Nauczyciele w Saksonii-Anhalt powinni nauczyć się korzystać ze sztucznej inteligencji (AI). W tym celu kraj utworzył think tank. W szkołach sztuczna inteligencja powinna być w przyszłości tematem zajęć. Tymczasem uczniowie w Hamburgu są podejrzani o używanie nowej technologii podczas egzaminów do szkoły średniej. Ministerstwu Edukacji nie są znane żadne takie przypadki w Saksonii-Anhalt.
Saksonia-Anhalt chce przygotować nauczycieli do radzenia sobie ze sztuczną inteligencją (AI). Jak poinformowało Ministerstwo Edukacji Narodowej, tak Państwowy Instytut Jakości Szkół i Kształcenia Nauczycieli powstał think tank. Obejmowały one godziny konsultacji online, szkolenia i linki do ofert cyfrowych, takich jak kolekcje dokumentów.
W związku z tym planowane jest również włączenie sztucznej inteligencji do programu nauczania, na przykład w celu przygotowania uczniów do wymagań świata pracy.
Sztuczna inteligencja w szkole średniej: jak dotąd brak przypadków w Saksonii-Anhalt
Według Ministerstwa Edukacji w Saksonii-Anhalt nie było przypadków, w których zakłada się, że uczniowie korzystali z programów ze sztuczną inteligencją na egzaminach maturalnych. Ministerstwo nic o tym nie wie – powiedział rzecznik.
Zgłoszono już, że niektórzy studenci z Hamburga byli podejrzani o używanie programów sztucznej inteligencji, takich jak Chat GPT, podczas egzaminów maturalnych. Podejrzane przypadki zostały zgłoszone władzom szkolnym przez kilka szkół. Część nauczycieli zauważyła nieprawidłowości w korektach.
Dowiedz się więcej o sztucznej inteligencji
dpa, MDR (Annekathrin Queck)
Ten temat w porządku obrad:FAKTEM JEST! | 22 maja 2023 | 22:10
Wyświetl wszystko
Wyświetl wszystko
„Komunikator. Profesjonalny badacz kawy. Irytująco skromny fanatyk popkultury. Oddany student. Przyjazny ćpun mediów społecznościowych”.