Dobre zdrowie emocjonalne i fizyczne pracowników oraz doskonałe relacje w zespole to jedno z głównych zadań liderów biznesu czy działów zarządzania zasobami ludzkimi. Ostatnio, w obliczu napięć na całym świecie, stało się to jeszcze ważniejsze – jak zachować wewnętrzny spokój, nie odpuszczać uczucia rozpaczy, a jednocześnie znaleźć siłę i motywację do osiągania celów zawodowych? W poszukiwaniu odpowiedzi na te pytania dziesiątki firm wybierają się na prywatne wycieczki organizowane przez TrenkTuro, które pomagają poprawić zdrowie emocjonalne i wzmocnić ducha zespołu.
Razem z naturą i jej współpracownikami
„Od kolegi do towarzysza – tylko jedna wędrówka” – to motto największych organizatorów pieszych wędrówek w krajach bałtyckich „TrenkTuras”, które zapraszają firmy do indywidualnego wyboru wędrówki. Gdy zaczynali w 2015 roku, początkowo oferowali tylko masowe podwyżki, a dwa lata później włączyli do programu prywatne imprezy firmowe. Ta rozrywka zespołowa stale rosła, rozwijała się i ostatecznie stała się wysokiej jakości zorganizowaną działalnością nie tylko dla małych zespołów, ale także dla dużych korporacji.
Według Deividasa Urbonavičiusa, szefa TrenkTuras, zainteresowanie i liczba klientów osiągnęły niespotykane dotąd rozmiary podczas pandemii, kiedy takie wyjazdy stały się prawdopodobnie jedyną alternatywą dla kolegów na żywo – w drugiej połowie 2021 roku. w ciągu roku zrealizowano ponad 50 prywatnych wyjazdów firmowych, podczas których trekkerzy pokonali ponad 22 000 kilometrów. Teraz, gdy wielu martwi się wojną, liczba osób szukających schronienia na wolności znów rośnie. „Widać, że zmienia się nastawienie liderów biznesu do spotkań pracowniczych i budowania zespołów, dla prawdziwych liderów coraz większe znaczenie ma aktywność fizyczna, ciekawe i sensowne działania. Podczas pandemii zachęcano ich do szukania bezpiecznych rozwiązań spotkań, więc odkryli nas w ten sposób. Teraz, prawie w czasie wojny na Litwie, coraz większą wagę przywiązuje się do zdrowia emocjonalnego pracowników, a źródło tkwi w naturze – wyjaśnia D. Urbonavičius.
Od bibliotekarzy do bankierów
Do klientów TrenkTuro należą małe prywatne firmy regionalne i duże zespoły korporacyjne. Spacer został już wypróbowany jako sposób na utworzenie zespołu przez pracowników Banku SEB, Lidla, Teltoniki, Gintarinės vaistinės, Audimo, członków litewskiego Departamentu Statystycznego, Stowarzyszenia Bibliotecznego i innych organizacji przebył również setki kilometrów . Większość z nich wybrała 10-kilometrową trasę, drugą najpopularniejszą – 15 kilometrów, a najdłuższe jak dotąd prywatne wędrówki piesze to 22 kilometry.
Wędrowcy mogą wybrać nie tylko odległość, którą chcą wędrować, ale także dowolne interesujące miejsce na Litwie. Członkowie zespołu TrenkTuro – profesjonalni geografowie, historycy, przewodnicy – przygotowują indywidualną trasę zgodnie z życzeniem firmy. Na wędrówki najczęściej wybierane są różne lasy, parki narodowe, a także mniej znane miasta kraju. TrenkTuras musiał też zorganizować dwa marsze w jednym – kiedy jedni maszerowali na Litwie, a inni w Polsce, w połowie granicy państwowej, mogli się przywitać i przywitać.
embedgallery :: https://foto.vz.lt/embed/1380?placement=
Zdaniem przedstawicieli firm, które brały udział w podwyżkach, tak wyjątkowy moment w naturze pozwala zespołom znów poczuć się jak drużyna. „Pomysł na spotkanie i komunikację z kolegami podczas spaceru był jednym z najlepszych rozwiązań dla całego zespołu – można spotkać po drodze kolejnego pasażera, można z nim porozmawiać, można po prostu chodzić i dać odpocząć myślom podczas podziwiania malowniczej trasy.W każdym razie przebywanie razem pomaga ujawnić cechy współpracowników, które są również ważne w codziennej pracy” – mówi Rima Šiaudinienė, dyrektor Bałtyckiego Centrum Operacyjnego w SEB Bank, wspierana również przez Vilmę Kropę , wicedyrektor UAB Stebulė, który twierdzi, że trek jest idealnym formatem integracyjnym. „Tylko w takich sytuacjach, kiedy trzeba pokonywać większe lub mniejsze przeszkody, można lepiej poznać siebie i innych”, podsumowuje V. Kropa, doświadczenie wędrówek, dodając, że oczekiwanie na nowe wędrówki zachęcają do zdjęć dekorowanie ścian biurowych.
Kiedy zjednoczeni wspólnymi celami
I nie trzeba długo czekać na nowe doświadczenia – wiele osób, które brały udział w prywatnych imprezach firmowych, wybiera się później na masowe lub samotne wędrówki TrenkTuro. Lista tych ostatnich obejmuje prawie 200 tras przez Litwę. Nawet podczas samotnych podróży pracownicy nie zapominają o współpracownikach – coraz więcej firm podejmuje wyzwanie samotnej wędrówki. Jego istotą jest aktywne spędzanie czasu z bliskimi oraz liczenie mil i przejażdżek ze współpracownikami. Determinacja, by wyruszyć w tę podróż „zdrowej rywalizacji” tworzy wirtualne środowisko dla wyzwań firmy i kodeksów wędrówek solo, które następnie pomagają zidentyfikować najbardziej aktywnych turystów w firmie. Według D. Urbonavičiusa, szefa TrenkTuras, dla wielu uczestników staje się to weekendową tradycją i głównym tematem poniedziałkowych dyskusji. TrenkTuras zajął trzecie miejsce w konkursie „Przepisy na sukces” organizowanym przez Knowledge Radio i zorganizował wiadomości – TrenkTuras zajął trzecie miejsce.
Nawet po takim sukcesie marszów Solo nie zapomniano o imprezach masowych, od których TrenkTuras rozpoczął swoją działalność. Według organizatorów wędrówek czują się w nich szczególną jedność. Przykładem jest marsz w Kazlų Rudzie w ostatni weekend lutego (zaledwie kilka dni po rozpoczęciu wojny na Ukrainie). Swoim kolegom i bliskim towarzyszyło około 5000 turystów, niosąc flagi Litwy i Ukrainy. Większość uczestników stwierdziła, że chce wyrazić swoje wsparcie dla cierpiących Ukraińców, ale jednocześnie uspokoić się – natura jest do tego najlepszym miejscem. Oczywiste jest zatem, że zapotrzebowanie na wędrówki będzie nadal rosło, a jednocześnie będą rosły statystyki osiągnięć TrenkTura. Nadal jest wymowny: od momentu powstania w wędrówkach wzięło udział ponad 120 000 osób, a wspólnie przebyli ponad 3 miliony kilometrów na Litwie, Łotwie iw Polsce.
Wybierz firmy i tematy, które Cię interesują – poinformujemy Cię osobistym biuletynem, gdy tylko zostaną wymienione w „Verslo žinios”, „Sodra”, Centrum Rejestracji itp. źródła.
Temat Gazela
„Typowy komunikator. Irytująco skromny fan Twittera. Miłośnik zombie. Subtelnie czarujący fanatyk sieci. Gracz. Profesjonalny entuzjasta piwa”.