Volkswagen: UBS radzi sprzedać akcje

Akcje Volkswagena notują najgorsze wyniki wśród niemieckich producentów samochodów od początku roku. Podczas gdy BMW osiągnęło wzrost o 10,5 proc., Mercedes zanotował wzrost o 3,2 proc., akcjonariusze Volkswagen AG musieli ponieść stratę na poziomie 9,4 proc. Ponadto analitycy największego szwajcarskiego banku UBS w dalszym ciągu podtrzymują rekomendację sprzedaży akcji.

Zdjęcie: Volkswagen

VW ID.7

Patrick Hummel z UBS pozostawił Volkswagenowi ocenę „Sprzedaj”, ustalając cenę docelową na poziomie 100 euro. Nadchodzący kwartalny sezon sprawozdawczy dla europejskiego przemysłu motoryzacyjnego powinien dostarczyć ogólnie dobrych danych, pisze analityk Hummel w dostępnym w poniedziałek badaniu sektorowym. Oczekuje się jednak, że marże producentów samochodów spadną w porównaniu z poprzednim kwartałem, a dostawcy elektromobilności odczuli skutki niższego popytu. Jego „najlepszym wyborem” w branży pozostają akcje Mercedes-Benz.

Zdjęcie: Rainer Unkel/IMAGO

Szef VW Oliver Blume

Problem: ID.Modele

Kierownictwo VW ma obecnie wiele projektów do zarządzania. Największy problem: dzięki modelom ID.VW jest o wiele mil od nowicjuszy w branży, takich jak BYD, Xpeng, Nio, MG, a zwłaszcza pionierska Tesla. Za mało innowacji, za mało informacji i rozrywki, nieodpowiednie oprogramowanie. I podczas gdy chińscy producenci samochodów skupiają się na potrzebach klientów, Volkswagen opracowuje swoje pojazdy elektryczne wyłącznie z myślą o konsumentach.

Nowe wspólne przedsięwzięcie

Pozytyw: Niedrogie komponenty akumulatorów do samochodów elektrycznych VW muszą być produkowane w Polsce. Nowa spółka joint venture Ionway, założona przez Volkswagena wraz z belgijską grupą Umicore, zbuduje swój pierwszy zakład produkcyjny w mieście Nysa (Nysa) na południu kraju, ogłosiła w sobotę PowerCo, spółka zależna VW zajmująca się akumulatorami. Celem jest tańsza produkcja, dzięki której „samochody elektryczne będą dostępne dla każdego” – powiedział szef Ionway, Thomas Jansseune, z komunikatu prasowego.

Nowy szef działu oprogramowania

Pojawiły się także wieści po stronie personelu: dział oprogramowania Cariad zdołał pozyskać bardzo interesującego nowego człowieka w osobie Sanjaya Lala. Lal pracowała wcześniej w Google i pionierze samochodów elektrycznych, Tesli. Ostatnio pracował dla start-upu Rivian, start-upu w dziedzinie mobilności elektrycznej. Lal jest prawdziwym ekspertem w dziedzinie oprogramowania. Ma na celu przede wszystkim rozwój architektury oprogramowania i rozwiązań informacyjno-rozrywkowych Grupy Volkswagen. Cariad pochłania miliardy, ale nie przyniosła jeszcze oczekiwanych rezultatów.

Volkswagen Vz.
(WKN: 766403)

Nowy menedżer Sanjay Lal z pewnością może nadać nowy impuls działowi oprogramowania, ale nawet on nie będzie w stanie rozwiązać głównych problemów Cariad z dnia na dzień.
Akcje VW nadal oferują niewiele argumentów do zakupu, zarówno pod względem fundamentalnym, jak i graficznym, nawet jeśli wycena wydaje się wyjątkowo korzystna przy obecnym stosunku ceny do zysków wynoszącym 5 i stosunku ceny do sprzedaży wynoszącym 0,2.
Inwestorzy powinni poczekać na jasne wyjaśnienie sytuacji na wykresie. Dzieje się tak dopiero po przekroczeniu linii 50 dni, która wynosi 115,02 euro.
Ważna 200-dniowa linia na poziomie 122,62 euro jest kluczowa dla długoterminowego trendu.

Uwaga dotycząca konfliktu interesów: Dyrektor generalny i większościowy właściciel wydawcy Börsenmedien AG, pan Bernd Förtsch, zajął bezpośrednio i pośrednio pozycje w następujących instrumentach finansowych lub powiązanych instrumentach pochodnych wymienionych w publikacji, które mogą skorzystać na wszelkich zmianach cen wynikających z publikacja: Volkswagen Vz, Mercedes Benz.

Grayson Hayes

„Komunikator. Profesjonalny badacz kawy. Irytująco skromny fanatyk popkultury. Oddany student. Przyjazny ćpun mediów społecznościowych”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *