Uczestnicy Istorinių automobili kolejio varžėsi Lietuvos ir Lenkijos keleju

Kartu su dzūkų tradicine, daugum nei du dešetmečius gyvuojančia Uroczystość „Pasienio fiestos”, punktem wyjścia jest przyjazd historycznego rajdu samochodowego „Vilduja” organizowanego przez VšĮ „Saugus Ratas”.

W tym roku miłośniczka samochodów zabytkowych wygrała nawet dwa dni, podczas których musiała pokonać rekordowy dystans 300 km, przecinając dwie sąsiadujące ze sobą wiejskie drogi.

Festo pergale w Lazdijui

Festiwal „Pasienio fiestos” rozpoczął się w okolicach Seinų, Punsko, Alytaus i kilku innych miejscowościach.

Podobnie jak w zeszłym roku, tak i w tym roku rajd samochodów zabytkowych zakończył się zwycięstwem.

„MG B GT Sebring”, prowadzony przez zwycięzców rajdów, został specjalnie stworzony w 1967 roku. W Wielkiej Brytanii 12-godzinny Sebringo jest bardzo popularny. Lenktynem. Samochód ten należał do księcia Karola (obecnie króla Karola III), piosenkarza Stinga.

Fot. D. Kibirskšio.

„Po historycznym rajdzie samochodowym „Vilduja” nie było łatwo ukończyć wyścig” – powiedział po mecie R. Žillionis. – Zaproponowany przez organizatorów nowy system liczenia czasu stał się niemałym wyzwaniem, a jeszcze większe trudności sprawiły obfite opady deszczu pierwszego dnia, w wyniku których wiele dróg było śliskich.

Drugiego dnia musieliśmy stawić czoła nie lada wyzwaniu, gdy zapaliła się kabel elektryczny w samochodzie, ale problem został pomyślnie rozwiązany, a wszystkie trudności dwóch dni zostały wynagrodzone przez bardzo sympatycznych gości, którzy nas powitali, uczestników. „Fiestos Pasienio”.

Drugie miejsce w kategorii Youngtimer (oryginalna technologia samochodowa wyprodukowana przed 1990 rokiem) zajęli Donatas Urbanavičius i Evelina Žvinakevičiūte w klasie BMW 535i, a za nimi plasowali się Donatą Devenį i Dariusi Amblojiejumi (Volkswagen Scirocco).

Trzecim zwycięzcą duetu pakylos laipteliu šiaulieči tenkinosi jest ubiegłoroczny rajd vykusiame.

Senesnių, klasa Oldtimer, do której zaliczają się samochody do 1980 r. Aby zachować lub przywrócić, zachowując autentyczny wygląd i konstrukcję, samochody i motocykle, które nie są używane w codziennym podróżowaniu, a które można uznać za techniczne i uprawiane, Gabriele Kaminska przekonała Domantasa, właściciel „Volkswagena Karmann Ghia Coupé”.

Fot. D. Kibirskšio.

Swoją drogą Andrius Vaitekūnas i Pauliumi Beniušiu zadebiutowali tym samochodem na tegorocznym rajdzie Monte Carlo.

Andrius wziął udział w historycznym rajdzie samochodowym „Vilduja”, ale pierwszego dnia ścigał się, a drugiego dnia powierzył Domantui i Gabriele, którzy wraz z Andriumi zdobyli tytuł.

Drugie miejsce w tej kategorii zajęli Rolandas i Birute Setkauskai („Volvo Amazon”), a trzecie miejsce zajęli Raimundas i Rasa Juravičiai jadący egzotycznym „Cadillakiem Fleetwood”.

Listwy przypodłogowe do wypoczynku, listwy przypodłogowe do użytku priorytetowego

Niewiele zawodów sportów motorowych kończy się dumnie witając nawet uczestników Rajdu Monte Carlo.

Usłyszawszy, że ta wyprawa nie jest zbyt łatwa, że ​​południowe Lietuvos są tańsze od egzotycznego Monako, A. Vaitekūnas stwierdził, że podobieństw jest wiele i że każdy z tych rajdów jest na swój sposób szczególnie ciekawy i dostarcza cennych wrażeń. .

„Nasz zespół lubi slalom, podobnie jak w poprzednich konkursach tego typu, inne wyścigi są dobre, ale czujemy się trochę słabsi, rozwiązując znane pytania quizowe” – powiedział Andrius. – Ale to jest nasz problem, a ten zlot to dobry sposób na poznanie ciekawych ludzi, warto zaznaczyć, że to jest dobrze zorganizowana organizacja.

Bardzo się ucieszyłem, gdy „Saugus Ratas” nie zapomniał o historii pasjonatów techniki i kontynuował tradycję takich wyścigów. Byłoby jeszcze fajniej gdyby nasz samochód był połączony z 3-4 autami razem.

Fot. D. Kibirskšio.

W wiecach regularnie uczestniczy Tadas Vitkevičius, dyrektor firmy „Vilduja” odpowiedzialny za montaż urządzeń gazowych. W tym roku zwyciężył także w Rajdzie Monte Carlo. Przywiózł do Lazdijusa SAAB 96 V4 o mniejszej nazwie. w serpentynach Alp, ale nowy kierowca – Vėjūn Toleikį.

Duet ten zajął drugie miejsce w emocjonującym wyścigu slalomowym „Vilduja”, a ich egzotyczny czerwony SAAB przykuwał uwagę widzów.

Jednak wielu z nich spojrzało na zwykłego, wysoko ocenianego ZAZ 965, z którym Tadas Kartu i Feliks Krivicki brali udział w wielu podobnych imprezach.

Jest tworzone. Małe „kupriukas” ozdobione symbolami Valstybine nie pozostały w garażu, gdyż T. Vitkevičius powierzył je Laimonui i Dainorai Malakauskamsom, którzy zachwycają widzów swoimi różnymi scenami.

Historyczny rajd samochodowy „Vilduja” był debiutem prawdziwego wilka Bekelėsa, Merkii Saukevičiusa, który tym razem zasiadł za kierownicą i ustąpił miejsca innemu rajdowemu debiutantowi, Mantuisowi Bernickiemu.

Wiele osób jest zaskoczonych imponującym rocznikiem 1993, który wybrali. produkcja klasy Youngtimer „Mercedes Benz SEL W140 V12”, wyposażonej w dwucylindrowy silnik benzynowy.

Nawet początkujący trochę boją się imponujących „bangini”, delikatnie mówiąc, niezbyt odpowiednich, szczególnie w slalomie.

„Ponieważ był to nasz debiut w rajdach samochodów zabytkowych, nie przywiązywaliśmy do tego zbyt dużej uwagi” – powiedział Saukevičius. – Przede wszystkim ważne było wyczucie ducha kolorów w częściach skóry, a potem… Oczywiście nie każdemu podoba się nasz samochód, ale w szybkich slalomach, jak Veisiejuo, jeździmy bardzo dobrze.

Fot. D. Kibirskšio.

Beje, dając wszystkim uczestnikom rajdu równe szanse, zaproponował organizatorom slalom, tym samym samochodem „Toyota MR2”.

Nieobeznany ze sportem motorowym pan Saukevičių jest zaskoczony, jak wielu książek nawet nie spotkał na tego typu zawodach.

Panuje bardzo przyjazna i bezinteresowna atmosfera, która byłaby bardzo pożądana na innych konkursach.

„My, początkujący, po omówieniu z kolegami szczegółów organizatorów imprezy, udzieliliśmy najbardziej szczegółowych wyjaśnień” – wspomina pan Saukevičius, którego szczególnie interesuje nie tyle część sportowa, ile „część edukacyjna” wydarzeń. . – Ten aspekt, sakyčiau, jest idealny dla rodziny odpowiedniej dla młodych ludzi, którzy szukają odpowiedzi na quizy, zaczynając od „wajdingą dzūkų kraštą supancių ežerų pavadinimais, a kończąc na iluzjach tajemnicy”.

Ciężki ciężar do udźwignięcia w tak wielu rękach

Po wręczeniu nagród zwycięzcom organizator spotkania, Valdas Juozas Vilūnas, prezes stowarzyszenia „Saugus Ratas”, podkreślił, że takie grono przyjaciół może odciążyć ogromny ciężar.

„Każdy ich wkład, począwszy od montażu urządzeń gazowych, jest więc zasługą właściciela firmy „Vilduja” wraz z burmistrzem Lazdijų Ausma Miškiniene, Daiva Andriuškevičiene, muzeum tego regionu, spotkało się z uczestnikami wiecu w Lenkijoe, rolnik Juoza Pečiuliu ze wsi Kampuijos, który za własne środki zbudował pomnik 11 Kovo, są też inni – wymiary są znaczące, stworzyły dobrą atmosferę” – powiedział VJ Vilūnas.

Zwycięzcami są zwycięzcy rajdu po terenowych drogach obu republik, co przypomina nie tak zasłużone oryginalne miejsca na nagrodę, ale specjalne oleje „Liqui Molly”, które najlepiej nadają się specjalnie do pojazdów historycznych.

Fot. D. Kibirskšio.

Danielle Currey

"Zły ewangelista zombie. Bacon maven. Fanatyk alkoholu. Myśliciel chcący. Przedsiębiorca."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *