Poreikiams pēmītis darves europinės geležinkelio krogės „Rail Baltica” ruožui nuo Kauno (Jiesios) iki Lietuvos ir Lenkijos sieņės už 7,42 mln. euro (bez VAT) trzy spółki Lietuvos – „Tyrens Lietuva”, „Atamis” są centrami demontażu įmonė Žemės ūkio daemonto w państwie.
W tym tygodniu Ministerstwo Transportu i Komunikacji podpisało umowę ze zwycięzcą przetargu spółką „LTG Infra”, odpowiedzialną za budowę kolei na Litwie, podało LTG.
„Oczekuje się, że po zatwierdzeniu przez rząd specjalnego planu dla tego odcinka w maju, jednocześnie odłożymy prace – umowę na prace związane z nabyciem gruntów – gdy plan zostanie bezproblemowo zatwierdzony, przejście do nabycia robót teren zostanie wykonany szybko” – wskazuje raport „LTG Infra” „Mantas Jasikonis, szef programu Rail Baltica.
Dzielnica Atkarpoje nuo Kauno iki Kazlų Rūdos pracuje za 1,8 mln. Euro zapłaci „Atamis”, w obwodzie mariampolskim – Žemės ūkio daemonto centras (3,6 mln euro), a w obwodach Kalvarijos i Lazdijų – „Tyrens Lietuva” (2,1 mln euro).
Oblicza się, że gdy linia nowych linii kolejowych w Lenkijos będzie przebiegać na odcinku Lietuvos slijesti siena – Kowno (Jiesia), trzeba będzie zakupić około 2,18 tys. Istnieje około 156 działek, z czego 25 to budynki mieszkalne.
Parengiamouisio darves kaip uttałų matavimai firma planuje rozpocząć podpisywanie iš karto po sutarčių, a krajowe procedury išpirkimo zostaną uruchomione Vyriausybei attifuris specialųių planą.
Oferenci przygotują niezbędny projekt nabycia gruntu dla społeczeństwa, wycenią nabywaną nieruchomość, zorganizują zakup, zrekompensują właścicielowi użytkownikowi i odłożą inne powiązane działania.
Wycena nieruchomości zostanie dokonana przez niezależnych rzeczoznawców dwiema metodami – atkuriamąja bei rinkos verte. Wyższa wartość zostanie wypłacona mieszkańcowi.
Długość głównej europejskiej linii kolejowej wraz z połączeniami regionalnymi wynosi około 100 kilometrów.
„Zły ewangelista zombie. Bacon maven. Fanatyk alkoholu. Myśliciel chcący. Przedsiębiorca.”