, firma poszerza w ten sposób swoją ofertę pojazdów o napędzie zeroemisyjnym.

Rozszerzona gama produktów i masowa produkcja przemysłowa samochodów dostawczych z ogniwami paliwowymi ma na celu pomóc firmie Stellantis w ugruntowaniu pozycji lidera na rynku pojazdów użytkowych o zerowej emisji w Europie. Grupa, w skład której wchodzi 14 marek, ma obecnie ponad 40-procentowy udział w rynku w tym obszarze.

W październiku ubiegłego roku firma wprowadziła całkowicie odświeżoną ofertę samochodów dostawczych, co stanowi kluczowy element strategicznej ofensywy pojazdów użytkowych Pro One firmy Stellantis. Stellantis i jej marki wykorzystują pełną gamę technologii napędu elektrycznego, bezpieczeństwa, ADAS i łączności, aby zapewnić kierowcom bezstresowe środowisko, a użytkownikom komercyjnym niezawodnego partnera biznesowego.

Fakt, że początkowo integrujemy na naszych liniach produkcyjnych średniej wielkości samochody dostawcze, a obecnie także duże samochody dostawcze wyposażone w wodorowe ogniwa paliwowe, pokazuje nasze zaangażowanie w utrzymanie naszej wiodącej pozycji w technologii wodorowych ogniw paliwowych i udostępnianie jej naszym klientom.mówi Jean-Michel Billig, dyrektor ds. technologii firmy Stellantis ds. rozwoju pojazdów napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi.

Warianty pojazdów użytkowych z ogniwami paliwowymi są przeznaczone do intensywnego użytkowania przez klientów przy dużych przebiegach. Opierają się one na technologii stosowanej w bezemisyjnych elektrycznych wariantach pojazdów, a także oferują korzyści w postaci krótkiego czasu tankowania bez utraty ładowności. W przypadku średniej wielkości samochodów dostawczych układ ogniw paliwowych drugiej generacji zapewnia zasięg do 400 km i czas tankowania krótszy niż cztery minuty. W dużych samochodach dostawczych napęd ogniw paliwowych umożliwia zasięg do 500 km i czas tankowania zaledwie pięciu minut.

Samochód dostawczy Stellantis-Peugeot-Opel-Fiat-Citroën
Stellantis

Stellantis planuje wyprodukować w swoich fabrykach łącznie osiem wersji średnich i dużych samochodów dostawczych z ogniwami wodorowymi: Citroën ë-Jumpy i ë-Jumper, Fiat Professional E-Scudo i E-Ducato, Opel Vivaro i Movano, Peugeot E-Expert i E-Bokser. Produkowane są w Mangualde (Portugalia), Vigo (Hiszpania) i Ellesmere Port (Wielka Brytania) dla małych samochodów dostawczych, Hordain (Francja) i Luton (Wielka Brytania) dla średnich samochodów dostawczych oraz Atessa (Włochy) i Gliwice (Polska) dla dużych samochodów dostawczych . .

Technologia wodorowych ogniw paliwowych odgrywa ważną rolę w planie działania firmy Stellantis dotyczącym napędu o zerowej emisji. Od 2023 roku Stellantis jest równym jedną trzecią udziałowców Symbio, globalnej firmy zajmującej się technologią wodorową, z biurami w Europie i Stanach Zjednoczonych.

Źródło: Stellantis – informacja prasowa z dnia 2 stycznia 2024 r

Grayson Hayes

„Komunikator. Profesjonalny badacz kawy. Irytująco skromny fanatyk popkultury. Oddany student. Przyjazny ćpun mediów społecznościowych”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *